News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
79 Guests, 0 Users

BE-75-07

Started by Geert, February 05, 2013, 19:07:18 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

Succes met de restauratie en kijk eerst even rustig naar de draadboom voordat je 'm er uit trekt. AK draadbomen liggen niet meer voor het oprapen...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Is de massa van draadboom naar carrosserie wel OK ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

tweeceevee

Foto's plaatsen lukt nog steeds niet, maar heb een vraag.

Ik ben vanmorgen bezig geweest om de achterremmen te demonteren, en daarbij zijn de 2 m6 boutjes waar de onderste exentrieken aan zitten afgebroken.
Er zit nu nog 2mm draad op, maar daar krijg ik dus de moer niet meer op.
De trommels zelf zijn ook aardig uitgesleten, en de draagarmlagers zijn totaal verrot, 1 kwam er in stukken uitvallen.
Zijn die te vervangen (die boutjes, die zitten vastgelast aan de achterkant van de ankerplaat), en zo nee, kan ik er een achteras van een azu250  (kleine trommels dus)onderzetten?
Die heb ik namelijk nog liggen, en die is nog nieuw .lagers trommels enz zijn nog nooit gebruikt, remschoenen ga ik daarvan voor de zekerheid wel vervangen.

Of komt dit niet goed als ik de ak maximaal ga beladen,  dus extra slijtage van de lagers, of is een klein lager zwaar genoeg voor een ak?

hetzelfde geld eigenlijk voor de vooras, daar heb ik nog een gereviseerd exemplaar van liggen, met batteur aansluiting, maar dus met kleine lagers.

Als iemand mij kan uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen, kan ik daar ook mee aan de gang.






azurblade

Dat lijkt me voor zover ik weet geen probleem. Tenzij je de ak400 in gaat zetten waarvoor die bedoelt is en zwaar gaat beladen. In dat laatste geval zou ik wel voor andere achterdraagarmen kiezen met grote trommels.
Zorg in ieder geval voor zelfde diameter remcilinders en zeker niet groter dan origineel anders krijg je een ander 'lees gevaarlijk' remgedrag. Dit is mij met klem geadvisseerd dit niet om mij HY te doen.

engbokho

Het lijkt me geen enkel bezwaar om de achtertrein van een Azu eronder te schroeven. Als de wiellagers nog stil zijn vooral lekker laten zitten!
De trommels hebben dezelfde diameter alleen de lagers zijn groter (die van de Ami8). Remschoenen en cylinders zijn dan ook niet anders.
Succes!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

#35
Hoe is het afgelopen met deze AK  ?
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: