News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
73 Guests, 0 Users

bodemplaten azu 1972

Started by Sjoerd, January 19, 2011, 20:18:56 PM

Previous topic - Next topic

Sjoerd

Ik ga plaatwerk bestellen via een franse site. Daar hebben ze geen bodemplaten met ronde vorming.
Raar maar waar ;D  Hier de link: http://www.renov-2cv-mehari36.com

björn

ben al de hele dag op zoek naar foto's van de raam resto die ik heb gedaan.
maar ik denk dat hij bij de laatse coputer crass veloren zijn gegaan.
ik heb de rotte delen voorzigtig weg geslepen na dat ik kartonen contour malen had gemaakt.
toen met proplasjes nieuw plaat er in gezet( gebruik er een copressor bij om af tekoelen. dan trekt het niet krom) toen met de mal en een stift af getekend en met de tol weg geslepen wat er niet hoorde te zitten.

Geert

Quote from: Sjoerd on January 23, 2011, 21:26:19 PM
Ik ga plaatwerk bestellen via een franse site. Daar hebben ze geen bodemplaten met ronde vorming.
Raar maar waar ;D  Hier de link: http://www.renov-2cv-mehari36.com
Waarom kijk je niet gewoon hier in NL?
Heb je een speciale reden om voor die site te kiezen?
't is een kwestie van geduld........

Sjoerd

Op deze site hebben ze achterspatborden. Ik weet het slechte pasvorm, imitatie enz. maar ja. Ik vind het net zo handig om dan alles op 1 site te kopen.

siemenazu

die nieuwe achterspat borden van de azu brede ribbel zijn perfect!!!

weet je anders moet je mij even mailen, ik heb iemand die ze in nederland leverd net als de andere onderdelen en plaatwerk!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Francois

Hoe gaat het met je besteleend Sjoerd?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Sjoerd

Goed! Ik ben naar citromobiel geweest en heb daar diverse onderdelen voor koets gekocht.
Voor de gene die het willen weten, bij treffpunkt citron. Is een duits bedrijf. Alle bekende onderdelen zoals bodemplaten, voetenplaat enz. Allemaal elo verzinkt, is een dun laagje zink en het schijnt heel goed te lassen. Heeft misschien iemand ervaring met dit plaatwerk?
Maar, eigenlijk zijn we nu nog maar bij het chassis :P Heb al nieuwe onderplaat en bovenplaat voor het chassis, maar het is nog even wachten op de rdw. Moeilijk gedoe is dat daar allemaal!
Ben nu 15 en ik hoop dat de eend op mijn 18e af is ;D
Ik zal binnenkort even wat leuke foto's plaatsen want ik weet dat iedereen hier dol is op foto's ;)

mctommi

Quote from: Sjoerd on May 15, 2011, 18:50:46 PM

Ik zal binnenkort even wat leuke foto's plaatsen want ik weet dat iedereen hier dol is op foto's ;)

Helemaal juist....visueel ingesteld heet dat ! Haha !
Leuk hoor dat je op je 15e al bezig bent met besteleenden. Ben zelf pas begonnen toen ik mijn rijbewijs had. Als tiener verzamelde ik fietsen....het verzamelen zit me nu eenmaal in mijn bloed. Haalde ze meetsal gratis weg bij het grofvuil. In de gemeente waar ik toen woonde mocht je echt alles aan de straat zetten. Meestal werden er een hoop spullen al afgetakeld door lorrenboeren voordat de echte vuilophalers kwamen, en ik vond daar mijn fietsen.
Had er op mijn "hoogtepunt" elf !
Ach, jaren later op het hoogtepunt van auto's verzamelen had ik er meer dan 40  ;D
Ben nu druk bezig af te bouwen naar 20 stuks....dat is wel "genoeg" hahaha.....

Eén advies; volg mijn slechte voorbeeld nooit !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

Zojuist is de RDW langs geweest. Je hoort er veel 'enge' verhalen over maar het valt allemaal mee hoor.
Was een zeer aardige man, maakte wat foto's en hij keurde alles helemaal goed! Hij heeft een soort label aan het trekoog van het chassis gehangen ter herkenning als hij af is. Nu kunnen de nieuwe platen in het chassis en kan het echte werk beginnen!

Sjoerd

Eindelijk de beloofde foto's ;D
http://www.mijnalbum.nl/Album-U6LUCQMP-Foto's-in-Hoornaar-Foto's-van-Auto's-Oldtimer.html
Doe het maar even zo want ik weet niet precies hoe ik op dit forum foto's kan toevoegen :-\

siemenazu

goed bezig man!! ziet er erg goed uit!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Goed werk man, gelukkig is de basis niet rot van het chassis !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

Vandaag weer verder gegaan met het chassis. De onderste plaat zit er nu weer helemaal in en ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. De bovenste plaat kan er in pricipe ook al in. Honderden gaatjes al geboord om te proplassen. Heb het nu wel even gehad met dat boormachine ;D. Het chassis is inmiddels ook al roestvrij en de binnenkant staat nu in een laag ijzermenie. Ik heb even een vraag, hoe noem je dat zwarte spul waarmee je de buitenkant van je chassis mee insmeert en hoeveel liter heb ik daar eventueel voor nodig?
Ik heb inmiddels ook al veel van het plaatwerk. Achterspatborden, bodemplaten, voetenbak enz. Ik denk dat de dorpels er ook maar aan moeten geloven. Heb niet zo veel zin om na één jaar rijden de dorpels al weer te gaan vervangen. Ik maak morgen nog even wat foto's ;)

Geert

Voor de gaatjes va het proplassen heb je een speciale tang, dan hoef je niet te boren.
RX 10 gebruik ik voor mijn Chassis.
Alles te krijgen bij een firma in Veenendaal die het Engelse woord voor het ontbinden van metaal  in hun naam hebben.
't is een kwestie van geduld........

Sjoerd

Die tang heb ik nu niet zo veel meer aan, maar ja :-\
Wil je me anders even een pm sturen voor de rx10?
Hoeveel liter had je nodig? ( zonder de vloer van m'n garage mee te rekenen ;D)

Tags: