News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
53 Guests, 0 Users

BV-99-17

Started by annedevries, October 05, 2009, 10:30:02 AM

Previous topic - Next topic

annedevries

Type; AZU serie B
Bouwjaar; 1971, Kenteken afgegeven op 17 december 1971
Kleur;
Bijzonderheden; Staat sinds midden jaren '80 stil.
.


Timo

Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

engbokho

Zijn de papieren er nog bij? Zo ja bel dan de RDW even om ervoor te zorgen dat het kenteken uit het slapende bestand wordt gehaald voor het volgend jaar automatisch wordt gewist... >:( Dat zou zonde zijn.
Wat zijn de plannen met de auto? En in wat voor conditie is ie? Ben benieuwd!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Kenteken komt me héél bekend voor........van 25 jaar terug. Zal eens kijken of ik hem (haar?) ergens tegen kom op mijn vele diaas van toen ! Volgens mij was deze in 1984 in Heerjansdam (Waggel)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

En ja hoor.......gevonden ! Waggelmeeting Heerjansdam 1984.......(geloof dat ik oud aan het worden ben :()



Net zoals mijn eerste auto, de AK400 12-DB-02, die ik nog steeds heb, heeft ook sinds 1985 het daglicht niet meer gezien. Gelukkig zijn er dus nog meer besteleendjes, die de jaren overleefd hebben !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

annedevries

Geweldig die foto. Ik was zelf niet op de Waggelmeeting. Heb de eend in de loop van 84 gekocht. Exacte datum niet bekend omdat we een aantal keren gewisseld hebben met de tenaamstelling.

Ik heb inderdaad de originele papieren nog. Die worden dus volgend jaar gewist? Moet ik me dan ergens melden?

Groeten,

Anne.

engbokho

Ik zou even bellen naar de RDW en vragen wat je moet doen om dit kenteken weer actief te maken.
Of weet iemand van hier wat te doen. McTommi?
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Vroeg U wat Mijnheer Kho ???

Als het kenteken een paar keer van naam gewisseld is, zou je denken dat het nog actief is, maar op de site van de RDW komt het niet tevoorschijn. De methode om het kenteken actief te krijgen is; keuring in een RDW-station ! Heb je gelijk APK ook. Na een poosje geduld krijg je dan een setje nieuwe papieren als ik het goed heb of misschien mag je de originelen houden. Heb het zelf -nog- niet meegemaakt, maar mijn voormalige MB-21-74 (zie elders hier) is onlangs weer geactiveerd na een stilstand van 25 jaar.

Je krijgt je papieren pas als de auto APK-waardig is, geen enkele andere methode is mogelijk. Ben er al vaker mee in overleg geweest met de RDW, maar ze zijn onvermurwbaar. Langskomen met een origineel wrak op je trailertje helpt geen zier :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: engbokho on October 05, 2009, 22:34:28 PM
Zijn de papieren er nog bij? Zo ja bel dan de RDW even om ervoor te zorgen dat het kenteken uit het slapende bestand wordt gehaald voor het volgend jaar automatisch wordt gewist... >:( Dat zou zonde zijn.

Zo, nou ben ik aan de beurt om een vraag te stellen :P

Hoe zit dat met dat verhaal dat ze de slapende kentekens definitief gaan wissen. Ik heb er éénmaal een verhaal over gehoord en dus was het voor mij een indianenverhaal.
Maar nu hoor ik het hier ook. Heb een kennis die bij de RDW keurmeester is gevraagd en hij wist van niks. Maar dat was volgens hem geen zekerheid dat het niet waar is, want hij weet ook niet álles.

Per 01-01-2012 zou alles gewist worden ? Dat had ik dus eerder eens gehoord....

Wil het weleens zwart op wit zien, want ik heb zelf nog 2 auto's met slapend kenteken, te weten mijn AZU-L en mijn eerste auto (AK400). Die kentekens mogen niet verloren gaan ! De AK400 kan volgend jaar wel gekeurd worden, maar de AZU-L.....dat gaat zeker nog 5 jaar duren voor die rijden kan, dus daar moet wel wat voor geregeld worden.

Is er ergens een website waar e.e.a vermeld staat ?? Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

#9
En het is dus nog erger dan ik al dacht  :o :'( Volgens het besluit/bericht hieronder zijn alle slapende kentekens dus al vervallen...


Of klik Hierrrr voor een grotere versie.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Timo

Wat zijn nu eigenlijk slapende kentekens? Als je je kenteken nu elk jaar schorst, dan is de auto weliswaar in ruste, maar toch niet slapend?

Ik heb een aantal jaren geleden een vraag gesteld aan de rdw in verband met het ontbreken van papieren bij de azu.
Ik kreeg dit als antwoord:
Quote
Geachte heer Deen,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Voor een historisch voertuig zijn voor toelating een aantal uitzonderingen.
De definitie van een historisch voertuig luidt als volgt.

Voertuig in oorspronkelijke uitvoering waarvan de Datum Eerste Toelating (DET) ligt vóór de ingangsdatum van de typegoedkeuringsplicht voor de betreffende voertuigcategorie in Nederland.


Deze ingangsdatum is voor een:
-Personenauto:                       01-01-1973;
-Complete bedrijfsauto:               01-01-1973;
-Bedrijfsauto met dragend chassis:  01-07-1967;
-Aanhangwagen:                       01-07-1967;
-Motorfiets:                        26-11-1975.

HISTORISCH VOERTUIG

Indien bij een historisch voertuig geen voertuigdocumenten kunnen worden overgelegd, en de DET blijkt ook niet uit EUCARIS( intern informatie systeem)of uit het identificatienummer, mag andere documentatie worden gebruikt om de DET te bepalen.

Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van:

-   een verklaring van de fabrikant, waaruit blijkt wanneer het voertuig is gefabriceerd;
-   Het originele typeplaatje;
-   Literatuur over het betreffende voertuig, waarin bijvoorbeeld is vermeld hoe het bouwjaar uit het identificatienummer kan worden bepaald;
-   Informatie van de FEHAC (Federatie Historische Automobiel en motorfiets Clubs).
-   Een invoerdocument;

LET OP: Gebruik van deze methode is alleen toegestaan bij een historisch voertuig of bij een aanhangwagen die valt onder het overgangsregime, waarvan geen documenten kunnen worden achterhaald en waarvan de DET niet blijkt uit het Voertuig Indentificatie Nummer (VIN). De herkomst van het voertuig moet altijd afdoende worden aangetoond, bijvoorbeeld door middel van een duidelijke rekening van de verkoper. Bij twijfel over de overgelegde documentatie kan de aanvrager om nadere informatie worden gevraagd.

Vrijstellingen historisch voertuig.
Een historisch voertuig dat in zijn oorspronkelijke uitvoering niet aan alle permanente eisen voldoet kan vrijstelling krijgen voor de eisen waaraan niet wordt voldaan. Er wordt dan een kentekenbewijs met beperkende gebruiksvoorwaarden afgegeven.

De aanvrager moet aantonen dat het betreffende aspect origineel is. Het voertuig moet voldoen aan de remvertragingseis (3,8 m/s²) en zijn voorzien van goedgekeurde rode reflectoren aan de achterzijde.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Geldt dit ook niet voor nederlandse auto's waarvan er geen papieren meer zijn?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Quote from: engbokho on October 11, 2009, 16:39:09 PM
En het is dus nog erger dan ik al dacht  :o :'( Volgens het besluit/bericht hieronder zijn alle slapende kentekens dus al vervallen...


Tsja.....mijn voormalige AK400 die sinds 1984 in diverse stallingen heeft gestaan, heeft pas geleden het originele kenteken terug gekregen. Was volgens de huidige eigenaar geen probleem. Slechts een keuring bij de RDW is nodig.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Ik heb in het verleden ook kentekens weer wakker gekregen, maar ben benieuwd naar hoe het anderen vergaat op dit moment. Helemaal met verkoop kan het lastig zijn... :-[
Maar jij hebt tot nu toe geluk (toch?)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: