News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
38 Guests, 0 Users

Cipa spiegel Azu/Ak (en Mehari)

Started by engbokho, July 21, 2011, 21:55:55 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

En hier is dan een full color plaatje van de enige echte (  ;) ) Cipa spiegel die op AZU/AK's en vroege Mehari's hoort.
Het flauwe is dat de maat van zowel het schroefdraad in de deur als het draad van de spiegel van origine kleiner zijn dan de latere types!
Oftewel, schaarse spiegel en schaarse deurtjes..
Hoeveel jaar zou dit zo geleverd zijn?


Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

2cv4

Is die schroefdraad altijd anders? want ik heb nu een paar van deze spiegels weten te bemachtigen.

engbokho

Volgens mij wel. De exemplaren die ik in de garage in m'n handen heb gehad zijn allemaal met het "kleine" schroefdraad.
(enne mocht je er een kwijt willen zoek er nog een voor m'n Mehari...)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

2cv4

Mocht het toch de kleine schroefdraad zijn dan is het volgens mij wel aan te passen.
door de bestaande moeren uit de deuren te verwijderen en op een spiegeldriehoek de juiste moer te lassen.

jornmetten

Past er geen bus om de spiegel, of in de deur?
Even (laten) draaien, schroefdraad er op, klaar!


2cv4

Het zou meer zeer verbazen als ze alleen voor dat type spiegels voordeuren met andere schroefdraad hebben geproduceerd.Maar ja bij citroen weet je het maar nooit ???

engbokho

Nee hoor ook de Belgische 18 pktjes en Azam's hadden deze deuren. Je kent wel het chrome spiegeltje met de zwanenhals die heeft ook deze draad.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

RCUPPER

Iemand een idee waar deze nog te verkrijgen zijn?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

Naast de bijzondere spiegel ook een leuk besteleendje?
Foto's ;)

Hans 250

Vandaag vond ik met het opruimen voor mijn AZU uit 71 het ontbrekende Cipa spiegelkapje terug! 8) Het steeltje had ik nog wel met daarbij een totaal aan gruzelementen originele spiegelkapje. Spiegelglaasje nog wel intact trouwens!
Ik had al een nos spiegel links gemonteerd, deze kan dan rechts.  Maar volgens mij zit er origineel maar één spiegel af fabriek op (iig in de folder van 1971), op de latere types altijd twee. Noodzakelijk ook op een besteleend in mijn ogen.

Maar aangezien die spiegels zo verrekte zeldzaam zijn (fragiel en ook wel aan de kleine kant), overweeg er maar iets modernere op te zetten.

Overigens vind ik die andere spiegels nog leuker, bijna dezelfde als de Cipa maar dan iets groter en met de vorm van een tulp op het spiegelkapje. Heb er zo geen foto van maar horen/zitten op de AKL.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

RCUPPER

Quote from: engbokho on January 11, 2016, 19:43:53 PM
Misschien eeec en/of op beurzen?

Zouden ze bij het eeec liggen denk je?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

Nee daar liggen ze niet, ik ben ook al op zoek geweest. Er zijn wel spiegeltjes (het losse glas) maar geen complete.

Tags: