Author Topic: JA-65-97  (Read 6175 times)

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
JA-65-97
« on: August 27, 2009, 14:10:05 PM »
Type; AKL, Weekend
Bouwjaar; 1964
Kleur; grijs
Bijzonderheden; Zeer zeldzame Weekend, 4 zits uitvoering. Belgische productie (Vorst) origineel Nederlandse auto. Momenteel in restauratie.


« Last Edit: August 30, 2009, 22:03:24 PM by CitroenAZU »
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline engbokho

  • AK400
  • *****
  • Posts: 728
    • View Profile
Re: JA-65-97
« Reply #1 on: January 18, 2011, 20:51:20 PM »
Vandaag bij de nieuwe eigenaar de gereviseerde motor mogen aanschouwen, als de rest ook zo mooi wordt.. :o :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #2 on: January 18, 2011, 21:23:18 PM »
Wat ik tot nog toe heb gezien van de restauratie van de koets; dat zag er patent uit... laat Hans maar schuiven.....eh....lassen.

Lijkt me te gek deze door mij lang bewaarde zeldzaamheid in rijdende staat te zien !!! Kan ik vast een ritje boeken op de achterbank ? Dan vraag ik Martijn mee.... en Hans natuurlijk, mag Roderick rijden ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline engbokho

  • AK400
  • *****
  • Posts: 728
    • View Profile
Re: JA-65-97
« Reply #3 on: January 18, 2011, 23:07:16 PM »
Ga ik mee in de kofferbak haha
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #4 on: January 27, 2011, 21:44:59 PM »
Nog even wachten beste mensen! :D
Binnenkort komt het laatste plaatwerk binnen (cabinedak en binnenschermen) en dan kan ze helemaal afgelast worden. Het grootste deel ga ik in ieder geval met een puntlasmachine doen. Met de puntlasjes op dezelfde plek als het was. Maar ja, bijna elk paneel aan de koets is slecht en aangezien ik alles per deel probeer te herstellen (om het netjes in verband te houden) gaat het niet snel. Cabine is al klaar op de dakplaat na dan.   
We willen vooral netjes en precies werken en zoals u allen weet, goed bereid kost even tijd...
Maar straks met de puntlasmachine kan ik hopelijk in een week alle panelen klaar hebben.

Ik zal binnenkort even wat foto's meesturen van de berg roest die ik er inmiddels uitgezaagd heb. :D

Groet,

Hans

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #5 on: February 06, 2011, 20:51:37 PM »
Gisteren nog flink wat onderdelen aangeschaft bij het magazijn van de EEEC voor de AKL.
Helaas niet het complete cabinedak aan kunnen schaffen, er zouden er meerdere liggen, maar helaas.
Zo ook de zijbalkjes niet kunnen bemachtigen, schijnen toch nogal zeldzaam te zijn new old stock.
Iemand van jullie misschien die nog spullen heeft of weet?
Heb ook nog even een advertentie hier op de markt gezet.

Groet,

Hans

Offline björn

  • AK400
  • *****
  • Posts: 612
  • azu '74 & '76
    • View Profile
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #6 on: February 10, 2011, 12:53:00 PM »
volgens mij is deze tekoop en kun je hem er zelf zonder gaatje afhalen voor 30 euries is niet gek
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/144749354.htm?ca=17_s

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #7 on: February 10, 2011, 22:07:06 PM »
Ben benieuwd wat ze met de rest hebben gedaan ? Een verlengde besteleend gebouwd ?? Lijkt me wel geinig een limo-AK of limo-AZU, haha, weer eens wat anders ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline björn

  • AK400
  • *****
  • Posts: 612
  • azu '74 & '76
    • View Profile
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #8 on: February 10, 2011, 22:55:03 PM »
een dubbel asser :P

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #9 on: May 06, 2011, 01:47:35 AM »
Hoe zou het met mijn voormalige AKL zijn.......Hans Bakker heeft er veel werk aan gehad.....kan niet wachten die AKL rijdend te zien ! Ik had er geen tijd meer voor.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline siemenazu

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 322
    • View Profile
Re: JA-65-97
« Reply #10 on: May 12, 2011, 23:28:46 PM »
 ??? ??? :'(  tom jonge hoe kon je dit nou verkopen!!!!


gelukkig heeft hij wel weer een goede eigenaar gevonden!!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #11 on: May 12, 2011, 23:35:37 PM »
??? ??? :'(  tom jonge hoe kon je dit nou verkopen!!!!


gelukkig heeft hij wel weer een goede eigenaar gevonden!!

Sinds 2002 is de gezondheid achteruit gegaan, rugproblemen, misschien teveel motorblokken gesjouwd in mijn jonge jaren.......
En bovendien zitten er maar 24 uren in een dag, 7 dagen in een week.......
Deze unieke auto is goed terecht gekomen en gaat over een poosje weer rijden, als ik hem had gehouden was dat de komende vele jaren niet gebeurd.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #12 on: January 19, 2016, 20:53:18 PM »
Still under construction...

JA-65-97 by azu250, on Flickr
JA-65-97 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline Bertje Beige

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
    • Email
Re: JA-65-97
« Reply #13 on: January 23, 2016, 09:57:00 AM »
Word de auto weer fabrieksorigineel of blijven de extra toegevoegde ramen?

Offline RCUPPER

  • AK400
  • *****
  • Posts: 817
    • View Profile
Re: JA-65-97
« Reply #14 on: January 23, 2016, 11:31:54 AM »
Ik weet dat MCTOMMI ontzettend uitkeek naar het eindresultaat van deze wagen.. pas dus maar op, MCTOMMI is watching you! :D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance