News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
51 Guests, 0 Users

BE-68-96

Started by CitroenAZU, November 30, 2010, 22:59:03 PM

Previous topic - Next topic

azurblade

QuoteMaar eeeh wat staat ie hoog op z'n poten voor 

Dat vond ik ook dus hij gaat voor nog wat naar beneden :)

engbokho

heb je nog een leuk plaatje van het interieur?  :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Besteleenden moeten met hun kont omhoog ! Als ze leeg zijn dan........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Het azutje wordt regelmatig gebruikt en de wagenhoogte is inmiddels aangepast :)
Met een gereviseerde dynamo en spanningsregelaar laad hij nu ook weer prima bij.

Alleen heeft de eigenaar last van een niet op toeren komende motor. Vermogen valt weg en zelfs helemaal uit. Enkel met de shoke open is soms nog te rijden. Verdenk de ontsteking of zit ik in de verkeerde hoek?  Binnenkort eens naar kijken en oplossen zodat hij weer kan rondrijden :)

Bertje Beige

Als het met geopende choke beter word, zou ik het niet in de ontsteking zoeken, maar in het brandstofgebeuren ;)

azurblade

Daar ga ik als eerste naar kijken. Scheen ook te ploffen in de uitlaat vandaar dat ik in de onstekingshoek Zat.
Wordt vervolgt

Valérie

Soms ... wil het simpel (helemaal !) schoonmaken van de carburateur nog wel eens helpen ...
Zal inderdaad in de "brandstof-hoek" zitten; het "choken" heeft geen enkele invloed op de "ontsteking".
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Bertje Beige

Heb de auto het afgelopen weekend bekeken op het EEEC weekend. Eigenaar was wat onzeker over de betrouwbaarheid van het wagentje (was op een aanhanger gekomen) maar heeft het hele weekend foutloos gereden.





Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes, maar het is een leuke AZU

We hebben daar gelijk maar een mini besteleendenmeeting gedaan ;D






Bertje Beige

Hee, ik zie nu pas dat de AE-79-69 niet eens in het register staat  :(

RCUPPER

Volgens het kenteken zou het een AZU-l moeten zijn uit 1959?  :o
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

azurblade

Mooie foto's.

Het benzineprobleem lijkt na dit weekend opgelost :)
De eigenaar had de leidingen nog eens doorgeblazen en het originele filter in de benzinetank schoongemaakt.

CitroenAZU

Dat laatste is meestal het probleem idd.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: RCUPPER on September 03, 2015, 22:11:24 PM
Volgens het kenteken zou het een AZU-l moeten zijn uit 1959?  :o

Klopt als een bus, daar kan ik je allllles over vertellen ! Ik heb nog delen van die AZU-L in bezit gehad en heb er ook nog foto's van. Die was me ROT ! Krantenpapier met plamuur erover en zo :) Dat was 30 jaar geleden !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Bertje Beige

Volgens mij zit het verlaagde deel waar de achter passagiers evt. hun voeten kunnen plaatsen, nog wel in deze auto!

azurblade

Heeft wel raampjes in de bak maar kan me niet herinneren dat er een bak in de laadbak zat voor de voeten van de achterpassagiers.
Of is die afgedekt bijna niet te zien in de ribbellaadvloer.

Tags: