News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
48 Guests, 0 Users

vakantie François 2011

Started by Francois, August 23, 2011, 12:14:26 PM

Previous topic - Next topic

Francois

Dag allemaal,

Na ruim 3200 probleemloze kilometers ben ik weet teruggekeerd uit Frankrijk. Eerst zijn we binnendoor door midden Frankrijk naar Montpellier gegaan. Daar een tijdje gelogeerd bij vrienden. Daarna nog bij mijn oom gekampeerd in de buurt van Cahors. Heel wat leuks tegengekomen onderweg. Hier alvast wat digitale foto's, de analoge moeten nog ontwikkeld worden. Ook nog een PO bumper gevonden voor 5 euro :p






ons logeer adres





Deze Citroen en Delage stonden bij een klein automuseum in de Camargue







Eindelijk een besteleend tegengekomen :)



De oude Citroen garage bij mijn oom in het dorp. Hier stond het tot een paar jaar geleden vol met oude Citroens, waaronder heel wat bestellers. Helaas is alles weg nu op deze GS na.



Best veel Mehari's gezien.



En als je op de kleine weggetjes goed om je heen kijkt zijn ze nog wel te vinden!





Ik kwam ook nog in een soort oldtimer meeting terecht waar ik meteen werd uitgenodigd om mijn azu erbij te zetten :)





Een erg mooie azam 6 export





Nog een leuke ak400 tegengekomen





Onderweg ingehaald door deze Ami 8 service!

Veel posititieve reacties gehad op de azu! En de boer naast mijn oom vroeg zich af wat de EDF bij hem kwam doen haha.
Ik zal binnenkort m'n analoge foto's nog plaatsen. Zitten ook nog foto's van een azu b en een ak 350 bij  ;)

groeten,
François
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

haha de ami is etienne.
fotograaf voor planet 2cv en 1 van de oprichters van het snail forum.

Francois

wat grappig! ik bekijk zijn fotoblog regelmatig!
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

michelidds

#3
Mooi verhaal en leuke vakantie François.
Net zo goed doorstaan als Pim en Jeroen, zo te lezen.

Goh, dat wij elkaar niet tegengekomen zijn!
Ik was ook daar in de buurt met onze CX Limousine.
In de Aveyron, eerst Millau, daarna Capdenac-Gare (bij Figeac) en een uitstapje naar Cahors.
Ben zondag teruggekomen.


Ben maar 2 besteleenden tegengekomen. Een AZU (volgens mij) AK350 (dank François) op een rommelmarkt in Montsalès (zie foto's).
En een AK400 daar in de buurt, bij een boer op het erf (geen foto).
De AK350 is te koop, maar heeft wel roestige lasnaden. Voor geïnteresseerde kan ik achter naam en mailadres van de eigenaar uit Rodez komen.


Daarnaast nog wel een aantal Acadyane's. En een leuke garage met o.a. een Visa-varkenssnoetje (69.000 km), 2CV's, Dyane's, Mehari's (die zie je nog best veel), GS'en, XM's, etc.

Verder hebben wij onderweg nauwelijks klassiekers gezien. Maar 1 of 2 CX'en en geen enkele ID/DS. Onvoorstelbaar!

Op de eerste camping bij Millau wel een witte Amsterdamse CX Break.
En op Camping la Diège www.garedunord.nl van Ton Grootkoerkamp (ex-DS-garage Gare du Nord) bij Capdenac-Gare, natuurlijk enkele D's.



En dan natuurlijk de auto's van Erik Verhaest, waar we langs gegaan zijn. Die witte 2CV6 is praktisch 'nieuw' met maar 27.000 km, als ik goed onthouden heb.

Erik is trouwens de organisator van de klassieker-meeting in Saint-Alauzie, waar jij toevallig langs kwam.
De wereld is klein!

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Francois

haha dat is wel heel toevallig zeg! Ik denk dat wij tot een uur of 11 in St. Alauzie waren! Heb die witte eend en die DS cabrio ook nog staan bekijken en van Erik die bumper gekocht! Mijn oom woont daar een paar km. vandaan. Millau ben ik ook nog doorheen gekomen. En die blauwe besteller is een ak 350. Weet je wat hij er voor wilde hebben?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

michelidds

Inderdaad toevallig (of niet?).

Heb prijs AK350 niet gevraagd. Hij kwam zelf met opmerking dat hij te koop was, toen ik de foto's maakte. Had zelf geen interesse.
Ton heeft gegevens van eigenaar. Zal hem even vragen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

azurblade

Wat een geweldige verhalen mannen!
En wat een grap dat de boer vroeg wat de EDF kwam doen ;)

Die AK350 is gaaf zeg. Lekker zo dans son jus laten en enkel de velgjes grijs maken en keuren maar.
Doe maar pbtje als je meer info hebt

mctommi

Helemaal te gek, al die fantastische foto's, genieten met hoofdletter G vanuit mijn ziekenbed (gekneusde rib). Heb gelukkig een bedside computer, da's weer eens wat anders dan een desktop of een laptop ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

#9
Afgelopen week nog in de Ardennen geweest:



Lekker nat op de terugreis  :P



http://www.youtube.com/watch?v=YVe37cIZbyo
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

michelidds

Het blijft genieten ... zo'n vergiet...  :-\
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

björn

imitatie raamrubber zeker???
er zijn nog orgienele tekrijgen bij cassis

Francois

het raamrubber is wel origineel, ik denk dat het de ruitenwisser asjes zijn
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

grolsfles dop rubber als begrijpt wat ik bedoel

Francois

is dat niet ter vervanging van het originele zwarte rubbertje? daar lekt het niet, maar het asje zelf heeft speling, dus daar lekt het. heb er al eens vet opgesmeerd, toen was het een tijdje beter.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Tags: