News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
109 Guests, 0 Users

Lekker Frans...AK 400 1970 Gris rose

Started by engbokho, July 09, 2011, 21:05:18 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

Best leuk die AK-tjes van Boncoin, zo van de boerderie en met de Franse slag onderhouden:
Zoek de ontsteking...(een kilo hooi en modder had ik al weggespoten) ;D

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

jornmetten

Dat heet conserveren met klei.


Geert

Niet klagen!
Wil je eraan verdienen, zul je er toch wat voor moeten doen! ;)
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Over Franse slag gesproken...... na de repatriëring van mijn geliefde 64-er AK, heb ik de motor eruit gehaald om de koppeling te bekijken. Ik wist altijd al dat deze helemaal O.P.oppppppp was bij de aankoop. Wilde even weten wat ik allemaal nodig ga hebben bij de reparatie. Bij mijn 66-er AZAM ging ik destijds de mist in omdat er meer kapot was dan ik reserve-onderdelen had, moest stad en land af voor een vervangende centrifugaaltrommel en zelfs in F was dat lastig.

Nou, ik wist niet wat ik zag.......opgereden tot het bittere eind. Vandaar dat ik een jaar of 4 heb moeten wachten voor ik deze AK eindelijk de mijne kon noemen (en vandaar dat hij nu niet en nooit niet te koop is). Ongelofelijk Mike.......dacht ik toen ik de koolring eindelijk in beeld had !!!!!!!!!! Kijk en oordeel zelf, hahaha......

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Nou is zo'n ring natuurlijkl gemakkelijk te vernieuwen, dus dat valt wel mee, maar inderdaad tot op de draad versleten en opgereden. Zul je voor die AK wel niet veel betaald hebben  ;)
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Geweldig Engbo! 
Nog foto's waar de Ak helemaal op staat? En weet je al een kenteken?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: Geert on July 10, 2011, 09:01:44 AM
Zul je voor die AK wel niet veel betaald hebben  ;)

Zou het echt niet meer weten, heb hem al 15 jaar ! En in die tijd waren de AK's super zeldzaam, heb er jaaaaaaren naar gezocht. Je zou dat niet geloven als je ziet wat er nu opduikt, maar kennelijk hebben de Fransen ze verstopt ! Ik heb er vast de hoofdprijs niet voor betaald, maar wilde hem zo graag hebben, dat ik er alles voor over had, tsjaaa..... in mijn historisch archief heb ik de briefwisseling met de vorige eigenaar nog wel, misschien staat de prijs daar ook in.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Zal morgen fototje maken. Auto heeft een jaar of 16 stilgestaan, maar loopt ondertussen alweer en heeft ook weer (nieuwe) remmen. Wel zo handig  :P
Leuk detail is dat de auto nog de originele bruine gladde skai stoelmatjes heeft, die zijn echt beresterk.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

siemenazu

azu beige
azu blauw
ak400 oranje

engbokho

#9
Hier is ie dan (de achterkant)



En hier het 1970 interieur met bruin glad skai, kleine binnenspiegel en trekstart.



Meer plaatjes binnenkort
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Hé vreemd, ik dacht dat die eerste AK 400's het contactslot op het dashboard hadden, waar later de drukstarter zit, deze heeft een stuurslot, zeker accessoire ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Ja moet wel accesoire zijn. Hij is er ook niet later ingekomen.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: