News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
31 Guests, 1 User

Vroege 400 of late 350?

Started by gaëtan, April 20, 2010, 21:25:36 PM

Previous topic - Next topic

gaëtan

http://www.leboncoin.fr/voitures/108767716.htm?ca=12_s

Ik weet niet precies wat ik me bij dit exemplaar moet voorstellen: een 70'er, geen knipperlichten in de voorspatborden, laag dak en toch brede ribbels. Een vroege lage 400 of een late 350? Of gewoon een Franse verjongingskuur voor een 350 die brede ribbels cadeau kreeg?
Iemand een idee?  ???

mctommi

Als je goed kijkt zie je smalle ribbeltjes op de achterdeurtjes, dus ik vermoed een verjongingskuur ooit in zijn 40-jarige leven.
In Spanje bestaat er een AK350 met brede ribbels, óók op de achter deurtjes. Ik heb er toevalling zelf één.......

Deze had van oorsprong géén zijruiten (tolée), Als je goed kijkt, zie je dat de zijruiten war langer zijn dan van een standaard AK350 !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gaëtan

Goed punt, op die achterdeurtjes had ik niet gelet.

Ik vind die logo's op de Spanjaarden echt wel leuk!

björn

ik ga van de zomer naar spanje en is kijken wat ik kan vinden en los peuteren
m'n oom heft een kennis die ook in de citroentjes zit en er ook woont ;D

mctommi

Wij waren er in 1987 op heen- en terugweg naar de wereldmeeting in Portugal.......op elke sloperij etc waren er liefhebbers dat soort logo's van de auto's af aan het pulken ;-)
Zal wel weinig van over zijn, nu 23 jaar later :-(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

jammer genoeg is er 1 sloop net weg in de buurt van mijn oom
want daar stonden de ak's opgestapeld en er stond een begin 60er azu
maar er staat nog veel in het wild daar enz

mctommi

Tsja er is al veel verdwenen en je moet niet vergeten, dat het 32 jaar geleden is dat de besteleend voor het laatst gebouwd is.....ik schrik ervan als ik het opschrijf.
Mijn 54-er AU wordt 56 dit jaar, aaaiiiiii, op die leeftijd overleed mijn opa :-( Mijn jongste besteleend is alweer 32 jaar oud, dat was een kleuterschooleend van 5 jaar toen ik hem kocht ;-)
Het wordt allemaal steeds zeldzamer en moeilijker te vinden. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is het ook een sport om nog leuke eenden of onderdelen te scoren, dan ben je weer extra blij ! Veel succes in Spanje, ben er zelf al dik 15 jaar niet meer geweest helaas.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: