News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
91 Guests, 0 Users

Scharnieren achterdeurtjes

Started by Jeroen AK, July 20, 2011, 20:28:23 PM

Previous topic - Next topic

Jeroen AK

Kan iemand mij vertellen/een foto sturen hoe de scharnieren van de achterdeurtjes behoren te zitten.
Wij hebben namelijk het probleem dat de deurtjes niet blijven haken zodra ze open zijn, zodat ze de hele tijd weer dichtvallen. Best wel onhandig op vakantie lijkt me.

We gaan trouwens volgende week al op weg met de eend richting Noord-Italië.

Ik zie jullie reacties tegemoet!

Groeten,
Jeroen.
AK rolt weer vrolijk in het rond

björn


mctommi

Quote from: björn on July 20, 2011, 23:27:41 PM
was dat geen salbris :o ???

Salbris ? Wat moet je dáááááár nou doen ?

Het enige wat ik er ooit gedaan heb is een DAF33 kopen ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: Jeroen AK on July 20, 2011, 20:28:23 PM
Kan iemand mij vertellen/een foto sturen hoe de scharnieren van de achterdeurtjes behoren te zitten.
Wij hebben namelijk het probleem dat de deurtjes niet blijven haken zodra ze open zijn, zodat ze de hele tijd weer dichtvallen. Best wel onhandig op vakantie lijkt me.

Neem aan dat je de deurvangers buitenop bedoelt ? Daar hoort een klein verticaal pennetje in te zitten, bij het scharnierpunt op de carrosserie. Op het gedeelte dat op de achterdeuren zit, zit een bobbeltje, dat wordt in geheel open stand vast gehouden door dat pennetje.
Misschien ontbreekt dat pennetje ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: björn on July 20, 2011, 23:27:41 PM
was dat geen salbris :o ???

Via Salbris naar Italië is natuurlijk een optie ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Jeroen AK

#5
Ohja Salbris ;D
Nou ik vind het wel heel massaal daar zo en bovendien ligt het voor mij niet op de route.
Opzich lijkt het me wel heel spectaculair zo veel eendjes  en a-types bij elkaar.

Wat betreft die deurtjes zitten ze volgens mij wel goed nu je dat zo zegt Tom alleen zijn die pinnetjes krom.
Beetje buigen of dikkere pinnetjes dan maar!

Iemand nog tips voor waar ik persé aan moet denken voor ik op vakantie ga (afstellingen, onderdelen, preventief onderhoud)?

Groetjes.
AK rolt weer vrolijk in het rond

mctommi

Quote from: Jeroen AK on July 21, 2011, 22:59:02 PM
Wat betreft die deurtjes zitten ze volgens mij wel goed nu je dat zo zegt Tom alleen zijn die pinnetjes krom.
Beetje buigen of dikkere pinnetjes dan maar!

Iemand nog tips voor waar ik persé aan moet denken voor ik op vakantie ga (afstellingen, onderdelen, preventief onderhoud)?

Groetjes.

Als je de pinnetjes recht buigt zal dat allicht helpen ! Dikkere pinnetjes kan wel, maar dan moet je de gaatjes uitboren. Buig ze eerst maar eens recht en probeer of het heeft geholpen.

Als je ver gaat rijden met een 2CV dan is het wel handig wat reserve-spul mee te nemen, bijvoorbeeld dynamo en startmotor. Sowieso een V-snaar, tenzij er net een nieuwe in zit. Bougies, bougiekabels en puntjes plus condensator....neemt niet veel plek in, dus waarom niet.
Ik neem aan dat jullie bij de restauratie het olie- en luchtfilter hebben vervangen en nieuwe puntjes en condensator ? Verse olie in bak en motor, dus wat dat betreft ben je dan goed voorbereid.

Ikzelf heb eigenlijk maar één keer serieuze panne gehad; oliekoeler van mijn AMI6 Break lek. Geprobeerd te solderen...hielp niet, dus een andere op de sloop gekocht en we konden weer op pad. Oliekoeler van een 2CV6 is moeilijk te vervangen, heb je speciaal gereedschap voor nodig. Heb het onlangs zelf gemaakt van een ringsleutel 16/17, doormidden geslepen en een hap uit de ring geslepen...kostte nog geen 4 euro ! Demontage geschiedde door de pijpjes kapotte oliekoeler door te knijpen en dan een dop erop....heel voorzichtig losdraaien, want het blok van een eend is kwetsbaar. Twee slagen los, één slag vast, twee slagen los, één slag vast.....tot e.e.a. gedemonteerd is. Wel nieuwe rubbertjes plaatsen bij montage.

Maar zoals gezegd; vele vakanties met 2CV's ondernomen zonder panne.

En laat je benzinedop niet liggen bij de pomp.....is me ook eens gebeurd !

Goede vakantie gewenst !

Tom.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Idd altijd een complete set ontsteking incl bobine meenemen. Plus een goede wielmoersleutel (kruissleutel) en een goede krik en gaan maar!
Goede reis
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: engbokho on July 22, 2011, 07:42:05 AM
Idd altijd een complete set ontsteking incl bobine meenemen. Plus een goede wielmoersleutel (kruissleutel) en een goede krik en gaan maar!
Goede reis

Oh ja.....bobine......altijd handig, neemt ook weinig plek in beslag ! Zeeën van ruimte in zo'n AK400 :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Jeroen AK

Oke bedankt!
V-snaar is nieuw maar heb er ook een extra mee, we hebben 123 maar ik heb ook de contactpuntjes bij me, filters en olie allemaal ververst.
Nieuwe bougies mee, extra bobine, bougiekabels zijn nieuw, spanningsregelaar nieuw (electronisch).
De rest ook allemaal mee dus wel voorzien geloof ik en inderdaad ruimte zat!
Dacht er zelfs aan mijn hele mountainbike huppakee er in te zetten maar toch niet...

Benzinedop zal ik aan denken haha als je dan een bocht neemt klotst alles eruit.
Nou dan hoop ik jullie na de vakantie te zien in September met de besteleend op de meeting daarvan!
Lijkt me leuk.

Groetjes.

AK rolt weer vrolijk in het rond

Tags: