News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
60 Guests, 0 Users

helaas niet meer zo leuke besteleend in het buitenland

Started by AZL57, February 27, 2011, 16:18:21 PM

Previous topic - Next topic

AZL57

Deze foto maakte vele jaren geleden in Frankrijk op een sloop. Tot zover niets bijzonders. Helaas moet ik zeggen dat dit mijn AZU was. Die hadden we naar huis willen halen met de triangel maar dit is helemaal fout gelopen. We hadden hem uit een tuin gesleept en van andere wielen voorzien. Maar eenmaal op de weg wilde hij niet bewegen. We dachten aan vaste remmen en stelden die los. Niks. Daarna de triangel eraan om eens een flinke ruk eraan te geven. Dit was net teveel voor het ding we trokken het chassis over. Daarna sleepte de plaatselijke garagehouder hem op zijn aanhanger naar de sloop. Hier hebben alles eraf gehaald wat nog bruikbaar was met een sloper die in onze nek stond te hijgen. Het was zaterdag middag en hij wilde naar huis.  Bij nader inzien hadden we de ribbelkap nog moeten meenemen maar ik weet niet hoe. De auto zat vol met motor, bak en een paar andere delen van de AZU....
:'(  Hij was ook wel erg gaar, toen hij aan de kraan hing brak de voorste helft van het chassis en viel eraf . Stel je voor we hadden dat ding aan de triangel gehad op de autoweg naar huis !!! :-\

jornmetten


gerard560

verlagen is best leuk maar dit gaat wel erg drastisch
ik vind het toch zonde !!!

gr gerard

Hans 250

Inderdaad, dit doet zeer. :'(
Als kind was ik in tranen bij Q en Q, een jeugdserie uit de jaren zeventig; daar wordt even een prima de luxe eend naar de schredder gebracht. Heb als vierjarige keihard zitten huilen voor de tv. Ben daar nog steeds niet helemaal overheen  ;). Later heb ik dat fragment nog eens beter bekeken, blijkt het om een Azam 6 ( :o)te gaan i.p.v. een 2cv4. Dat viertje was toen twee jaar oud dus daar hebben ze maar een  sloop eend voor gebruikt.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Tags: