News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
99 Guests, 0 Users

ZJ-28-60

Started by CitroenAZU, January 06, 2012, 23:33:52 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

Die reactie krijg ik wel vaak in Frankrijk. :D

CitroenAZU

Op verzoek van Peter wat recente foto's van de AK.
Hij wordt prachtig!


. by Besteleendregister, on Flickr

. by Besteleendregister, on Flickr

. by Besteleendregister, on Flickr

. by Besteleendregister, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

Uitzonderlijk mooi resultaat!
Waanzinnig veel details de kloppen. Mooie velgen bijv.

Geert

Uhh tja , wat moet ik zeggen??   
Toppie!
Maar dat is nog erg zwak uitgedrukt.
't is een kwestie van geduld........

Valérie

Zucht ... en zwijmel ...    ::)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Sjoerd


mctommi

Prachtig !!! Mooie stoelmatjes, wauwieeee :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Dus als ik het goed begrijp vinden jullie het wel wat ;D
Bedankt voor de leuke en positieve reacties.
Zelf zijn we erg verguld met het resultaat, maar wij zijn geen eenden kenners.
Jullie wel en zijn terecht kritisch dus voor ons een perfecte graadmeter.
Wanneer het een oude Renault of een oude Daf was geweest hadden we de restauratie
op dezelfde manier aangepakt. Klinkt misschien vreemd, maar we hebben meer een stuk historie gerestaureerd. Inmiddels zijn we ook hard op weg met de Opel Commodore uit 1969 waar we dus de 1e eigenaar van zijn. In dit project zit dezelfde enthousiasme en liefde.
Ik zal tzt mijn best doen dat ik hem jullie kan laten zien bij de meeting.
Wordt vervolgd..

Groeten Peter
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

MarcoAZU

Ik vind hem ook fantastisch! Vooral de kleurstelleng zal menige duim de lucht in doen gaan, dat ga je beleven let maar op in het komende seizoen!

Mag ik één minpuntje noemen  :-[ :-[ zelf had ik nooit polyester achterschermen gebruikt, zonde!

Verder nogmaals complimenten, ik ben heel benieuwd en zie hem graag op het besteleendenweekend.

mctommi

Quote from: Burik on January 19, 2013, 11:55:57 AM
Wanneer het een oude Renault of een oude Daf was geweest hadden we de restauratie
op dezelfde manier aangepakt. Klinkt misschien vreemd, maar we hebben meer een stuk historie gerestaureerd. Inmiddels zijn we ook hard op weg met de Opel Commodore uit 1969 waar we dus de 1e eigenaar van zijn. In dit project zit dezelfde enthousiasme en liefde.

Een heel mooi stuk historie gerestaureerd met een zeer fraai resultaat..........
Ik ben al 30 jaar bezig met besteleenden, maar in de tussentijd ook heel veel andere auto's, zelfs andere merken....ben niet eenkennig...Opel Commodre van 1969.......super ! Al zal ik die zelf niet aanschaffen........kan niet wachten om die gerestaureerd te zien :) Oude DAF's heb ik genoeg gehad...nog altijd in bezit van een 44 van 1974 :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

De Commodore stond 30 jaar op de nominatie om als 1e gerestaureerd te worden.
Toen kwam twee jaar geleden de eend uit de opslag en dan ga je hem na jaren weer eens echt bekijken.
Aangezien hij vanaf 1988 bij ons in een loods in een hoekje stond eigenlijk ook hebben we hem ook nooit meer gezien en dan ga je plannen maken.
In eerste instantie zouden wij hem op het oog klaar maken en beletteren waarna hij bovenop de WC unit zou komen te staan in de werkplaats.
Een WC eend dus  :D Het resultaat is bekend, het is iets meer werk geworden. Ben het ergens wel met je eens met de polyester achterschermen.
Het voordeel is dat ze niet meer roesten en je ziet er niets van als je het niet weet.

Hier is te zien hoe ver de commodore is
http://www.youtube.com/watch?v=xHR2HH7Z10s
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

#147
Quoteben niet eenkennig...
Ach Tom ... ben op dit gebied een betrekkelijke "nieuwkomer- en laatbloeier"; heb pas 1 HY en 1 AZU uit "the ashes" laten herrijzen; absoluut Citroën-minded vanaf m'n vader's eerste Traction Avant ... maar ben intussen stiekum óók een beetje verliefd geworden op de "Renault Juvaquatre" ... Komt tijd, komt raad, komt (heel veel) geld, komt Juva ... (je moet iets te dromen houden hè ...)
Maar nogmaals: Peter: m'n absolute complimenten voor dit juweeltje !
Gert
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

De besteleend zal altijd mijn grote liefde blijven......maar ik ben wat ouder nu......ga er niet meer dagelijks mee rijden.....luxe opa nu met een BX......liever een CX, maar die roesten te hard in de winter......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

#149
Afgelopen week weer wat dingetjes gedaan. Zo zijn o.a. de spatlappen gemonteerd.
Op de een of andere manier lijkt het dan toch weer geheel wat anders.

Onderzijde afgewerkt. Hier en daar tectiel. Wat laatste plekjes bijgetipt.
http://www.youtube.combe/2Oey46Js5jk

De laatste dingen die moeten gebeuren zijn:
Spiegels monteren, we hebben geprobeerd om een kleine spiegelbevestiging op de kop te tikken, dit is helaas niet gelukt.
Maar we hebben de bevestiging met plaat en bout, dus geen probleem. Sproeikop op de motorkap. Komt maandag binnen.
Voor een ruitenwisser missen we nog het plastic blokje voor bevestiging. Druppel lader voorbereiding. En dan is hij klaar  ;D ;D ;D ;D ;D

http://www.youtube.com/Fe2PknTIquw
http://www.youtube.com/Ip0CrFnHfpQ

Dinsdag komen ze taxeren en dan binnenkort maar eens afspraak maken bij de RDW
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: