News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
82 Guests, 0 Users

voorstel ronde

Started by MartinAZU, June 12, 2012, 22:51:25 PM

Previous topic - Next topic

MartinAZU

Hallo allemaal op dit forum.
Ik ben net nieuw hier.
En bij deze even een kleine voorstelronde, voornamelijk van de AZU!
Hij is van 1963, met zelfmoord-deuren en wel al met nieuwe motorkap(5 ribbels)
Vlak bestuurdersdak en brede voorbumper met strip in het midden.
Ook zitten er 6 ramen in de laadbak, waarvan de voorste twee origineel en de achterste 4 als accessoire ramen geplaatst zijn.
Nu wil ik deze graag het zelfde hebben als de voorste. Jullie raden het al.
Wie heeft er nog een paar raampjes over of dat ze in de weg liggen  ;D
De achterste raampjes zijn iets kleiner van formaat.
Denk zelf dat deze beter passen in een ribbel-dak.
Als ik nu de andere (iets grotere) ramen heb zijn deze dus weer over bij mij.
azu, azl3, ami6, panhard PL17

Geert

Hallo Martin,
Welkom hier.
Mooie AZU, heb je die zelf uit Fr gehaald ?
Wat die raampjes betreft geef ik je gelijk, het ziet veel beter uit als ze allemaal hetzelfde zijn, maar het zal nog niet meevallen om 4 identieke ruiten te vinden. Als dat niet mocht lukken moet je maar denken dat dat bij de historie van deze wagen hoort. Volgens mij is Mc Tommy helemaal uitverkocht wat ruiten betreft .
Wat ik zelf wel direct zou verwijderen zijn die  achterlichten.
Ga je hem nog erg goed onderhanden nemen, dus een complete restauratie, of laat je hem dans son jus  ( in zijn sap) ?
In ieder geval heel veel succes en plezier met deze besteller en op dit forum.
't is een kwestie van geduld........

jornmetten

Hallo Martin,

Welkom hier,
Mooie AZU!

Ik zag dat ze bij het EEEC nog ramen hebben. Ik heb er een tijdje geleden ook twee gehaald daar.
neem als het kan een voorbeeld mee, er is altijd meer verschil dan je denkt.

Ik heb evt  wel een losse ligen om tr kijken welke maat je zoekt.

Groet!


azurblade

martin, welkom hier op het forum.

Met de ramen komt het vast en zeker goed zo de reacties te lezen.
De eerste twee lijken me origineel citroen zoals ook in de latere azu's is gebruikt. Hopelijk is de breedte en de hoogte van achterste twee raampjes kleiner zodat je nog wat materiaal weg kan halen.

Ik zeg zo laten en mooi rijdend maken :) En ja die reflectoren achter zijn er zo af ;)

mctommi

Hele leuke AZU, dichte zijn dan wel "leuker", maar als er alleen dichte zouden zijn, werd de wereld ook zo saai, haha ;)
En bij deze kan je tenminste wat zien richting de achterkant, goed voor de veiligheid, vooral van anderen.....fietsers, voetgangers...

Zou de wagen idd. "in eigen sap" laten, glimmende zijn er al genoeg en restaureren kan over 5 of 10 of meer jaren ook nog wel als hij nu nog "redbaar" is. Die reflectortjes zijn er natuurlijk makkelijk af te halen. Mijn eerste besteleend had mistachterlicht en achteruitrijlicht erop, nou die waren héééééél snel verwijderd anno 1983 !

En inderdaad; IK heb geen ruitjes meer, had er maar twee reserve (slechts éénmaal een 250 gesloopt in mijn leven) en die heb ik op Citromobile verkocht.

Het EEEC ? Sinds wanneer is het in het Nederlands "het club" ? Hehehehehe......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

jornmetten

@ Tom,

Het gemierenneuk? ;)

mctommi

Quote from: azurblade on June 13, 2012, 10:23:01 AM
De eerste twee lijken me origineel citroen zoals ook in de latere azu's is gebruikt. Hopelijk is de breedte en de hoogte van achterste twee raampjes kleiner zodat je nog wat materiaal weg kan halen.

Hoogte lijkt me geen enkel punt, rest nog de breedte....
Succes ermee Martin !

Het zijn wel HOT items, die zijraampjes, degene aan wie ik er 2 verkocht onlangs zocht er maar liefst VIER  :o
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU


Gaaf een jaren zestig exemplaar!

Ik heb de ruitjes ook eens zien liggen bij Nico Alles in Andijk, kijk maar eens onder adressen op 2cv.nl.

Voor wat betreft de mening over restaureren of zo laten, ik ben het niet met Tom eens, er zijn juist al genoeg van die grijze exemplaren (net als grijze mannen  ;) ).

Een ieder moet doen wat hij zelf leuk vindt!

mctommi

Quote from: MarcoAZU on June 13, 2012, 17:29:12 PM
Voor wat betreft de mening over restaureren of zo laten, ik ben het niet met Tom eens, er zijn juist al genoeg van die grijze exemplaren (net als grijze mannen  ;) ).

Een ieder moet doen wat hij zelf leuk vindt!

Helemaal mee eens, ieder zijn mening, dat houdt de hobby gevarieerd :-)

P.S. Grijze mannen hoeven dezer dagen ook niet meer grijs te zijn, beetje van jezelf en een beetje van het Kruidvat, hahahaha.........oude auto's en jonge vrouwen, ik hou ervan  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: jornmetten on June 13, 2012, 12:09:19 PM
@ Tom,

Het gemierenneuk? ;)

Hahahahaha.........beetje jennen zit mij in het bloed als Rotterdammer ;)
Vind het alweer heel grappig dat DE Eeeeee Eeeeeee Eeeeeee Ceeeee van weleer tegenwoordig gewoon HET eek wordt genoemd, net als VAG 't Eendeëi gewoon al sinds jaar en dag HET Ei heet........
Groene boekje ??? De taal maken we toch mooi lekker zelf.
Met een talenlerares als moeder is e.e.a. er altijd wel ingeramd, hahahaha.

P.S. Volgens een bericht op NU.nl is het toegestaan een politie agent een mierenneuker te noemen, dus ga ik je geen proces aan de broek doen Jorn, LOL......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

#10
Even terug naar het begin; voorstel ronde is wel een leuk initiatief. Een hoop mensen hier kennen elkaar inmiddels, maar veel meer mensen hebben geen idee wie wie is. Of welke auto nu eigenlijk van welke man of vrouw is !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on June 13, 2012, 23:04:31 PM
Even terug naar het begin; voorstel ronde is wel een leuk initiatief. Een hoop mensen hier kennen elkaar inmiddels, maar veel meer mensen hebben geen idee wie wie is. Of wleke auto nu eigenlijk van welke man of vrouw is !

Je kunt ook een smoelenboek maken zoals ze op forum les 2pattes hebben. auto en eigenaar.
Maar dan kan Tom misschien beter een jeugdfoto gebruiken ;)
't is een kwestie van geduld........

jornmetten

Een voorstel draadje vind ik wel een leuk idee.
kunnen nieuwe leden gelijk zien wie wie is.

Ander topic voor openen?

@tom

Jammer dat Mierenneuker mag van de hoge raad..
Anders zou je HET proces van de eeuw hebben kunnen starten ;D

mctommi

Quote from: jornmetten on June 14, 2012, 14:42:49 PM
@tom
Jammer dat Mierenneuker mag van de hoge raad..
Anders zou je HET proces van de eeuw hebben kunnen starten ;D

Ja joh, het leven is soms hard....hahahaha.......
http://www.nu.nl/binnenland/2810911/agent-uitmaken-mierenneuker-mag.html
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: Geert on June 14, 2012, 14:23:54 PM
Je kunt ook een smoelenboek maken zoals ze op forum les 2pattes hebben. auto en eigenaar.
Maar dan kan Tom misschien beter een jeugdfoto gebruiken ;)

Ja dat is een héél goed idee, want ik heb nu al teveel vrouwen van onder de 25 achter me aan :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: