News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
48 Guests, 0 Users

Afdrukken in de voorruit

Started by Ad AZU, March 09, 2013, 19:01:01 PM

Previous topic - Next topic

Ad AZU

In de voorruit zijn afdrukken van zuignappen zichtbaar.
Iemand enig idee hoe ik dat kan verwijderen, zonder de ruit te beschadigen?
Alvast bedankt.

RCUPPER

Kleine zuignappen of bedoel je die cirkel ten hoogte van het stuurwiel? Daar heb ik al uren op staan wrijven met een poetsdoek, later bleek dit het veiligheidsglas te zijn.. ;D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

marcopr

Bij mij zitten er ook twee van die cirkelachtige wazen in de voorruit. Zitten echt in het glas bij mij, het licht wordt er anders gebroken. idd iets uit de productie.

engbokho

Als je ruit te barsten gaat door een steentje oid dan kan je nog net zien door die cirkel. En helaas heb ik mogen meemaken dat het idd werkt...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Ad AZU

Niks aan te doen dus
Best irritant
Dat laatste hoop ik niet mee te maken trouwens
Bedankt voor de reacties. Hoef ik niet te gaan poetsen.

RCUPPER

Normaal zie je dit toch niet als je rondrijdt (van binnen naar buiten)?  ???
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Valérie

QuoteAls je ruit te barsten gaat door een steentje oid dan kan je nog net zien door die cirkel. En helaas heb ik mogen meemaken dat het idd werkt...
Blij deez' uitleg te lezen ! Heb dit óók in m'n AZU-voorruitje zitten en weet het aan een "produktie-fout" (echter: bij mijn HY doet zich dit óók voor). Kennelijk heeft het dus een functie.
Maar, nu we tóch over de voorruit bezig zijn: mìjn AZUutje heeft last van slijtagesporen op de voorruit, veroorzaakt door "ruitenwissers + zand/stof/vuil + water + ouderdom". Is er een manier om die sporen eruit te polijsten o.i.d. ?
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Nieuwe ruit kopen zal wel minder kosten :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: engbokho on March 10, 2013, 08:45:40 AM
Als je ruit te barsten gaat door een steentje oid dan kan je nog net zien door die cirkel. En helaas heb ik mogen meemaken dat het idd werkt...

Heb het ook meegemaakt......bij demontage van een voorruit............het rondje heb ik nog jaren gebruikt als onderzetter voor de theepot ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: