News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
96 Guests, 0 Users

ZJ-28-60

Started by CitroenAZU, January 06, 2012, 23:33:52 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Quote from: CitroenAZU on December 10, 2012, 11:19:00 AM
Die getordeerde strip zit vast aan je hoofdremcilinder en ondersteunt de kachelslang zeg maar....


Wel een rubberen riempje nodig om de kachelslang vast te zetten !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Ben eigenlijk ondertussen toch wel razend nieuwsgierig geworden naar die "houten blokjes" ...
Heb die bij Valérie, destijds nog "dans son jus", nergens kunnen ontdekken. En welke functie hadden die dan ? Aangezien alles functioneert zoals het behoort mis ik dus iets wat ik eigenlijk niet mis ...  ???
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Klopt die houten blokjes zijn rond 1972 komen te vervallen als ik me goed herinner.....mijn 1974 AZU250 had ze ook niet meer.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Pak van m'n hart ...
Mis dus uiteindelijk niets wat ik misschien zou hebben kunnen missen ... maar uiteindelijk blijk niet te missen ...
:D
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

#109
Quote from: mctommi on December 11, 2012, 00:00:07 AM
Klopt die houten blokjes zijn rond 1972 komen te vervallen als ik me goed herinner.....mijn 1974 AZU250 had ze ook niet meer.

Mijn vader had ze nog op zijn 74er AK400...

De functie van de blokjes is dat de kracht van de deurvangers wat beter verdeeld wordt over het plaatwerk om metaalmoeheid tegen te gaan.
Bij besteleenden die het niet hebben zie je vaak maanvormige scheurtjes naast de bevestigingen in het blik van het achterpaneel van de koets.

De blokjes zaten alleen op origineel in NL geleverde besteleenden, niet op Franse.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Belse produktie denk ik dan, die blokjes !

P.S. In 1974 nog blokjes ? Zou kunnen, heb nergens een datum gezien wanneer ze ermee gestopt zijn, dacht niet dat mijn 74-er AZU250 of Ak400 ze hadden, maar ik word ook al een dagje ouder :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

#111

Tikfout, mijn vader had een 73er

Maar ik heb foto's van GB-**-** en HB-**-** kentekens (1974) die ook nog blokjes hebben...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

En de JB-60-42 ??? Hehehehehe.........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Die heeft ze niet en dus heeft die scheurtjes in het plaatwerk :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Quote from: CitroenAZU on December 11, 2012, 12:50:04 PM
Die heeft ze niet en dus heeft die scheurtjes in het plaatwerk :-)
Ik heb die scheurtjes dicht gelast en rubber dopjes geplaatst, zoals ze ook op de voorbumper voor de motorkap zitten .
't is een kwestie van geduld........

Burik

Momenteel weer bezig met de laatste dingetjes.
Gereedschap op de plek. Krik en slinger zijn zwart gespoten. Strip op de zijruiten, ruitenwissers enz.
Nieuw isolatie materiaal onder het schutbord geplaatst wat aardig lijkt op het origineel.
De oude rubberen vloermat is netjes, helaas is hij toch in de jaren uitgelubbert.
Hierdoor toch een nieuwe besteld. Hier en daar wat lak bijwerken. Reflectoren achter zijn binnen bij leverancier samen met wat andere zaken. En dan is hij klaar  ;D ;D ;D ;D
Zal wat foto,s en filmpjes plaatsen als hij zover is. Hij is echt mooi geworden.
Ik wil hem laten taxeren voor de verzekering. Heeft iemand van jullie een goed adres hiervoor?
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

H.Heffner van Europe expertise heeft doorgaans een goede kijk op de waarde en heeft veel verstand van Citroens...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Quote from: Burik on December 10, 2012, 10:49:05 AM
We zijn er net achtergekomen met het houten blokje ;D Bedankt.
Gaan kijken onder de plank met de kachel.
30 jaar nog maar, dus net begonnen begrijp ik.
Heb ook nog een smalle getordeerde strip van ruim 20cm lang en 2.5cm breed met aan de ene kant 1 gat en aan de andere kant 2 gaten. Zegt dit je wat? Camera staat aan de lading, zal anders vanmiddag een foto op het forum plaatsen.

Ik reageer niet vaak op dit forum maar lees wel alles.

En wil ff kwijt dat ik ongelooflijk veel lol beleef aan wat hier allemaal voorbij komt.
Kennisdelen met (onderkoelde) humor. Soms een steek onder water.
Dat krijg je allemaal cadeau bij die prachtige besteleenden hobby!
Schitterend!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

Ha Dirk, leef je nog ;)
Tot Zienas !!!
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

QuoteDe blokjes zaten alleen op origineel in NL geleverde besteleenden, niet op Franse.
Jaja ... kweetut ... beetje errug láát. Maar weet nu ábsoluut zeker dat mijn "Valérie" op dat gebied niets miste ... "ze" is altijd een échte francaise geweest ...
QuoteDat krijg je allemaal cadeau bij die prachtige besteleenden hobby!
Ach ... "dubbel genot" ... zullen we maar zeggen.
QuoteH.Heffner van Europe expertise heeft doorgaans een goede kijk op de waarde en heeft veel verstand van Citroens...
Toch niet die van de "bunnies" hè ? Overigens een héél goede tip; op dit moment heeft "Valérie" nog geen enkel document waaruit blijkt dat ze méér waard is dan de huidige dagwaarde van een hoop blik en rubber uit 1974 .. Ga er meteen eens achteraan; de taxatie van "Otje" (m'n HY) is inmiddels óók al behoorlijk gedateerd dus "two flies in one clap".  :D Thanxxx for the tip !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: