News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
81 Guests, 0 Users

ervaringen met Le Bon Coin

Started by Geert, February 05, 2012, 08:59:08 AM

Previous topic - Next topic

Geert

Ik ben op Le Bon Coin aan het zoeken naar bepaalde 2CV gerelateerde dingen.
Nou heb ik e.e.a. op Le Bon Coin zien staan en heb al verschillende keren e mail naar diverse adressen gestuurd dit omdat mijn  Frans niet zo goed is en ik met behulp van een vertaalsite en mijn school-frans van 40 jaar geleden gemakkelijker een email schrijf, dan zo aan de telefoon mijn vraag stel.

De reacties zijn over het algemeen van nul tot kort afwijzend.
Wie heeft er ervaring met het kopen via Le Bon Coin en kan me een paar tips geven?
Ik heb het idee dat de fransen niet graag aan buitenlanders verkopen, of vergis ik me daarin?
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Le boncoin is een prima site. Zeer vergelijkbaar met Marktplaats.
En ja mensen zijn zeer verschillend, de ene wil iets een jaar voor je vasthouden, de andere gooit de hoorn erop of geeft geen antwoord.
Tip: fransen zijn dol op cash of anders ouderwetse cheques (die voor ons heel kostbaar zijn). En zoals altijd wie het eerst komt...
Blijf dus proberen!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

...bellen is natuurlijk altijd beter als mailen. Maar Geert doelt denk ik op het mailcontact via Leboncoin.
Mijn ervaring is ook niet denderend. Vaak geen of korte reacties dat onderdelen of auto's al verkocht zijn. Dit terwijl ze er later gewoon weer opnieuw opstaan. Af en toe zit er nog wel en echte liefhebber tussen die de moeite neemt je vragen te beantwoorden en transporttarieven/verzendkosten willen uitzoeken. Zo heb ik ondanks de negatieve ervaringen ook goede en mijn Hy - achterklep na lang zoeken en gevonden :)

Geert

Ja, er behulpzaam zijn ze niet en aliassen als: CoCo of Can Can of 2CV  zijn natuurlijk erg anoniem , dus wat kan het jou verrekken , "ik reageer niet op mails ".

Dat zal op Marktplaats en E bay niet anders zijn, het grote nadeel is natuurlijk de taal.
Duits en Engels is geen probleem, maar zoals al gezegd Frans heb ik in geen jaren meer gesproken, dat is toch weer iets anders .
Dus om nu de telefoon te pakken en die betreffende op te bellen is lastiger, zodoende dat ik dat per e mail doe,  bellen verdient ook mijn voorkeur.
't is een kwestie van geduld........

Sjoerd

Zulke dingen zijn inderdaad altijd lastig!
Heb je niet iemand in je familie die een aardig woordje frans spreekt?
Ik zou toch proberen om via de telefoon contact te krijgen, heb ik ook gedaan op mn 15e toen ik mijn besteleend wilde kopen. Via via aan de eigenaar zijn telefoonnummer gekomen en gewoon opgebeld. En dat met een paar jaar frans op school en geen ouders die frans spreken ;D Ik was er heel stiekem toch wel trots op! hahaha

vicsevents

Bonjour,
Ik kom van jongs af al in Frankrijk. Heb de nodige ervaringen met fransen. Net als overal zijn er in France ook mensen die niet zo goed communiceren. Maar heb ook vele positieve contacten. Een fransman stelt erg prijs op persoonlijk contact. Via e-mail vindt men minder. Ik heb regelmatig contact met fransen via e-mail en telefoon om info over auto's op te vragen. Via e-mail gebeurt zelden dat ik geen antwoord krijg. Een auto  (of onderdelen) kopen in Fr. verloopt soms moeilijk omdat de koper erop moet kunnen vertrouwen dat je daadwerkelijk de auto komt halen. De laatste jaren merk ik wel dat het in de onderhandeling moeilijker wordt. Men wil wel onderhandelen, maar "devant la voiture" zoals dat heet. Voornamelijk op 2cv gebied stijgen de prijzen aardig. Ik ben tot nu toe in Frankrijk (bijna) altijd gastvrij ontvangen. Koffie, drinken, wijn of zelfs eten. De enige voorwaarde is: je moet de taal een beetje beheersen. Gr
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

Tags: