News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
87 Guests, 0 Users

Historisch kenteken in het buitenland

Started by Geert, May 03, 2011, 21:47:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Ik vroeg me het volgende af:
Op historische kentekenplaten zit geen EU-sticker. Geeft dat geen problemen in het buitenland?
Ik weet dat taxi's , die tegenwoordig blauwe taxi-kentekenplaten hebben , een brief van de RDW bij zich moeten hebben waarin in het Frans en Engels staat dat het gaat om Nederlandse kentekens, maar dat er in het buitenland toch nog boetes worden uitgedeeld om dat de EU sticker er niet op zit.
Iemand ervaring hiermee?
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Je hoort dan eigenlijk een witte ovale sticker met zwarte letters NL op je auto te hebben...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZL57

Het is een goedgekeurd kenteken, er staat ergens een leeuw en NL ingeslagen. Nooit problemen mee gehad.

mctommi

Quote from: CitroenAZU on May 03, 2011, 23:54:14 PM
Je hoort dan eigenlijk een witte ovale sticker met zwarte letters NL op je auto te hebben...

Kejje die nog kopen dan ???
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Jazeker, nog altijd te bestellen bij de ANWB  ;D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Quote from: AZL57 on May 04, 2011, 07:38:46 AM
Het is een goedgekeurd kenteken, er staat ergens een leeuw en NL ingeslagen. Nooit problemen mee gehad.
Maar waarom moeten taxi's dan een brief van de RDW bij zich hebben zodra ze de grens over gaan?
't is een kwestie van geduld........

Tags: