News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
48 Guests, 0 Users

Grijze kentekens??

Started by volkswouter, September 28, 2009, 17:37:32 PM

Previous topic - Next topic

volkswouter

Zitten hier meer mensen met hun foto account op Flickr?

Ik heb een fotogroep aangemaakt genaamd " Grijs kenteken oldtimers "
Door middel van deze fotogroep wil ik boven water zien te krijgen welk letter-cijfer-cijfer combinatie bij welk jaar en evt maand hoort.

De lijst schiet al lekker op ,maar als je Nederlandse bestelwagens in je account hebt staan meld deze dan vooral aan!


mctommi

Voordat ze begonnen met DB, EB, FB etc. vooraan, is het me opgevallen dat de tweede letter altijd een A,F,J,N,S, of V is.
Vraag me niet waarom, er zal wel een reden voor zijn. Wie de reden kent mag het zeggen !

Dus bijvoorbeeld; AF,AJ, AN, AS, en AV vooraan zijn voor bestelauto's. Helaas hebben ze AA overgeslagen, want dat is voor het koninklijk huis. Maar dan daarna wel, BA,BF,BJ,BS en BV. Hier moest BN overgeslagen worden want dat is voor niet ingezetenen......en zo blijft het allemaal lekker onoverzichtelijk.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

volkswouter

#2
Dat van dat "onoverzichtelijke" dat klopt wel.

Ik ga de series nu opbouwen per decennia anders dan snap ik het niet meer en kan ik ook geen overzicht houden in de lijst. De lijsten zijn verre van af ,maar er word aan gewerkt!

1950 - 1959
1960 - 1969
1970 - 1979

mctommi

Bij de personenwagens was het volgens mij erger ;-)
Begin zestiger jaren gooiden ze de hele boel flink door elkaar. Weet uit het hoofd geen voorbeeld, maar zal het thuis nakijken, wordt vervolgd :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: