News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
31 Guests, 0 Users

AE-32-13

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 14:18:26 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Te koop op marktplaats!

Erik H

#62
Hallo allemaal,

Inmiddels is hij niet meer te koop en ben ik de trotse nieuwe eigenaar! John is hem gisteren netjes aan de deur komen afleveren met nog een hele berg reserve onderdelen. Mocht nog iemand interesse hebben in 2 deurtjes en 2 voorspatborden voor een nieuwer type eend laat het maar even weten want ik kan er verder niks mee. Mag voor een prikkie weg of ruilen tegen voor mij bruikbare onderdelen.

Wat grappig dat ik op deze manier de oude eigenaar (Martijn) en wat van de historie van deze eend heb kunnen achterhalen.
Weet iemand toevallig in welke aflevering van "De Smaeck van de Keijser" hij mee heeft gespeeld? Misschien op internet nog ergens te downloaden.

Momenteel heeft de motor een back-fire probleempje dus naar aanraden van een citrofiel vriend van me ga ik kleppen stellen en misschien ook zo'n 123 ontsteking erop zetten. Ook ga ik de olievulpijp checken of de afsluitklep goed werkt. Volgens de vorige eigenaar is hij gaan back-firen nadat hij dit pijpje had vervangen.

Mijn plan is deze winter hem uit elkaar te trekken en vooral technisch in orde te maken. Optisch wil ik hem ook wel een beetje opknappen maar dat zal met de roller worden. Spuiten komt ooit nog wel. De vlammen zijn op zich wel grappig maar niet zo mijn smaak. De verduisterfolie op de Glac-auto ruitjes heb ik er inmiddels afgehaald. Prioriteiten zijn roest preventie en technisch in orde/veiligheid.

Als alles een beetje meezit wil ik in Augustus 2016 ermee naar Frankrijk op vakantie gaan dus ik wil hem ook een beetje als camper gaan inrichten. Ik zal dus ook waarschijnlijk de LPG tank vervangen door zo eentje in reservewiel vorm zodat ik wat meer plek heb achterin.

@Martijn: Weet jij een beetje wat de staat van het chassis intern was? Weet ik in ieder geval of ik nog verassingen kan tegenkomen.
Ik ben voor zover ik met een zaklamp en spiegeltje kon zien nog niks spannends tegen gekomen.

Plaatjes komen nog...

Groeten,
Erik

Bij deze:
IMG_20151102_160935 by , on Flickr

IMG_20151102_160927 by , on Flickr

IMG_20151102_160908 by , on Flickr

IMG_20151102_161030 by , on Flickr

Bertje Beige

Welkom hier Erik, veel plezier met je AZU :) Ik vraag me af of het mogelijk is om zo'n ronde gastank voor in een reservewiel uitsparing verticaal geplaatst kan worden, of wil je die onder de laadvloer plaatsen? Daar zit wel wat loze ruimte.

AZU-1965

Hallo Erik,

Mooie plannen! Veel succes met je nieuwe aanwinst!
AZU A 1965 - Mehari 1969

CitroenAZU

#65
Hoi Erik,,

welkom hier en veel plezier met de AZU!

Ik heb goeie herinneringen aan die auto. Is destijds onder andere mee geweest naar Italië, Frankrijk, Zwitserland, Luxemburg, België en Duitsland.

Aangewakkerd door dit topic ben ik net maar de zolder opgegaan en heb de schoenendozen met foto's er eens bij gepakt om oude foto's op te zoeken van deze AZU.  Ik heb er een aantal gevonden. Ik heb geen scanner dus heb even snel met de telefoon wat plaatjes geschoten.

Toen ik de auto kocht ergens begin deze eeuw was ie juist overgeschilderd voor de verkoop. Oorspronkelijk was ie zwart met lichtgeel. Wat hier op de foto's lichtblauw is was destijds lichtgeel met de tekst fournitures des musique. Autootje werd in Annecy gebruik bij een muzikaal gezelschap die er hun instrumenten mee vervoerde. Ik heb em bij thuiskomst gelijk overgeverfd in Gendarmerie blauw. Ik vond het namelijk echt zo'n Louis de Funes karretje, vandaar. Met schuren bleek de verf van de vorige eigenaar nog niet eens droog te zijn kan ik me nog heugen :-)

AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr
AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr
AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr

Verder heb ik em ook nog een keer teruggebouwd naar een nieuwere model AZU met moderne motorkap. Ik was destijds benaderd door SBS6 dat ze een blauwe 64er AZU zochten voor een programma. Ik wist dat die er niet was in NL vanwege dit register. En had aangeboden de mijne om te bouwen naar modern. Ze wilde een bekende NLer filmen in deze auto omdat dat destijds zijn eerste auto was, maar het moest dus een 64/65er zijn. Toen ik aankwam op de lokatie bleek het te gaan om Bennie Jolink. Het eerste wat hij zei; 'Wat leuk, zo een heb ik vroeger ook nog gehad, maar dan zo'n ouwe met een ribbelkapje...'!!  Ik balen dus, had ik em voor niks omgebouwd!  Ze hadden dus duidelijk hun huiswerk niet goed gedaan bij SBS6... Programma is overigens nooit uitgezonden.

AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr

En inderdaad is de AZU later nog diverse afleveringen in beeld geweest bij de Belgische TV serie de Smaeck van de Keizer. Weet niet precies welke afleveringen. Ben er destijds diverse malen voor naar Brussel gereden voor opnames.


Chassis was destijds knetterhard toen ik em verkocht.

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Erik H

#66
Hoi allemaal,

Bedankt voor de hartelijke reacties. Erg leuk dat er zo'n historie aan m'n eendje zit.

Ik ben op internet ook verticale ringtanks tegen gekomen of misschien is de klep wel zo aan te passen dat een 'horizontale' ringtank verticaal geplaatst kan worden. Is nog even wat uitzoek werk allemaal en heeft ook niet de hoogste prioriteit.

Vandaag heb ik even aan voorlopige roestpreventie gedaan en heb gewapend met een plamuurmes, priem, kwast en roller een pot hammerite er tegenaan gegooid. Ik ben wat plekjes tegengekomen maar niks zwaar ernstigs. Volgende week gaat ie op de brug voor grondigere inspectie.

De vlammen zijn inmiddels niet meer zichtbaar:
IMG_20151104_135604 by , on Flickr

Groeten,
Erik

azurblade

Kijk aan met potje hammerite ziet hij er heel anders uit :)  De inmiddels 6e vermomming?
Bedenk wel dat je er geen ander type verf meer overheen kan doen. Dat gaat reageren met de hammerite.

Erik H

Ja het zit er aardig dik op nu. Toch wel zeker 50 tinten grijs ;)

Ik wil sowieso er wat lagen af-krabben/branden/schuren/bijten voordat ik hem opnieuw verf. Ook zal er wat laswerk/vervanging panelen aan moeten gebeuren. Leuk winterprojectje.

john

kijk, je hebt het topic al gevonden.
veel plezier met de azu.

sommige vrienden van mij hebben hun gastank verzonken in de vloer.
en dan precies op de plek waar hij(bij jou) nu ook staat.
scheelt de helft van de hoogte.
maar dan moet je wel een stuk bodem weg halen...dat vond ik zonde.

groetjes john

glacauto1957

azurblade

Daar zit nog wel een cm of 15 ruimte. Misschien een idee daar een platte tank onder te doen dan hoef je niet te zagen in de laadvloer wat inderdaad zonde is.

Erik H

Ik wil ik er eigenlijk een ringtank in zetten op de plek van het reservewiel. Ik zag op het 2cv.nl forum dat het mogelijk was een reservewiel onder de motorkap te plaatsen maar door de LPG verdamper past dat misschien niet meer. Indien niet mogelijk wil ik hem buiten aan het achterdeurtje monteren. Ziet ook wel geinig uit.
Of een ringtank ipv. de benzine tank en dan een heel klein reserve benzine tankje ergens inbouwen. Het is altijd handig om nog naar benzine te kunnen schakelen in geval van nood....LPG tankstations zijn steeds zeldzamer aan het worden heb ik het idee. In Roermond zit er nog maar 1.

Rene ter Veer wist nog een voor horizontaal gebruik ringtankje ergens uit te halen. Moet nog uitzoeken of deze te 'foppen' is zodat die vertikaal kan worden geplaatst.

Gr, Erik

Geert

Staat ie nu in Roermond?
't is een kwestie van geduld........

michelidds

Bij onze AK400 93-45-RB ligt het reservewiel onder de motorkap. Op de plek van reservewiel was in het camperverleden een neerklapbaar kooktoestel en een watertankje gemonteerd. En aan de onderkant, onder de vloer en op het chassis, zat een lange doos met tentstokken en onderdelen, dwars onder de auto.

Op die plek zou je ook een platte, of twee lange dunne gastanks kunnen plaatsen. Zoals azurblade ook bedoelt.
Die komen dan aan de rechterkant uit onder de benzinetank.
Feitelijk zou het reservewiel daarvoor niet eens weg hoeven.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Erik H

Allemaal goede ideeën... ik wil hem ook gaan uitrusten als campertje. Zoals ik op de foto's van Michelidds kan zien moet het wiel eigenlijk wel makkelijk onder de motorkap passen.

Hij staat in Roermond.

Gr.
Erik

Tags: