News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
50 Guests, 1 User

12e int. besteleendmeeting

Started by CitroenAZU, February 01, 2011, 11:38:56 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Nou het "vervelende" is, dat ik al een afspraak heb met iemand, die een groot deel van mijn overtollige voorraad wil overnemen. Helaas is dat pas na het besteleendweekend, dus ja........... beetje lastig  ;D
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Dirk D

Ik hoop dat boer Leo het gras maait.

Ik neem in ieder geval laarzen mee................. ;D

groet
Dirk D
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

Quote from: Dirk D on September 06, 2011, 21:42:51 PM
Ik hoop dat boer Leo het gras maait.

Ik neem in ieder geval laarzen mee................. ;D

groet
Dirk D

Volgende BEM misschien beter vóór de zomervakantie ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Quote from: mctommi on September 06, 2011, 21:53:25 PM
Volgende BEM misschien beter vóór de zomervakantie ?

Nee, da's niet handig. In het voorjaar stikt het van de evenementen.
In dit weekend valt de BEM precies goed. (Voor mij net na najaarsevenementen Eendeëi & ID/DS)  ;D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Ik ga er wel heen, besteleend zit in mijn bloed.....parkeer mijn Matra wel om een hoek of wat verder kan erin slapen net als in 1984-1985 in mijn AK400...overeenkomsten zijn er wel.

Anno 2011 met 4 kinderen en een kleinzoon is een besteleend wat te krap helaas
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Quote from: mctommi on September 06, 2011, 23:35:06 PM
Ik ga er wel heen, besteleend zit in mijn bloed.....parkeer mijn Matra wel om een hoek of wat verder kan erin slapen net als in 1984-1985 in mijn AK400...overeenkomsten zijn er wel.

Anno 2011 met 4 kinderen en een kleinzoon is een besteleend wat te krap helaas

Als je het leuk vind mag je AVA die kant op sturen?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Quote from: CitroenAZU on September 07, 2011, 00:07:29 AM
Quote from: mctommi on September 06, 2011, 23:35:06 PM
Ik ga er wel heen, besteleend zit in mijn bloed.....parkeer mijn Matra wel om een hoek of wat verder kan erin slapen net als in 1984-1985 in mijn AK400...overeenkomsten zijn er wel.

Anno 2011 met 4 kinderen en een kleinzoon is een besteleend wat te krap helaas

Als je het leuk vind mag je AVA die kant op sturen?

Mooi aanbod van Martijn Tom!

Jij gaat zeker vrijdag al met de karavaan rijden Martijn?
Ik ben van plan om zaterdagmorgen naar Leersum te rijden.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

Oké leuk nieuws!

Aad komt dit jaar met zijn band Melango naar het Besteleendenweekend! Op zaterdagavond zullen zij vanaf een uur of 8 ons samenzijn nog wat verdr opleuken (als dat al mogelijk was natuurlijk :D)!
We hebben toestemming van boer Leo en vrouw Ria, ik heb ze vandaag en gisteren aan de lijn gehad.

Verder ben ik in onderhandeling over de campeer tarieven, ik meen dat we vorig jaar vier euro pp per nacht betaalden, zo ook voor de auto.

Verder vind ik het vervelend dat er een paar ACA rijders de stemming aan het verpesten zijn op 2CV.nl
Jeroen2CV, volgens mij heeft hij mij vorig jaar aangesproken en deed hij toen al vervelend, kan het niet laten om een soort vete in stand te houden tussen ACA en andere besteleendrijders. Ook ene Renate moet zo nodig een duit in het zakje doen.

Ik ben van mening dat de ACA niet misstaat tussen de andere besteleenden, voor mij waren ze welkom. Nu een aantal lieden vervelend doet ben ik die mening aan het verliezen. Op de 10e BEM was er ook een span ACA's waarvan de eigenaren zich meenden te moeten afzonderen van de rest, op de elfde ook zo'n eikel die het allemaal maar niets vond!

Misschien dan toch maar gewoon geen ACA Dyane meer op de BEM?

Zo, ik ben het effe kwijt!

68cak

Een ACA wordt toch nooit een besteleend?? Verschil mag er blijven!

michelidds

#24
Even een reactie vanonder mijn nieuwste pet: die van voorzitter Citroën Contact; het samenwerkingsverband van alle Citroën clubs. Op persoonlijke tittel.

Alle modellen Citroëns en alle clubverbanden horen erbij. En als het goed is, is iedereen / iedere Citroën welkom op elkaars Citroënevenement. Dus vind ik het niet aangaan om bepaalde auto's boven andere te stellen of bepaalde auto's niet toe te laten. Verschillen tussen modellen zijn er nu eenmaal.
Al kan parkeren / samen rijden soms wel gesorteerd worden, voor het beeld.

Helaas zijn in alle clubs en onder eigenaren van alle modellen mensen die zich niet weten te gedragen. dat heeft dan niets met het model te maken, maar met de persoon.
Dus laten we geen modellen discrimineren, maar laten eigenaren zich gedragen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

MarcoAZU

Ik ben het helemaal met Michel eens! Ik heb mijn frustraties ook expres hier geplaatst en niet op 2CV.nl ....

Ik kan het gewoon niet zo goed verdragen als mensen zich zo zuur gedragen en al helemaal niet als het gaat om een van de leukste weekendjes van het jaar!

Dat de ACA geen besteleend zou zijn, daar gaat het mij niet om, dat vind ik onzin. Als iemand met een Matra komt, ook best wel eens leuk, zet hem op een veldje vlakbij!
Maar ga niet als Dyane rijder andermans plezier vergallen! Blijf dan weg!

mctommi

Ach ja, de Acadiane is nu eenmaal de "doorontwikkeling" van de besteleend...... ik ben er niet echt weg van, maar ze zijn inmiddels aardig zeldzaam aan het worden dus toch wel leuk.

Beetje off-topic, maar ik wil jullie deze anecdote niet onthouden; In het prille begin van mijn eendrijders "carriere" was ik al lid van het Eendeëi. Daar heerste toen een mening dat Dyanes niet deugden.......en oh oh oh, wat was ik het daarmee eens ! Ik reed toen een AK400, die ik helemaal tiptop had gemaakt en wilde er dus niet meer mee door de pekel rijden. Zocht een winterauto. In de krant stond een advertentie; 2CV6 voor 200 gulden. Dat leek me wel wat ! Zeker voor dat geld. APK was er toen nog niet immers.
Bleek het een Dyane 6 te zijn van 1974 :( Maar ja, voor het geld was het een koopje, dus toch gekocht. Nou, ik heb er geen spijt van gehad, de auto beviel me prima. Pluspunten waren; de grote achterklep en neerklapbare achterbank, frisse lucht toevoer aan de voorzijde beter te regelen en met open dak rijden is comfortabeler dan met een 2CV omdat een Dyane de wind niet zo "hapt" als een eend met open dak. Nog vele jaren Dyane gereden naast besteleenden.

Als "freak" van de luxe besteleenden AZU-L en AK-L vind ik de acadiane mixta een schitterende auto, de zijramen doen me ook denken aan een andere voorliefde van me, de Glacauto-uitvoeringen van de besteleend !

Was destijds ook heel blij dat alle 2 cilinder Citroëns mochten toetreden to het Eendeëi !

Fijn te horen dat mijn Matra toch wel een beetje welkom is op de Boterbloem, hahaha, Ben erg breed georiënteerd in de autohobby, zo heb ik ook een aantal Amerikaanse auto's als dagelijkse auto bereden en nog in bezit; Chrysler Le Baron in diverse uitvoeringen, Mercury Sable Wagon en Plymouth Horizon TC3. Ook een aantal DAFjes bereden en ben al 7 jaar erg gelukkig met mijn Peugeot 403 Bachée (pick up) van 1962. En o ja, laten we de CX-en niet vergeten die ik vele kilometers onder mijn kont heb gehad en de BX-en..........

Moraal van dit verhaal; IK ben niet erg een(d)kennig, hahahaha.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU

Maar door al het gewouwel heen! Wat vinden jullie ervan dat we een heuse band krijgen op zaterdagavond? En wie organiseert er iets leuks voor de zondagochtend? Of kom met een idee!

MarcoAZU

Definitief, de kosten voor de camping bedragen 4 euro per nacht PP en 4 euro voor de auto, de dagjes mensen die één dag of een dagdeel blijven betalen ook 4 euro (zo heb ik wat extra korting kunnen regelen voor de langblijvers).

Groet,

Marco.

MarcoAZU

Nou de lieden op 2cv.nl houden niet op en doen er zelfs nog een schepje bovenop, ik begrijp er niets van, baal ontzettend en heb de mod van 2CV.nl gevraagd om een einde aan het topic te maken!

Tags: