News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
66 Guests, 0 Users

Azu uit Panhard productie

Started by azurblade, January 19, 2012, 08:10:21 AM

Previous topic - Next topic

azurblade

Kwam laatst een lichtgele azu tegen uit 1961 gebouwd in de Panhard fabriek naar zeggen.

Wijken die modellen af van de door Citroën gebouwde exemplaren en waar kan je ze aan herkennen?

De dichte velgen zonder naafdopje ontbraken helaas en luchtfilterhuis leek veel op dat van een 18pk. Een smal buisje vanuit de lievulpijp naar het luchtfilterhuis toe.

azurblade

Hier wat foto's voor de beeldvorming :)






Voor de overige foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MMPBHF6G

mctommi

Fraaie AZU !

Panhard was sinds 1955 in bezit van Citroën en ik heb weleens gelezen dat de fabrieken van Panhard ook Citroëns produceerden. Dus wat dat betreft zou het kunnen.

Motor lijkt me te nieuw voor een 61-er, olievulpijp is volgens mij te nieuw voor een 61-er.

Is deze besteleend te koop ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Deze azu staat inderdaad te koop. Man heeft geld nodig voor nieuw project. Voor 2 mile mag hij van eigenaar wisselen.

Had al zo'n idee dat motor niet juist was evenals de te moderne velgen met naafdopjes. Verder zo op het oog onverprutste azu.

jornmetten

Een deel van de panhard fabrieken is gebruikt voor de productie van de besteleend.
Productie capaciteit was een van de redenen om Pahard over te nemen (en vervolgens langzaam de nek om te draaien).
Er zijn geeen verschillen met azu's uit andere fabrieken.

Mooie AZU trouwens






mctommi

Quote from: azurblade on January 20, 2012, 20:50:15 PM
Deze azu staat inderdaad te koop. Man heeft geld nodig voor nieuw project. Voor 2 mile mag hij van eigenaar wisselen.

Had al zo'n idee dat motor niet juist was evenals de te moderne velgen met naafdopjes. Verder zo op het oog onverprutste azu.

Dezer dagen niet overdreven duur als er een carte grise bij is !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

marcopr

Mijn AZU 1958 heeft aan het schutboard een loodje hangen met daarin de letters PL. Onder de spanningsregelaar. Verder zou ik het ook niet weten.

mctommi

Op het schutbord van deze AZU staat gestempeld "PL" en nog wat ! Afgelopen Zaterdag nog een dergelijke AZU bewonderd op de BEM. De letter staat volgens edwin voor de productiemaand, interessant.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU

Volgens mij staat er PC (dat staat bij mij en de meeste AZU's ook op het schutbord) vervolgens 13L61, wat zou duiden op 13 december 1961

björn

ik vind het kleurtje leuk en de patina echt leuke auto
doet me denken aan deze. zelfde kleur zal ook dan wel panhard zijn
http://www.leboncoin.fr/voitures/373336310.htm?ca=16_s

mctommi

Quote from: MarcoAZU on October 03, 2012, 11:24:50 AM
Volgens mij staat er PC (dat staat bij mij en de meeste AZU's ook op het schutbord) vervolgens 13L61, wat zou duiden op 13 december 1961

Volgens mij hebben wij les gehad van dezelfde leraar. Marco, hahaha.........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

PL zou kunnen staan voor Panhard & Levassor, maar wat zou PC dan betekenen, volgens de leraar was het een code voor de fabriek ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU

Quote from: mctommi on October 03, 2012, 15:51:32 PM
PL zou kunnen staan voor Panhard & Levassor, maar wat zou PC dan betekenen, volgens de leraar was het een code voor de fabriek ;)

Als je goed kijkt staat er volgens mij geen PL maar PC  en dat tref je in alle oudere besteleenden.

Zal P C niet gewoon zoiets zijn als Productie Code ?

We hebben naar dezelfde leraar geluisterd Tom, dat klopt. Je vindt trouwens ook het verhaal op de site van Jeroen Cats onder Orga code

Tags: