News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
40 Guests, 0 Users

DF-26-90

Started by engbokho, September 28, 2009, 13:51:43 PM

Previous topic - Next topic

engbokho




Hier is mijn eerste besteleend. Gekocht voor DFL100,- in 1981 (toen ik 13 was en de AZU pas 10) van een autosloop in Blokzijl. De auto was door de politie in beslaggenomen wegens een defecte remleiding en een gat in de bodem.Een kenteken was er dus niet meer bij, maar dat gaf niet want de auto was bedoeld om rondjes mee te rijden op een weiland bij ons vakantiehuis. Weet dus niet van waneer de auto nou precies was, ik schat eind '71 begin '72.

Deze AZU had het prachtige (overgangs type)interieur en dashboard. Klein type dashboard met een rode lamp (zonder chrome middenplaatje), de groene en blauwe lamp zaten op een apart blikje naast het dashboard. Verder had de auto een blauw Dyane stuur met het aparte stootrubber, blauwe stuurbuis en al een stuurslot. Witte deurpanelen met een soort ruitje (niet op de foto), witte dashboardbekleding met isolatie en bruine skai hangmatjes. 425/21 pk motor met 12v gelijkstroom. De auto is door mij gesloopt zomer 1983... :'(

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Maar had deze AZU brede ribbels ??? Dan is het één van de 275 overgangstypes gebouwd in Vorst ! Ik had de DJ-39-72 (zou nog moeten bestaan) En de DF-34-55 zou er ook één moeten zijn.

Hmmmm, als ik goed kijk heeft hij géén hangende pedalen.....dat heeft een overgangstype wel. Het dashboard is helemaal overgangstype, DAT wel.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

#2
Hi Mc T,

Nee deze had nog fijne ribbels en staande pedalen. Dus niet een van de 275 waar jij het over hebt.
Maar ik weet precies welke jij bedoeld, daar reden er destijds in Amsterdam een stuk of twee van rond.Een rode en een blauwe (met veeeel raampjes) Het grappige was dat er niet een dezelfde dashboard lay-out had. De ene had de groene lamp rechts naast de teller zitten en alleen de blauwe lamp op het blikje, de volgende miste de blauwe lamp helemaal etc etc.
Ik heb trouwens nog zo'n blauw dashboardje waar helemaal geen gat voor een lamp in zit... ::) ??? Waar zal dat voor geweest zijn?
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: engbokho on September 29, 2009, 07:24:59 AM
Hi Mc T,

Nee deze had nog fijne ribbels en staande pedalen. Dus niet een van de 275 waar jij het over hebt.
Maar ik weet precies welke jij bedoeld, daar reden er destijds in Amsterdam een stuk of twee van rond.Een rode en een blauwe (met veeeel raampjes) Het grappige was dat er niet een dezelfde dashboard lay-out had. De ene had de groene lamp rechts naast de teller zitten en alleen de blauwe lamp op het blikje, de volgende miste de blauwe lamp helemaal etc etc.
Ik heb trouwens nog zo'n blauw dashboardje waar helemaal geen gat voor een lamp in zit... ::) ??? Waar zal dat voor geweest zijn?

Een blauwe heb ik gekocht uit Amsterdam, maar niet met veel raampjes ! Kenteken; DJ-39-72.
Wist toen niet dat het iets bijzonders was, maar kon hem niet laten staan voor die paar centen. Toen ik erachter kwam dat het "iets bijzonders" was, wilde ik hem houden, ben gek op zeldzame postzegels namelijk.
Maar een aantal jaren terug ben ik begonnen met auto's -met erg veel werk- uitverkopen om gezondheidsredenen en verhuisplannen naar Frankrijk. Vorig jaar is ook deze "DJ" verkocht, nadat hij al vele jaren in onderdelen opgeslagen had gelegen.
Het kenteken was destijds ingenomen door de politie, geloof dat alleen deel 1 er nog bij was. Het eendje had niet veel vloer meer en de remmen deden het ook niet best, dus van de weg af gehaald met in beslagname van deel 2. Dat kon je dan terugkrijgen als je de auto kwam laten zien NA reparatie. Toen wilde de vorige eigenaar hem kwijt. Aan mij dus uiteindelijk.
Degene die de auto vorig jaar kocht was erg enthousiast, dus ik had hem wel weer op de weg verwacht (is nu anderhalf jaar terug verkocht) maar voorlopig heb ik hem nog niet terug gezien.

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: