News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
59 Guests, 0 Users

'Dodehoekspiegel voor bestelauto'

Started by Geert, December 19, 2012, 07:54:07 AM

Previous topic - Next topic

Geert

'Dodehoekspiegel voor bestelauto'
http://nos.nl/artikel/453283-dodehoekspiegel-voor-bestelauto.html
Gezien op NOS .NL 
gaat dat ook gelden voor het type auto's waar wij mee rijden?
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Mijn Isabelle staat ingeschreven als 'bedrijfsauto --> gesloten wagen'. Dus met een beetje pech wel..  Ik vraag me sowieso af of het de verkeersveiligheid ten goede komt als je een Citroën Berlingo of Boxer met een grote extra spiegel uitrust.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Valérie

Weet niet hoe dit gaat uitvallen maar veronderstel dat e.e.a. "technisch onderbouwd" gaat worden. Bijvoorbeeld gerelateerd aan de "grootte" van de dode hoek of aan de grootte van de auto zelf. Daarnaast gelden voor "antieke" auto's (nu al) vaak afwijkende regels, doorgaans gebaseerd op "bouwjaar" of "originele staat àf fabriek". We zullen het meemaken ...
Zou er niet uitzien: dóórzakkende Eend-deurtjes met een batterij aan spiegels ...
Het kán overigens eleganter (zij het niet origineel) met kleine bolle blinde-hoek-spiegeltjes welke aan de spiegelarm worden bevestigd. Heb zulks eens héél goedkoop bij de Action aangeschaft voor mijn HY. Heb daar al veel profijt van gehad.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert



De toekomst , zo ontgaat je helemaal niks meer !
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Ben het volledig eens met McTommi ...
Whoaaaaaaaa ...
(alhoewel: een beetje "overdone" ... lijkt me ...)
We wachten het (zoals gewoonlijk) maar even af ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: