28 Guests, 1 User

Author Topic: BE-75-13  (Read 3512 times)

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
BE-75-13
« on: February 14, 2013, 00:45:51 AM »
Type; 400
bouwjaar; 17-8-1972
kleur; beige
bijzonderheden;
1972 CitroŽn Ak400 by peterolthof, on Flickr
« Last Edit: July 19, 2020, 09:19:41 AM by CitroenAZU »
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: BE-75-13
« Reply #1 on: February 14, 2013, 00:50:38 AM »
Grappig detail, dit was de 1e AK uit het verhaal; 'de jacht naar de besteleend' zie hier;

http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=923.0

"Dus werd de komende periode veelvuldig Marktplaats en de Franse variant 'leboncoin' geraadpleegd. Na een paar weken kwam de eerste kandidaat voorbij, een fraaie AK400 in beige Albatros. De auto was van opa geweest en daarna van een oom.
Nu werd hij niet meer gebruikt en mocht hij weg. Afspraken werden gemaakt, er werd verlof genomen, een bus geregeld, net als een autotrailer.
Op zondag zouden we gaan rijden en maandag weer terug aangezien het zo'n 900km rijden was.
Toen ik de laatste stand van zake aan onze Fransman doormailde kreeg ik als antwoord even pas op de plaats te maken, want er kwam die zaterdag al iemand kijken???
Dat was een donderslag bij heldere hemel...Die hadden we even niet aan zien komen. De verkopende Fransman had nog een afspraak gemaakt met volgens hem degene die voor mij had gereageerd. Zelf voelde hij zich nu ook wel een beetje lullig liet hij me in zijn email weten. Maar ik moest hoop houden. 'Je moet de huid van de beer niet verkopen voordat ie dood is' was zijn antwoord letterlijk, met andere woorden, hij moest eerst nog zien dat de andere geinteresseerde hem wel zou meenemen. Nou ik had hem direct wel kunnen vertellen dat dat zo zou zijn, maar goed, daags erna bleek mijn voorgevoel juist en onze Fransman mailde dat de auto was vertokken met nota bene ťťn van mijn landgenoten...Erg jammer, maar op naar de volgende."
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: BE-75-13
« Reply #2 on: February 24, 2013, 11:39:38 AM »
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: BE-75-13
« Reply #3 on: March 23, 2014, 08:17:05 AM »

028 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline RCUPPER

  • AK400
  • *****
  • Posts: 950
    • View Profile
Re: BE-75-13
« Reply #4 on: March 06, 2016, 13:19:41 PM »
DSC07214 by RCUPPER, on Flickr

DSC07213 by RCUPPER, on Flickr
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: BE-75-13
« Reply #5 on: March 19, 2016, 22:51:29 PM »
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: 400  AK400  beige  1972