News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
42 Guests, 0 Users

Gaspedaal stang aansluiting met veer

Started by WimvanEijk, February 06, 2013, 15:17:22 PM

Previous topic - Next topic

WimvanEijk

Gaspedaaal perikelen

Wie o wie weet hoe ik de veer bevestig die aan de gaspedaalstang zit ? De stang loop van gaspedaal naar carburateur. De stang van de azu 91960) is iets verbogen en de veer is weg. Ik heb inmiddels een veer, en ook het " dingetje"  aan de stang waar de veer aan zit heb ik gevonden. Alleen waar moet de andere kant van de veer aan vast ???.
Kan er geen chocola van maken en kan er ook niets van terugvinden in de boekjes die ik heb.

Kan iemand mij hiermee verder helpen ? Bedankt vast !

Geert

Heb je ook het haakje, wat aan het schutbord vast moet?
Het dingetje op de gaspedaalstang moet naar boven wijzen en vastklemmen tussen de haggeltjes op de stang , dan moet het veertje met dat haakje, waar ik het net overhad vastgezet worden in een klein sleufje op het schutbord ( op dat omgezette randje ) .
Door het haakje op de haggeltjes te verzetten kun je de spanning van de veer instellen.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om een foto te maken.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Dag Wim, de veer zit aan de rand van het schutbord, aan dat driehoekje.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

WimvanEijk

Geert en Administrator bedankt. Zal toch eens even kijken naar het driehoekje op schutbord. Het haakje op schutbord waar geert het over heeft zegt mij niet zoveel.  Lijkt niet dat ik dat heb...mmmm toch maar even kijken in 't weekend. In ieder geval ben ik weer een stuk wijzer. Bedankt.
O,ja. De hageltjes wel gevonden op de stang.

Valérie

Wim
Als je dat driehoekje/haakje niet kunt vinden: het is de bedoeling dat die veer evenwijdig aan (de bovenkant van) de gasstang loopt (van bovenaf gezien dan); als je geen "driehoekje/haakje" o.i.d. kunt vinden dan kun je ook nog altijd een gaatje boren in de lasrand van de voetenplank/schutboard waar je alsdan die veer in kunt haken ...
Succes !

Gert
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: