News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
74 Guests, 1 User

Chassisnummer AZU 1966

Started by Dirk D, January 16, 2011, 17:52:38 PM

Previous topic - Next topic

Dirk D

Een vraag voor de kenners.

Ik zie op mijn  chassis van m'n AZU uit 1966 alleen een plaatje met het chassisnummer erop.
Kan verder geen ingeslagen nummer vinden.
Kan het kloppen dat het nummer alleen op het plaatje staat?
Op het certificaat wat ik bij de auto heb staat ook niets vermeld over de plek van het chassisnummer.



Uploaded with ImageShack.us
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

engbokho

Nummer staat rechts van het midden op de bodemplaat (in de cabine, voor de bijrijdersstoel).
Waarschijnlijk is de bodem fijn geroest en moet je dus zoeken naar een lichte sleuf en die schoon krabben /met schuurpapier/staalborstel
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Dirk D

#2


Uploaded with ImageShack.us

Het lijkt alsof er ooit een nieuwe plaat is ingezet en ik kom ook keiharde grijze kit tegen.
Nog maar 's goed zoeken bij daglicht.
Kan het zijn dat het nr ontbreekt of moet er officieel altijd een nr te vinden zijn?
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Francois

Bij mij was ie ook nauwelijks vindbaar, inderdaad alleen wat vage deukjes .. Dus maar nieuw nummer ingeslagen, want bovenplaat was ook vervangen. Maar als je m nog moet invoeren weet ik niet of dat slim is...
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

engbokho

Die ingepopte plaat maar even weghalen en kijken of er nog iets onder zit. Meestal is het idd flink weggerot. (alhoewel je met een roterende staalborstel veel op kan halen).
Bij RDW is men alweer soepeler, alleen duurt het twee weken langer -ivm extra controles- als het nummer niet goed leesbaar is. (en je wel carte grise hebt)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

björn

die staal borstel op je tol is leuk als het maar voorsichtig doet.
want op mijn grijse azu heeft iemand dat iets te goed gedaan.
en was het dus niet meer leesbaar

mctommi

Bij mijn AU is er uiteindelijk wel een chassisnummer tevoorschijn gekomen met de staalborstel op de slijptol.
Beter eerst beginnen met een hand staalborstel natuurlijk of een staalborstelkoppie op je boormachien, dat is minder aggressief dan 10.000 toeren slijptol-geweld.

Maar als e.e.a. zo roestig is dan komt er meestal niet veel soeps tevoorschijn. Als je weet wat er moet staan kan je het lezen, zoiets ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Het chassis ziet er ter hoogte van de stoelen nog origineel uit. Kwestie van het ingelaste of gepopte deel verwijderen en voorzichtig met de staalborstel te werk gaan.


mctommi

Dat gepopte del kan rustig blijven zitten, het chassisnummer moet in de buurt van de stoelgaatjes staan !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Ah kijk aan, dat scheelt weer :)
Ben benieuwd of je nog iets leesbaars kan terugvinden.

Dirk D



Uploaded with ImageShack.us

Plaatje omhoog gezet en de boel geschuurd.
Zie nog geen resultaat. Kan het zijn dat er geen chassisnummer ingeslagen is of trappen mijn vrienden daar niet in?
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

engbokho

Daar zullen ze idd niet mee accoord gaan. Heb je wel het originele chassisnummerplaatje op de traverse zitten (links van de versnellingsbak)? En een carte grise oid?
Dan is de procedure als volgt:
Maak een afspraak voor een zichtkeuring bij de rdw. Aldaar aangekomen zullen ze constateren dat er geen leesbaar chassisnummer is. Vervolgens moet je opnieuw een afspraak gaan maken voor een zgn VIN onderzoek. Dan gaan ze e.e.a. navragen bij Citroen en in Frankrijk, en als het geod is heb je daarna in ongeveer twee weken een kenteken (mits de auto niet als gestolen te boek staat etc etc).
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Zelfs als de auto absoluut niet rijvaardig is ??
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: engbokho on January 19, 2011, 16:59:40 PM
Daar zullen ze idd niet mee accoord gaan. Heb je wel het originele chassisnummerplaatje op de traverse zitten (links van de versnellingsbak)? En een carte grise oid?

Zie foto bovenaan !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Bij het AZU chassis van 1959 wat ik hier heb, is het nummer verder naar achter ingeslagen, naast de laatste 3 gaatjes van de stoelbevestiging rechts. Dus ik zou nog verder naar achter gaan zoeken ook !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: