News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
71 Guests, 0 Users

AZU 1958 op de rollenbank

Started by marcopr, October 08, 2013, 13:52:09 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

Gisteren,7 oktober met het hok op een rollenbank geweest.
Ze hadden wel wat moeite om de juiste meetgegevens boven water te krijgen. Het was bij Van Beek Autoracing. Die tunen alleen maar (jonge) klassieke racers, porsche, lotus triumpfs enz.
Geen toerenteller, geen koelwatertemperatuur, en waar zit de uitlaat. Daar begon het mee. Ook was hij net breed genoeg om op de rollen te kunnen. Tzt hoor ik als het filmpje op het internet gezet wordt en er een artikeltje in de Autoweek verschijnt.
En de uitslag, max 10 pk aan de krukas bij 3000 toeren. Boven de 3000 toeren nam het vermogen sterk af. De Nm waren heel stabiel tot 3000 toeren. Moraal, net niet maximale toeren draaien is het effectiefst en zuinigst.

Het was wel zo dat de apparatuur niet geschikt was om zo weinig goed te meten. De wijzers op de meetapparatuur kwamen nauwelijks in beweging. Dus heel precies moest ik het niet nemen.
Terug naar huis reed hij overigens gewoon 90 met een zuchtje wind in de rug.







AZURE

Marco, leuk plaatje hoor zo een oude eend op de rollerbank, ik begrijp dat dit voor een artikel was van autoweek, ben benieuwd!!

Groeten Re
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

marcopr

voor Autoweek inderdaad.
Er worden in 2 dagen 16 auto's gedaan, dan is er een werkvoorraad voor 16 x. Ik weet niet of dat blad iedere week uitkomt of tweewekelijks. Het kan nog even duren dus. Ik geef wel een seintje als het zover is.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: