News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
46 Guests, 0 Users

De AU uit 1954 van McTommi

Started by CitroenAZU, September 19, 2009, 08:47:03 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Quote from: azurblade on March 03, 2011, 07:45:36 AM
Kijk..wel een latere uitvoering..begin zestig maar zonder de ramen in de achterbak:

http://www.leboncoin.fr/collection/149724057.htm?ca=17_s

Interessant ! De mijne is denk ik een jaartje jonger, zelfde autootje, maar dan wel geheel van binnen en buiten geel (AC311). En of ze toen per definitie het ovale ruitje van de achterdeuren in de zijkant zetten weet ik niet.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

#61
Quote from: RCUPPER on May 22, 2014, 20:50:55 PM
Type; AU
bouwjaar; 1954, 30-06-1954
Kleur; grijs
bijzonderheden; Ex-PTT, in oude luister hersteld. 375cc 9pk.
DSC_1308 by azu250, on Flickr

And the story continues here.. al weer 4 jaar na veel restaureren van een soms vergeten zolderobject naar een onmiskenbaar verzamelobject gegaan.

Goh wat mis ik de reactie van mijn vriend Tommie toch op momenten als deze  ;D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

RCUPPER

En het antwoord op het verhaal waar het hier destijds allemaal om ging, gevonden in het topic van de (nog vermiste) EDF eend;

Quote from: RCUPPER on December 12, 2015, 08:34:33 AM
Je zou naar de prefecture kunnen gaan in Brive. Daar zal waarschijnlijk nog wel iets te vinden zijn (indien je betaalt en heel lang wachten kan door de bureaucratie).  Zo stuurde McTommi mij destijds naar Marseille voor de papiertjes van de AU.. Een simpel e-mailtje naar het conservatoire is voldoende om een homologatie verklaring te kunnen verkrijgen, scheelt je een reis naar de Dordogne en je weet meteen dat je goed zit.

Wat mee te nemen naar RDW:
- Verklaring Conservatoire (zij geven ook het type aan welke de RDW hoogstwaarschijnlijk zal overnemen)
- Verkoopsovereenkomst waaruit blijkt dat jij de wettige eigenaar bent.
- Uitgebreid verslag van je restauratie/opknapwerk (een VIN-onderzoek is bijgevolg niet nodig, indien je verhaal klopt)

Raadzaam is om in geval van de RDW ter plaatse aan de balie je vragen te gaan stellen, iedere RDW-vestiging volgt andere huisregels waardoor de antwoorden van het centrale call center kant noch wal raken.

Of het nog klopt in het huidige PSA, en dus vooral Peugeot, tijdperk is maar de vraag. Maar laat ik jullie onderstaande bijbrengen:

In de confrontatie tussen stromend water en de steen wint het water altijd; niet door kracht, maar door volharding.

Veel succes!!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: