News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
48 Guests, 0 Users

invoeren azu

Started by Dirk D, October 28, 2010, 18:06:14 PM

Previous topic - Next topic

Dirk D

Vandaag kreeg ik het papier wat bij de azu uit 1966 zou horen.
Weet iemand of ik de auto hiermee in kan voeren?


AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Geert

Waarom stel je die vraag niet aan de RDW?
Die zijn daarvoor verantwoordelijk, dus die zullen het toch wel moeten weten.
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Het ziet er wel officieel uit met watermerk en met beknopte beschrijving en idicatienummers van het voertuig.

Lijkt wel een soort van uitschrijvingsformulier of bewijs van verkoop. Aangezien er in het andere topic werd vermeld dat het om een overheidskenteken ging is er mogelijk geen carte gris bij aanwezig en enkel een uitschrijvingsbewijs voldoende.

Maar zoals al eerder werd aangegeven kan de RDW er meer helderheid in scheppen. Daar weten ze het haarfijn uit te leggen of het wel of niet kan. En hier op het forum was laatst iemand die zijn azu heeft weten te keuren met enkel homologatiepapieren van Citroen Nederland.

mctommi

Goed plan Geert, de RDW is soms nogal wat wispelturig.
Maar vraag ze vooral om e.e.a. zwart op wit te zetten.
Heel lang geleden had ik de toezegging van de RDW dat ik het originele kenteken BF-41-92 terug zou krijgen na goedkeuring bij een RDW-station. Dit was me telefonisch verteld.
Na keuring kreeg ik een kenteken......BT-91-DL.......................zucht.
Uiteindelijk heb ik het originele kenteken terug gekregen door inmenging van de Fehac. Die hadden daar toen een formulier voor, even 66 gulden betalen en het kenteken BF-41-92 kreeg ik terug.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

fehac kan je altijd goed helpen.
ja ik heb mijn orgineel nl bestel zonder papieren of leesbaar chassis nr met 1 homologatie papier door de rdw keuring gehaald.
had een plusje in nieuwegein werkt een 2cv gek. hint hint

mctommi

In Zwijndrecht werkt een dorpsgenoot van me bij de RDW........hij heeft mijn CX Diesel van 1979 een jaar of wat terug daar gekeurd. Was een verhaal van "toeval bestaat niet". Ik heb die CX toen voor zijn neus weggekaapt, zonder het te weten. Hij zou de auto Zaterdag komen bekijken, maar ik was er Woensdag en heb de auto gelijk gekocht en meegenomen naar mijn huis in ZW-Frankrijk...... Gelukkig "no hard feelings" anders had hij mijn CX makkelijk kunnen afkeuren; de aandrijfashoezen waren namelijk losgeschoten. Maar hij sprak de wijze woorden; "Ik vertrouw erop dat jij die hoezen de komende week wel netjes vast zal zetten". En dat heb ik ook gedaan want een paar dagen later vertrok ik met die CX naar mijn Franse huis.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: