News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
70 Guests, 0 Users

90-YB-25

Started by CitroenAZU, October 22, 2012, 10:23:59 AM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Quote from: mctommi on January 09, 2013, 00:17:22 AM
Quote from: MarcoAZU on January 08, 2013, 23:29:23 PM

En ja, met velgdoppen (of nee, shit, geen gat in he midden  :D)


Montagekit !!!!!!!

Ik zou graag jouw toetsenbord daar eens mee komen besmeuren  :D :D

mctommi

Ach dan trek ik wel weer een andere uit het rek :P

Als ik mijn hoofd naar rechts draai, zie ik er 15 liggen.......... ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

#92
Zo, vanmorgen vroeg met de AK bij de RDW voor de deur. We hadden nummer 7 dus moesten even wachten totdat we aan de beurt waren. Na ongeveer 1,5 uur mochten we de AK boven de put rijden. Invoerkeuring betekend controle chassisnummer. Wederom geloofde men niet dat een chassisnummer van een 40 jaar oude besteleend, af fabriek, schots en scheef werd ingeslagen. Dus een drietal RDW'ers er omheen om te kijken of het wel allemaal wel klopte. Ze vonden dat de eerste karakters van het chassisnummer mogelijk niet origineel waren ingeslagen maar later omdat de deuken in het chassis door het inslaan van dit nummer dieper waren dan de rest??? Ik heb uitgelegd dat ik een aantal besteleendjes heb en waarbij dat allemaal zo is, origineel van de fabriek uit...
Maar men geloofde dit niet...
Vervolgens weer een kleine vergadering en toen werd besloten het nummer maar opnieuw in te slaan. Vreemd, want het was wel gewoon goed leesbaar...? Verder wilde we de APK ook direct door de RDW laten doen. Toen de keurmeester de stoeltjes zag en voelde riep hij direct; 'Dat is afkeur, die zitten niet deugdelijk bevestigd want je mist rechts de vergrendeling." De man vervolgens uitgelegd dat alle besteleendjes zulke stoeltjes hebben en alleen in het midden met een klemmetje vast zitten en aan de zijde van de dorpels dus niet.
Volgens hem was dat niet zo want hij had tientallen van die autootjes verkocht vroeger die dat wel hadden. Ik heb vervolgens uitgelegd dat hij wellicht een Acadiane bedoelde met stoelrails...
Hier volgde weer een kleine vergadering met zijn collega's en die waren het gelukkig dit keer wel met mee eens.
Verder was de APk een fluitje van een cent, geen remverschil en alles zag er keurig uit vonden ze...pff gelukkig dan maar!
Nadat de nodige papierwinkel was ingevuld fijn naar huis getuft en volgende week weten we welk kenteken er op de Ak komt, dan kunnen we kenteken platen laten maken in Amsterdam...
het Nederlandsche wegennet is dus weer een besteleendje rijker!


025 (Kopie) by azu250, on Flickr

038 (Kopie) by azu250, on Flickr

047 (Kopie) by azu250, on Flickr

071 (Kopie) by azu250, on Flickr

082 (Kopie) by azu250, on Flickr

104 (Kopie) by azu250, on Flickr

166 (Kopie) by azu250, on Flickr

Fin... by CitroenAZU, on Flickr

De rest van de foto's staan hier;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157631834215302/with/8369983777/
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

#93
Gefeliciteerd!
En die RDW mensen...... bij mijn AZU was de invoerkeuring ( bijna) geen probleem alhoewel hij er toen echt niet uitzag, tenminste technisch dan.
't is een kwestie van geduld........

Jeroen AK

Leuk hoor! Het valt me op dat de deuken aan de bijrijderskant van de bak precies op die van ons lijken. Zal wel af fabriek zo zijn.
AK rolt weer vrolijk in het rond

CitroenAZU

Klopt, je ziet precies waar de verstevigingsbuisjes zitten... :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Kwaliteitsblik, hahahaha......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

En nu istie wit...  :-)


3 by azu250, on Flickr

30 by azu250, on Flickr

29 by azu250, on Flickr

35 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Is hier meer gevallen?

(Voor deze gelegenheid een foto van de Ami. De AK staat lekker binnen.)



AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

RCUPPER

eeuwig zonde zoiets.. je geliefde oldtimer verdient wel beter! ;)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Dirk D

Quote from: RCUPPER on January 15, 2013, 20:15:52 PM
eeuwig zonde zoiets.. je geliefde oldtimer verdient wel beter! ;)

Eens. Hij staat normaal binnen hoor.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

De 400 heet voortaan:  90-YB-25
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Platen zijn besteld, hopelijk snel binnen dan kan er gereden worden...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

Gefeliciteerd met deze vlotte gang van zaken !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Quote from: CitroenAZU on January 17, 2013, 19:21:19 PM
Platen zijn besteld, hopelijk snel binnen dan kan er gereden worden...

Levert van Beek in de Alexanderpolder geen oud belauw meer ? Daar kocht ik ze vroegah altijd. Volgende dag klaar !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: