News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
114 Guests, 0 Users

BE-68-96

Started by CitroenAZU, November 30, 2010, 22:59:03 PM

Previous topic - Next topic

azurblade

Precies Marco, zo ieder zijn ding en smaak.

Hij wordt nu zoveel mogelijk weer in originele staat terug gebracht met de originele stoeltjes.
Waren vervangen door een 2cv special achterbank  :'(


azurblade

Hij staat in de garage met de benen van de grond :)

Om hem origineel te krijgen zijn er nog wat dingen nodig zoals stoeltjes, deursloten, contactslot, koplampblakers, achterdeurtjes, etc.
Mocht je nog wat op zolder hebben liggen doe maar een PBtje.

Daarnaast zijn de rubbers voorraamframe en achterdeurtjes verteert. Wie weet of het voorrraamrubber gelijk is aan de latere 2cv6 types en hoe de rubbers achter nu werkelijk zitten?

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

marcopr

Voorraamrubber is gelijk aan een modern rubber.
Heeft het wagentje ovale of vierkante ramen achter?

engbokho

Maar sommige modellen hebben een "opliggend" voorruitrubber.
De deurrubbers voor de achterdeurtjes zijn nog te krijgen.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

#20
Dank mannen.

Er zitten achter vierkante ruitjes in. Zijn de achterrubbers nog bij de reguliere handel te krijgen?
Iemand duidelijke foto's van ramen met opliggende rubbers?

azurblade

Afgelopen week de Azu in levende lijve mogen aanschouwen :)

De meeste onderdelen zijn nu in stock en komende weken komt er nieuwe bodem in. Daarna volgt de achterbalk.

De achterrubbers van de achterdeuren en zijramen heb ik nog niet eerder gezien.
De raampjes hangen er als het ware voor waarbij de ramen groter zijn de raamsponningen. Vast een stukje huisvlijt van een franse carroserier. Zoiets als onderstaande maar net even iets anders. Dus die worden speciaal gemaakt.


azurblade

Het azutje staat inmiddels aardig uitgekleed bij de plaatwerker.
De gepopte bodemplaat die de fransen bijzonder goed vast hadden gezet is eruit.
Inmiddels voorzien van twee nieuwe bodemplaten en deel van de voetenbak.
Het schutbord ter hoogte van het dashboardplankje is gerepareerd.
De achter- en zijraamrubbers zijn opnieuw gemaakt. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Na de laswerkzaamheden gaat de techniek in de rivisie en volgt de apk.


azurblade

Deze azu wordt zowaar weer een mooiert!
Vorige week even wezen buurten en het wordt mooi. Aangezien er delen vervangen moesten worden is besloten de hele auto in de originele kleur te spuiten. Techniek is aangepakt en weer in orde. Deze week wordt hij door de spuiter in de kleur gezet en volgt de afbouw.
Volgende keer zal ik mijn camera niet vergeten ;)

marcopr

Originele kleur?
AC132 gris ?

mctommi

Quote from: azurblade on September 05, 2013, 11:16:37 AM
Volgende keer zal ik mijn camera niet vergeten ;)

Heb je geen klepijzer met een pisgaatje dan ? Quote van een vriend die niet van mobilefoontjes houdt :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Weet zo niet welke kleurcode het wordt maar is grijs met vleugeje groenig erin.

Heb wel zo'n klepijzer met pisgaatje maar als ik aan het kleppen ben zonder klepijzer vergeet ik het ook wel eens  ;)

azurblade

Heeft even geduurd maar hij is klaar en wordt regelmatig bereden door de eigenaar :)




engbokho

Leuke auto!
Maar eeeh wat staat ie hoog op z'n poten voor  ???
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

marcopr

gaaf wagentje geworden man :)

Tags: