News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
134 Guests, 0 Users

XS-30-43

Started by CitroenAZU, August 30, 2009, 22:19:59 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AK350
bouwjaar; 1968
kleur; Bleu neve
bijzonderheden; Wijnhandel, voorheen van 'de Wit' meubels

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967


68cak

Dag Martijn,

Gefeliciteerd met deze prachtige site en het duidelijk register. Erg leuk om rond te kijken en je eigen auto te vinden. Zijn er forumbezoekers die iets van de historie van mijn AK350 weten? Ik ken het verhaal t/m de restauratie (ong. 2001) maar verder is het een groot vraagteken.

Op de zaterdag van de fijne besteleendenmeeting 2009 zo'n 50 besteleenden geteld; nog nooit zoveel bij elkaar gezien! Prachtig vind ik het om door mijn woonplaats Wijk bij Duurstede te rijden met deze stoet. Tot volgend jaar!

Groet, Hans

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

jornmetten

De de Wit eend,

Kennelijk goed gerestaureerd, blijft er mooi uitzien.
Reed vroeger in de buurt van Culemborg.

Waar nu?

mctommi

Met zo'n kentekenplaat een APK scoren.....lijkt me lastig !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

jornmetten

extra plaatje en een schroevendraaier doet wonderen.

mooiste is een plaat met caravanspatie, lampje op beugeltje én een stempel.
steekproef-proof ;)

68cak

Leuk om mijn autootje met commentaar te zien. Was inderdaad in Salbris en sprak daar nog met Martijn.
Het eendje blijft in goede conditie door er goed op te passen en binnen laten slapen. In 2010 nog een bakrevisie, stuurinrichting, carburateur etc. gedaan De apk met de gedeelde kentekenplaat achter is geen probleem, als er een hele rijksgestempelde los wordt bijgeleverd. Bij een steekproef even de losse plaat met verlichting op de bestaande plaat bevestigen en het is OK.

mctommi

Quote from: jornmetten on August 05, 2011, 14:28:15 PM
extra plaatje en een schroevendraaier doet wonderen.

mooiste is een plaat met caravanspatie, lampje op beugeltje én een stempel.
steekproef-proof ;)

Caravanspatie is dat een nieuwe uitvinding ? Leuk voor galgje of scrabble !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: 68cak on August 05, 2011, 16:21:07 PM
Leuk om mijn autootje met commentaar te zien. Was inderdaad in Salbris en sprak daar nog met Martijn.
Het eendje blijft in goede conditie door er goed op te passen en binnen laten slapen. In 2010 nog een bakrevisie, stuurinrichting, carburateur etc. gedaan De apk met de gedeelde kentekenplaat achter is geen probleem, als er een hele rijksgestempelde los wordt bijgeleverd. Bij een steekproef even de losse plaat met verlichting op de bestaande plaat bevestigen en het is OK.

Hmmmmm... is weer nieuw voor mij, de APK blijft je verrassen ! Op mijn posteend had ik een kentekenplaatverlichting aan één zijde gemaakt, was eerst OK voor de APK en 2 jaar later werd hij/zij erop afgekeurd....moest een tweede lampje bij aan de andere zijde, grrrrrrrrrr..............

Mijn dagelijkse Matra werd laatst bijna afgekeurd omdat de regelbare koplampverstelling het niet doet. De auto is al 21 jaar in de familie en al vele keren goedgekeurd met dat "ding" dat het nooit goed heeft gedaan......... Gelukkig had de keurmeester een goede bui (ben al 15 jaar klant of zoiets), maar de volgende keer moet ik het "ding" verwijderen, anders afkeur !!!!!!!!!

Geweldig die APK ! Was het niet bedoeld voor veiligheid ? Nee het is de BOVAG-maffia !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

68cak

Beste forummers,

Ik meld mijn dierbare AK350 af voor dit forum; de auto is verkocht en zal vertrekken naar het buitenland.
Eind deze week gaat hij in een container richting Japan en ik zie hem waarschijnlijk nooit meer terug.
Ik heb hem 8 jaar in mijn bezit gehad en er veel plezier aan beleefd. Driemaal een mooie reis gemaakt naar mijn geliefde Frankrijk en prachtige herinneringen opgedaan. Maar soms val je op een nieuwe vlam (auto dus...) en dat is mij ook overkomen.

Ik reis nu verder per franse originele AZAM en die mag vast niet op dit forum.
Daarom een hartelijke groet en bedankt voor de mooie verhalen en ontmoetingen in de diverse BEM's!

68cak

RCUPPER

Hallo 68AK


Wat ontzettend jammer dat de auto zo ontzettend ver weg vertrekt. Ik hoop dat je de laatste dagen nog een beetje afscheid durft te nemen van deze prachtige wagen! Ik heb de auto vorig jaar in Leersum nog even mogen aanschouwen.


Een complete AZAM is trouwens ook helemaal niet verkeerd. Veel plezier en wellicht tot ziens!

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

68cak

Tja, ik moet toegeven dat ik het erg jammer vind dat hij uit NL vertrekt. De auto stond in consignatieverkoop en dan ga je er niet helemaal over als de verkoop volgens afspraak verloopt.
De nieuwe eigenaar kocht een Ami6, een Renault 12, een Panhard en mijn AK en die gaan in een container in een boot naar Japan, waar het ongetwijfeld bezienswaardigheden zijn.
Ik hoop maar dat ik er geen spijt van krijg. :-[

Hans 250

Ach soms moet je keuze maken, was wel een erg mooie wagen.
Jammer dat er wel weer een origineel besteleend kenteken verdwijnt, er zijn inmiddels al meer op importkenteken...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

CitroenAZU

Ai zonde, was net zo' n mooie en inderdaad zonde van het kenteken, had liever een importje zien vertrekken...
Ben bang dat je er weleens spijt van gaat krijgen. Maar voor nu veel plezier met je Azam!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: