News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
56 Guests, 0 Users

Lak

Started by Valérie, January 16, 2012, 23:25:55 PM

Previous topic - Next topic

Valérie

Ben al vergevorderd met de restauratie van m'n AZU 250 uit 1974 en ben in het stadium "lakken" aangeland. Echter wil ik dat, in navolging van mijn HY, met een lakroller doen, dus niet spuiten. Destijds heb ik de HY met Sigma S2U geschilderd; een kwast- en rolbare lak die, eenmaal uitgehard, nèt zo krasvast is als autolak. Voordeel bij beschadigingen e.d. is dat je alles met de hand kunt bijwerken.
Echter: mijn probleem nu is dat ik de samenstelling van de lakkleur AC 511 - Vert Embrun - probeer te achterhalen om die door Sigma ná te laten maken. Maar ik kan gewoonweg niet aan een letterlijke staal van die kleur komen waarmee Sigma uit de voeten kan. Mijn vraag dus: heeft iemand ooit die lakkleur gebruikt en misschien een stukje plaat (... deksel van de verfpot o.i.d. ...) die ik naar Sigma kan opsturen ? Ben zeer erkentelijk voor een antwoord; het héle project "hangt" nu gewoonweg op mijn zoektocht naar dat staaltje met die AC 511.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

jornmetten


Ik heb nog een potje verf in de goed kleur..
stuur maar een pm:)

jos52nl

Kijk eens bij:
http://www.qnetonline.nl/SIKNL/SearchForm/SearchMethod
Zoek op producent, vul de kleurcode in en kies voor Autocryl. Je krijgt dan de kleurformule.

Of vul de kleurcode in op: http://color-online.glasurit.com/

Valérie

Heren
ontzettend bedankt voor het "méédenken". Jos: heb intussen via die "color-online" 't één en ander op papier kunnen krijgen. Maar 'k probeer eerst via Jorn een "live-staaltje" te krijgen. En alsdan naar de plaatselijke verfboer.
Thanx !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: