News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
70 Guests, 0 Users

BE-68-28

Started by CitroenAZU, September 20, 2010, 21:55:49 PM

Previous topic - Next topic

bosuit

Eigenlijk dus 3-0 voor EDF!
AK400 "ALFRED"

engbokho

Nee hoor 4-0  ;D :D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade


Francois

Okee dan is het wel duidelijk ;)

Ik vind zelf ook het edf blauw mooier, maar inmiddels ben ik de huidige kleur ook leuk gaan vinden.

Komend voorjaar krijgt hij als het goed is zijn nieuwe kleur.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Timo

#19
6-0 Ik vind de EDF ook mooier.
Die bovenste vind ik onnatuurlijk.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Francois

Ik zit er aan te denken om gordels te monteren (3-punts). De azu heeft echter geen gordelbevestigingen. Heeft iemand een oplossing (geen piramides)?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Jeroen AK

Hoi Francois,

Wij hebben bij onze eend (93-45-RB) aan elke kant een driehoek profiel laten lassen.
In dit profiel zijn gaten met schroefdraad geboord voor de gordels.
Ze zijn in het verlengde van het bagageschot geplaatst op de uitstekende bestelrand, maar dan ze dicht mogelijk naar binnen toe.
Dus nog boven de wielkasten en bijna in de cabine.

Helaas heb ik op deze pc geen goede foto maar misschien heb je aan deze wat.
Zal van het weekend een betere maken.
AK rolt weer vrolijk in het rond

michelidds

Je was me net voor Jeroen. Ja de onze dus, de 93-45-RB.  ;D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Francois

Ok! Bedankt. Zit de bevestiging dan hoog genoeg?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

michelidds

We moeten nog afwachten hoe het zit als de auto opgebouwd is, maar ik denk van wel.
Het driehoekig profiel zit dus vertikaal aan de achterkant van de stijl achter de voordeur.
Ongeveer 25 à 30 cm boven de bovenrand van de wielkast zit een gat met een moer erachter gelast.
Het driehoekprofiel van 2 mm staal loopt vanaf de wielkast tot waar de versteviging zit.
Dat leek ons voldoende om eventuele botskrachten op te nemen.
Eigenlijk is het op de foto best goed te zien.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Francois

   @ Jeroen/Michel, hebben jullie misschien nog een duidelijkere foto? En hoe zit de bevestiging op de bodemplaat, tussen de stoelen?

Over het spuiten, dat gaat als het goed is in februari gebeuren! Ik had voor de binnenkant wel een benadering van de EDF kleur laten mengen, maar wil het liefst de juiste kleur hebben. Hoe kan ik AC 615 laten mengen bij een verfzaak? Die codering kennen ze niet.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

mctommi

Quote from: Francois on December 13, 2010, 12:37:30 PM
Hoe kan ik AC 615 laten mengen bij een verfzaak? Die codering kennen ze niet.


Een verfzaak zoeken die wel moeite wil doen het juiste "recept" van AC615 op te sporen, als dat tenminste de juiste kleur is van EDF/GDF blauw.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

#27
Let wel op dat het inderdaad de juiste tint wordt. Daarom is een vergelijkingsmogelijkheid / een kleurstaal wel handig. Misschien kan je bij iemand vergelijken, of van iemand een onderdeel in juiste kleur lenen? Vleugeltjes zijn daarvoor handig.
Vergelijk ook onder verschillende soorten licht. Dat kan enorm verschillen.

Mijn spuiter had een aantal onderdelen eerst in de verkeerde tint gespoten. De formule kwam uit de computer / van de lakfabrikant, maar was beslist niet goed. Voor Bleu d'Orient was het veel te paars. Waarschijnlijk ooit door iemand verkeerd gemaakt en vervolgens zo in de bestanden terechtgekomen.
Gelukkig (en terecht) heeft hij die onderdelen daarna zonder extra kosten in de juiste tint overgespoten.
Juiste tint is bij oude lakkleuren een groot probleem. Er is bijna geen enkele auto waarbij het 100% klopt. Is het gevolg van het al een aantal keren veranderen van laksamenstellingen en basiskleuren sinds de jaren 60/70.
Spreek dus af dat de spuiter eerst proefstalen maakt en pas echt gaat spuiten als jij tevreden bent over de tint. Daarmee is hij ook van die verantwoordelijkheid af.

Ik zal nog een andere foto maken.
Gordelbevestiging aan de onderkant is via de gaten die daarvoor bij ons (mj 77) al standaard voorin de dwarsbalk (overgang kabine - laadruim) zitten.
Als je zelf gaten in de bodem moet maken, zorg er dan voor om die op zo stevig mogelijke plaatsen te maken en zorg voor dikke verstevigingsplaten erachter. Krachten op een gordel zijn enorm groot.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

lastig, donkere koets in een donkere garage.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.
Linker en rechter versteviging, gefotografeerd door rechter koetsraam.
2 mm staal in driehoek gevouwen, van wielkast tot verstevigingsplaatje.
Gat met moer voor schouderophangpunt gordel.




27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Quote from: michelidds on December 13, 2010, 15:03:24 PM
Let wel op dat het inderdaad de juiste tint wordt. Daarom is een vergelijkingsmogelijkheid / een kleurstaal wel handig. Misschien kan je bij iemand vergelijken, of van iemand een onderdeel in juiste kleur lenen? Vleugeltjes zijn daarvoor handig.
Vergelijk ook onder verschillende soorten licht. Dat kan enorm verschillen.

Mijn AZU-L GT-10-85 heeft AC512 Vert Absinthe als hoofdkleur. Heb aan de binnenkant van het tankschot de zwarte kledder eraf gepoetst en heb daardoor een goede kleurstaal in bezit !
Overigens komt AC615 ook niet voor in de kleurenlijst die ik hier heb van Du Pont.

AC616 is Bleu d'Orient, van 1964-1973, maar op welke auto zat dat oorspronkelijk, Michel ? Op een DS ? Geen idee hoe Sjoerd op die kleur is gekomen, ik ken die auto vanaf 1984 als een blauwe besteleend, maar hij was geloof ik rood af-fabriek.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: