News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
55 Guests, 0 Users

opmerkelijke AZU

Started by Geert, November 17, 2010, 21:18:19 PM

Previous topic - Next topic

siemenazu

die staat er inderdaad al een tijdje op maar helaas is mijn frans erg slecht dus ik weet niet wat er staat.
ik weet wel dat volgens mij vroeger die azu's aan gepast zijn voor de stomerijen en er schijnt nog zo'n originele te bestaan
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Francois

Hij heeft deze azu 25 jaar geleden verkocht en probeert m nu terug te vinden.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

ik ben bang dat die nu een ferari is of een a380 ;D

azurblade

...of een tweelaags kippenhok ;)
Er is echt een behoorlijk stuk tussengezet! In het stadsverkeer zal het niet zo'n probleem zijn geweest maar een ritje afsluitdijk en met een hoge laadbak en 12pkje wordt een stuk moeilijker. 

Bestaat er overigens nog een hoge azu in Nederland van één van de stomerijen? Ben er nog niet eerder 1 in het echt tegengekomen.

Francois

ik ben deze een keer tegengekomen achter een citroen garage in frankrijk:





Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Geert

Quote from: azurblade on November 18, 2010, 13:22:28 PM
...of een tweelaags kippenhok ;)
Er is echt een behoorlijk stuk tussengezet! In het stadsverkeer zal het niet zo'n probleem zijn geweest maar een ritje afsluitdijk en met een hoge laadbak en 12pkje wordt een stuk moeilijker
Gelukkig hebben ze in Frankrijk geen afsluitdijk. :P

Ik vond het echter een erg opmerkelijke AZU, vandaar het plaatje, en idd. hij zoekt de man aan wie hij die auto ooit verkocht heeft. Heeft zeker spijt van de verkoop , hoopt dat ie hem nu voor een prikkie kan terugkopen en dan op Marktplaats aan een of andere Hollander verkopen met veel winst ! ;D
't is een kwestie van geduld........

azurblade

...daar heb je gelijk in Geert ;) geen afsluitdijken daar in Frankrijk maar vast een landweggetje waar veel wind staat en daar krijgt deze hoge AZU het denk ik wel moeilijk.

Volgens mij heeft er een bedrijfsnaam op de verhoogde azu gestaan, net onder het raam..maar is met paint of ander bewerkingsprogramma bewerkt zo lijkt het.

mctommi

Quote from: azurblade on November 18, 2010, 13:22:28 PM
Bestaat er overigens nog een hoge azu in Nederland van één van de stomerijen? Ben er nog niet eerder 1 in het echt tegengekomen.

Die stomerij exemplaren hebben het niet overleefd vrees ik....heb er nooit één gezien de afgelopen 28 jaar ;-)
Heb wel een keer een verhoogde AZU-L aangetroffen in Leidschendam, heb er nog wel diaas van. En de voorbumper en het stuur !

Die verhoogde 350's kom je nog weleens een héél enkele keer tegen, maar dan wel in F natuurlijk. Heb als souvenir een klepje boven de achterdeuren meegenomen van een verhoogde 350 waar ik ooit een oogje op had en uiteindelijke total loss op de sloop terug vond.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: