News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
50 Guests, 0 Users

45-68-TB

Started by CitroenAZU, March 02, 2010, 22:29:09 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 400. AK400
bouwjaar; 1971. Datum eerste afgifte Nederland 04-03-1971
kleur; geel
bijzonderheden;  Vervangend kenteken in 1977


AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Sinds deze week uitgerust met een gereviseerde motor.
Zelf gereviseerd en vervangen!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Hans 250

Goed bezig!
Heb je de uitlaatdemper er ook nog even goed onder gezet?
Op de eerste foto zitten de uitlaatbeugels van de 2e demper niet goed... ;)
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Dirk D

Quote from: Hans 250 on January 16, 2011, 20:48:00 PM
Goed bezig!
Heb je de uitlaatdemper er ook nog even goed onder gezet?
Op de eerste foto zitten de uitlaatbeugels van de 2e demper niet goed... ;)

Dat snap ik niet. Kun je svp uitleggen wat je bedoelt? En wat ik moet doen?
Ik heb erg zitten klooien om de uitlaat redelijk dicht te krijgen, misschien heeft dat wel te maken met wat jou opvalt..................

Alle aanwijzingen zijn welkom!  :D
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

engbokho

De demper moet door de rubbers ipv eronder...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Dirk D

Quote from: engbokho on January 17, 2011, 19:01:11 PM
De demper moet door de rubbers ipv eronder...

Aha, nou snap ik het. Zo kocht ik 'm vorig jaar, is inmiddels verholpen. Ik keek alleen naar de foto van de motorwissel..................
;) Thnx
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Gave foto Martijn! Was leuk om je in Salbris te treffen bij een spelletje kubb.

We zijn inmiddels weer goed thuisgekomen. De ak heeft zich prima gehouden.
Met 4 personen aan boord en een aanhangerrachter hebben we een kleine 1800 km afgelegd.

Ik ben er trots op dat de door mij zelf gereviseerde motor zich zo keurig heeft gedragen.

De meeting was een zeer aparte belevenis........ Maar ik heb nu al zin in Spanje.

Eerst maar het besteleenden weekend.

Tot dan!
groet
Dirk D
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

De AK lag lekker vol zo te zien Dirk..............achterbanden zijn bijna in de schermen verdwenen :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Dirk D

Quote from: mctommi on August 05, 2011, 13:56:44 PM
De AK lag lekker vol zo te zien Dirk..............achterbanden zijn bijna in de schermen verdwenen :P

het was dan ook een zware dag die aankomstdag. Wij reden om ongeveer 21.00 uur het terrein op nadat we 's-morgens om 11.00 uur in de rij waren aangesloten. Nu is een rij vol eenden wel iets anders dan een file op de A13. We hebben ons het grootste deel van die dag goed vermaakt.

Maar inderdaad we hadden genoeg aan boord. 4 personen, koelbox, kampeerspullen etc.
We hebben in ieder geval veel plezier van je achterbankje gehad!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

Quote from: Dirk D on August 05, 2011, 15:01:47 PM
Maar inderdaad we hadden genoeg aan boord. 4 personen, koelbox, kampeerspullen etc.
We hebben in ieder geval veel plezier van je achterbankje gehad!

Kijk zoiets hoor ik graag....heb ik het niet voor niets 25 jaar bewaard ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

wik zag jullie zaterdag nog rijden op de terug weg op een parkeer terein net na en tolpoortje van de peage.
mij had je toch niet gezien stond naast de geleende volvo.
we hebben sins gisteren een 306 break voor het gezin.

Dirk D

Vandaag heeft de AK de APK waardig doorstaan.
Ik kan er weer twee jaar mee de baan op.

Van de door mij zelf vervangen voetenbak en vloerplaten was de keurmeester onder de indruk.

Niet gek voor een klus die ik voor de eerste keer heb uitgevoerd!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

engbokho

Gefeliciteerd! En rijden maar weer... :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Fijn Dirk, en nog vele prettige KM toegewenst !
't is een kwestie van geduld........

Tags: