News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
33 Guests, 0 Users

Lijst Motoren

Started by RCUPPER, November 28, 2012, 19:52:46 PM

Previous topic - Next topic

RCUPPER

Heeft iemand een lijst/weblink waarmee de fabricage-data van 2CV motoren kunnen worden opgezocht?

Gr.  ;D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Valérie

"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

engbokho

Helaas dat zijn de types , nu nog een lijst met alle ingeslagen nummers...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

RCUPPER

Ja, zo'n lijstje met ingeslagen nummers zou geweldig zijn. Bij Jeroen Cats (wat een geweldige site) vind ik helaas niets..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

azurblade

Misschien een idee om die eens samen te stellen.

Zo waren bijvoorbeeld de oereenden voorzien van QA tm Qx aanduidingen gevolgt door enkele cijfers.
Dat is bij de AU en AZU ook gedaan.

Zou leuk zijn om de nummers op een rijtje te zetten. Of is dit elders al eens eerder gedaan?

björn

de site van jeroen cats heeft dacht ik zo iets
www.cats-citroen.net

RCUPPER

Quote from: björn on November 29, 2012, 12:50:14 PM
de site van jeroen cats heeft dacht ik zo iets
www.cats-citroen.net


Waar dan? ???
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Zou me verbazen als er een logica in de nummers zit, hahahaha.....Citroën hè ;)
Bovendien ook productie in België, Spanje........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

QuoteHelaas dat zijn de types , nu nog een lijst met alle ingeslagen nummers...
De vraag ging oorspronkelijk over de FABRICAGE-DATA van 2CV motoren. NIET over INGESLAGEN NUMMERS ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

RCUPPER

Quote from: Valérie on November 30, 2012, 00:51:57 AM
QuoteHelaas dat zijn de types , nu nog een lijst met alle ingeslagen nummers...
De vraag ging oorspronkelijk over de FABRICAGE-DATA van 2CV motoren. NIET over INGESLAGEN NUMMERS ...

Zou het niet toevallig zo kunnen zijn dat aan de hand van zo'n nummer, je de fabricagedatum ervan kunt uitpluizen?  ???

Helaas ben ik zelf na veel zoeken nog niet veel tegengekomen, zoals Tom al zei de logica binnen de nummering moet onbegrijpelijk zijn. De inhoud van het grote ribbelkap-forum mag daarentegen van voortreffelijke kwaliteit genoemd worden!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

engbokho

#10
ALs je bij het conservatoire van Citroen gaat vragen naar de gegevens van je auto dan krijg je ook het  motornummer dat is ingeslagen . Dus dan weet je exact hoe oud de motor is. Er is dus wel degelijk verband tussen het nummer en fabricage datum.
Iemand moet toch ergens een leuk lijstje hebben... :-\
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: