News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
58 Guests, 0 Users

Spruitstuk AZU

Started by nicky, July 19, 2012, 20:54:38 PM

Previous topic - Next topic

nicky

Wie heeft er nog een spruitstuk te koop voor een AZU motor?
Het voor een AYA 425cc A79/0 21pk motor, met een beugel voor de dynamo erop.


mctommi

Heb ik zeer waarschijnlijk wel voor je liggen in mijn oude huis, ga er zaterdag heen, zal eens kijken wat ik nog heb van mijn ex AZU 1971 en Dyane 1967.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

nicky

Heel graag.

De AZU (http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=255.0) is net klaar en nou wil ie niet lekker rijden door dat spruitstuk.

Twee jaar geleden op Citromobile al originele bodemplaten gekocht, nieuwe voetenbak erin.
Het chassis is weer 100%, nieuwe remmen, motor 100%.

nicky

Mochten er mensen zijn die twijfelen welk spruitstuk ze aan mij willen verkopen, dan volgen hier de maten:

Voorkant
O                          O (e)
   O (a).        (b) O

O (c).               (d) O
   O.                  O

Achterkant

Breedte
a-b = 42,7 cm (hart van de gaten)
c-d = 47,3 cm (hart van de gaten)

Lengte
e-d = 10,2 cm (hart van de gaten)

De afstand tussen de beugels voor de dynamo is 10,2 cm

MarcoAZU

Het is een lastig item dit spruitstuk, ik ken het omdat een vriend van mij naar precies zo een op zoek was.

Het motortype is M4 toch?

Maar wat is er precies mis met het oude spruistuk?? Hier in Noord Holland zit een oude rot in het vak, met hem heb ik het er laatst nog eens over gehad omdat hij ook met zo'n project AK350 bezig is.

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over maten er is maar 1 zo een spruitstuk met een beugel voor een dynamo.

Ik kan mij nog vergissen, zijn er geen beugels geweest voor de 12 en de zes volt dynamo????

Ik zal het onderdelenboek zo eens uit de schuur halen!

mctommi

Quote from: MarcoAZU on July 21, 2012, 13:04:01 PM
Het is een lastig item dit spruitstuk, ik ken het omdat een vriend van mij naar precies zo een op zoek was.

Het motortype is M4 toch?

M4 is 602cc, het gaat hier om een 425CC spruitstuk
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU

Ojee, ojaa, ik ging van 602 cc uit! Beetje overheen gelezen. Ik heb wel alle onderdelenboeken uit de kast en kom het spruitstuk nog niet tegen, niet in de Dyane boeken, niet in de azu boeken, ik heb net die van het juiste bouwjaar niet.

nicky

Het is echt niet allemaal hetzelfde.
Voor de 18 pk motor zijn de afmetingen hetzelfde, maar zijn de buizen dunner.
Hier hoort een 6 volt dynamo op.
Voor de later 602 cc motoren met dit soort spruitstukken is het spruitstuk breder, dus pas ook niet.

In het AZU/AKS onderdelenboek staat mijn spruitstuk met nummer AYA 141-1 A.
De diameter van buizen is dan 32 mm.

MarcoAZU

Ja sorry ik had het niet goed gelezen! Ik ging er van uit dat het om een AK350 ging met een M4 motor.

Maar wat mankeert er nu aan jou eigen spruitstuk ???

nicky

Doorgeroest in de scheiding tussen inlaat en uitlaat deel.
Doorgeroest aan de buitenkant van het huisje onder de carburateurvoet (zowel aan de boven als onderkant).
Lekt aan 2 flensen.

siemenazu

heb je de eendekooi al geprobeerd?
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

MarcoAZU

Over twee weken gaan wij weer naar de EEEC. Heb je daar al eens aan gedacht? Ik zal eens kijken wat ze hebben, ik ben nu gewoon ook een beetje nieuwsgierig geworden! Ik zag op de site van Jeroen Cats dat deze motor toch wel vier jaar is toegepast in de AZU.

MarcoAZU

heb je de eendekooi al geprobeerd?

Is Jaap nog aktief dan? Ik heb hem al jaren nergens meer gezien!

siemenazu

nee je ziet hem niet meer inderdaad maar hij is nog steeds actief in verkoop van onderdelen!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Helaas ben ik er afgelopen Zaterdag niet geweest maar komend weekend ga ik er in ieder geval één zoeken in mijn opslaghok !!! Ik had ooit een nieuwe liggen maar ik denk dat die mee is gegaan met de verkoop van mijn AZU 1971....even zoeken komend weekend :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: