News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
82 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Ik vind jullie verhalen heel spannend en volg ze trouw!

Waar het op aan komt is dat je met zo'n eerlijk mogelijk, zo'n compleet mogelijk verhaal komt!

Dus auto liefst zo origineel mogelijk aanleveren, niet eerst demonteren!

Vertel een verhaal wat helemaal klopt, vertel je de halve waarheid, dan prikken ze daar zo doorheen!

Vorig jaar had ik het zelfde bij de hand, geen papieren, geen leesbaar chassisnummer, wel een aluminium plaatje.

Toch kwam het voorelkaar, bij mij hangt er een loodje aan de koets!

Je bent een beetje overgeleverd aan de willekeur van de keurmeester, eigenlijk zou het niet kunnen een auto zonder chassisnummer!

Een mailtje naar Frankrijk kan ook nog wat opleveren, je kunt aan de hand van je kenteken een bevestiging krijgen dat de auto in het betreffende district gereden heeft.

Succes.

Geert

Quote from: MarcoAZU on February 15, 2013, 09:58:54 AM



Een mailtje naar Frankrijk kan ook nog wat opleveren, je kunt aan de hand van je kenteken een bevestiging krijgen dat de auto in het betreffende district gereden heeft.

Succes.
En waar stuur je dat mailtje dan naartoe?
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Naar de prefectuur van het desbetreffende departement.
Maar makkelijker is het om bij Citroen een bouwverklaring aan te vragen en daarmee naar de RDW te gaan.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU

Alle beetjes helpen! En een bouwverklaring krijg je niet zo soepel meer als vroeger (heb ik begrepen).

Op mijn mailtje naar Frankrijk kwam zo waar meteen antwoord!

Ik kreeg welliswaar een verklaring dat mijn auto gesloopt was is in 1996  :o  maar voor de RDW was het weer een zetje om het geheel rond te maken!

Er werd trouwens ook nog gezegd dat de RDW zelf onderzoek gaat doen en contact opneemt met Citroen!

Ik hoefde dus geen bouwverklaring aan te vragen, zij doen onderzoek en daar betaal je ook voor!

Beetje voorzichtig zijn met deze informatie, gewoon aanbieden om zo'n verklaring aan te vragen en je maakt kans dat dat dan niet hoeft!

Timo

En inderdaad, bij de betreffende gaatjes gevonden. Een ronde kwast heel kort geknipt, die in de boortol en rijkelijk met kruipolie en terpentine aan het weken gegaan. Dacht eerst mijn electrische tanenborstel te gebruiken, maar die moet ik zelf vanavond ook weer in mijn mond stoppen......
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°


AZURE

@marcopr, de restauratie van het youtube filmpje is zeer goed gedaan, als die van mij maar voor de helft zo mooi wordt dan ben ik al tevreden.

Nou, vandaag eerst weer gezocht naar het chassis nummer maar helaas niet gevonden

Wel zag ik dat er op de vooras een alluminium plaatje was vastgepopnageld

Verder ben ik begonnen met de verflagen te verwijderen


And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Sjoerd

Normaal gesproken staat het chassisnummer aan de bijrijderskant in een soort deuk, anders misschien een afspraak maken met de rdw.
Als je maar genoeg documentatie hebt komt het volgens mij wel goed. Bij mij tenminste wel ;)
De koets ziet er trouwens nog gaaf uit!!!!

Geert

Ik zou er zo mee naar de RDW gaan .
Wat gaat die lak er bij jou snel van af !
Zat er geen coating in de reservewiel-bak ?
't is een kwestie van geduld........

Timo

Mmhh, bij mij zit dat extra stripje op de rechtervoorpoot. En die van jou ziet er echt veel beter uit dan die van mij. Het wordt nog een hele uitdaging voor mij. Zal aanstonds eens gruwelfoto's maken en plaatsen in mijn eigen topic.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Valérie

QuoteWat gaat die lak er bij jou snel van af !
Weet niet hóe je het gedaan hebt maar weet dat dat bij mij vele dagen + staalborstels gekost heeft. Heb je alles gezandstraald ?
Quotede restauratie van het youtube filmpje is zeer goed gedaan, als die van mij maar voor de helft zo mooi wordt dan ben ik al tevreden.
Je moet maar eens opletten hoe mooi die van jou straks wordt ! Je bent al héél goed bezig !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

AZURE

Wederom bedankt voor jullie reacties, ik haal de verf eraf met afbijt en een draaiende staalborstel.
Voor de moeilijk toegankelijke hoekjes gebruik ik inderdaad een zandstraal  (grit)

De koets is vrij gaaf maar onder de verf komen er toch nog een hoop slechte plekken tevoorschijn, ik heb de benodigde plaatwerkdelen al reeds besteld en lassen kan ik ook dus met enkele weken gaat deze fase weer in, nu eerst maar weer verder met verf verwijderen.


And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

AZURE

#42
Zo vandaag lekker opgeschoten, ik had dan ook goede hulp (bedankt Jaap), eerst even het belangrijkste, gisteren is de meneer van de RDW langs geweest en het ontbreken van het ingeslagen chassisnummer was geen probleem, de loodjes zijn aangebracht en het restaureren kan beginnen.



Daarna weer verder met kaal maken en demonteren



Toen was de motortje aan de beurt




En de koets van het chassis scheiden, de boutjes zaten al 56 jaar vast  :-[







Gelukkig geen nare verassingen tegen gekomen, morgen weer verder...


And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

CitroenAZU

Goed zo, je hebt er lekker de vaart in!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZURE

Ja, ik mag niet klagen het gaat lekker :D
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Tags: