News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
81 Guests, 0 Users

Laadvloer besteleend vervangen of uitdeuken???

Started by Geert, September 17, 2011, 13:17:52 PM

Previous topic - Next topic

Geert

McTommi schreef :
Dan maak je toch een nieuw topic aan hier op het forum om je vragen te stellen   :P


Nou daar gaat ie dan.

De laadvloer van mijn AZU is erg ingedeukt, te zwaar beladen, of teveel spullen erin Gegooid denk ik.
Ik heb door Walter Rijkers een laadvloer na laten maken, maar ben nu in dubio

De achterbalk moet ik vervangen, die is helemaal gedeukt, en wat is dan verstandiger : de bestaande vloer min of meer uitdeuken, of de hele voer vervangen door het exemplaar van Rijkers?
En als ik de vloer varvang, de oude uitslijpen , maar een randje laten staan om de nieuwe op te lassen, of de nieuwe vastzetten met de omgebogen rand, zoals de laadvoer nu vast zit ?
Iemand ervaring met het vervangen van de vloer?
't is een kwestie van geduld........

Francois

Ik weet niet hoe erg je laadvloer er aan toe is, maar ik zou het zelf niet doen. Bij mij golft hij ook een beetje door zware ladingen, dat heeft wel wat. Als je de azu echt in nieuwstaat wilt brengen is het misschien de moeite waard.

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Geert

Hij hoeft niet in concours-staat te zijn,zo goed als die van Siemen wordt hij niet, zo goed ben ik niet.
Als het maar een beetje vlak is. Er komt waarschijnlijk een houten plaat in en de spatborden zijn ook niet 100% strak.
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Heb in mijn posteend ook een houten plaat op de vloer, ook al is de vloer strak, gewoon ter bescherming.
Heel veel besteleenden zijn achterin totaal uitgewoond ! Holle binnenschermen en een golvende laadvloer.
Ik was erg blij met het feit dat mijn AU 1954 totaal straak was in de laadbak, een klein wondertje ! Moge de nieuwe eigenaar er veel plezier van beleven :)
Het lijkt me een hele klus de laadvloer te vervangen hoor. Als je een meester bent in lassen kan je het doen, maar als je een amateur bent zoals ik, dan zou ik gewoon een plaat hout erin leggen als camouflage.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Hans 250

Nou dat is een flinke klus mede door de balkjes die aan de laadvloer zitten. Die moet je dan ook gaan loshalen (en waarschijnlijk repareren). Hoop werk extra dus.
 
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Tags: