Author Topic: DA-14-76  (Read 14196 times)

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
DA-14-76
« on: September 13, 2009, 18:39:18 PM »
Type; AZU serie B
bouwjaar; 1971, Datum eerste toelating 08-09-1971
kleur; groen
bijzonderheden; wordt momenteel gerestaureerd.

Foto; H.Bakker 1985

DA-14-76 by azu250, on Flickr
DA-14-76 by azu250, on Flickr
« Last Edit: January 19, 2016, 20:47:37 PM by CitroenAZU »
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #1 on: September 20, 2009, 09:34:12 AM »
Was rotter dan verwacht, maar Hans is serieus bezig ! Weer eentje bewaard voor lange tijd !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #2 on: September 19, 2010, 20:30:18 PM »
Inmiddels al bijna een jaar niet aan gewerkt. Te druk met andere eenden en zo. Maar over een maandje ga ik weer beginnen met de laatste loodjes aan de onderkant van de laadvloer en nog wat laatste laswerk. Inmiddels al wel al het plaatwerk voor de bak n.o.s. gevonden. En de motor staat inmiddels ook al klaar...

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #3 on: January 05, 2014, 22:36:37 PM »
De afgelopen weken tussentijds weer flink bezig geweest. Laatste laswerkjes aan de onderkant, alles blank gemaakt, nieuwe laadvloerbalkjes weer teruggeplaatst en daarna alles twee keer in de zinkfosfaatprimer gezet. Bodyshutz erop en daarna alles nog twee keer gelakt met hoogglans in de originele kleur bleu nevée. Het lijkt wel weer nieuw!
Inmiddels ook de achterschermen pasgemaakt, loopt mooi in lijn met de reservewiel- en tankklep.
En ook een nieuw chassis aangeschaft, dus nu tussen de bedrijven door even bezig de voor- en achteras te reviseren. En de veerpotten.
Hopelijk is deze week het chassis af, en kan de koets weer op het chassis.

Ik zal volgende keer even wat foto's maken van de vorderingen.


 
 

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #4 on: January 05, 2014, 22:51:40 PM »
Mooi werk Hans!!
Ben benieuwd om deze straks rijdend te zien!
En is de 400 al gespoten..? ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #5 on: January 07, 2014, 22:01:06 PM »
De AK zou vorig jaar mei/juni gespoten worden, maar helaas kwam er een ander project (special zdz) tussendoor.
Die is inmiddels al weer een maand of vijf klaar, dus tijd over voor Fransje 4.
Ik zal nog eens contact zoeken met de kunstenaar waar ze vroeger van geweest is, want ik ben toch wel benieuwd waarom hij haar Fransje 4 heeft genoemd. Deze naam staat (klein) geschilderd op beide zijkanten net voor de zijknippers op de bak.
Inmiddels alles van de vering en wielophanging in de lak, alleen droogt het maar langzaam. Ik moet dus nog even geduld hebben met het in elkaar schroeven van het chassis.

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #6 on: January 07, 2014, 22:06:08 PM »
En de AK-L ? ;)

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #7 on: February 04, 2014, 21:57:57 PM »
AKL wordt rustig aan helemaal nieuw. Nieuwe binnenschermen en kontje liggen al klaar, nu nog even inlassen. Alleen zoek ik nog steeds een compleet nos cabinedak tot aan het motorkapscharnier. Daarna is ze klaar voor de spuiter.
Maar eerst wat andere lasklussen tussendoor...

Even on topic nu ;-)

Fransje 4 staat weer op haar pootjes!
Vandaag met broer Hein en sleutelvriendin Petra de koets op het hagelnieuwe chassis gezet en vastgeschoefd. Dat gaat dan lekker snel met drie mensen!
Eerst maar eens tijd vinden om de binnenkant verder af te werken en te schilderen. Motor en bak zijn inmiddels ingereden in mijn Belse 18 pk uit 1965. Dat torretje draait zo geweldig, heb onlangs moeiteloos 115 km/u gehaald op de gps en nog zat er meer in!  Dus dat wordt even overlepelen van de AZ naar de AZU. En nog heel veel andere dingen doen.
Maar weer een stapje verder!
 

Vooralsnog genoeg te doen 

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #8 on: February 05, 2014, 09:10:25 AM »
Mooi werk Hans, het begint nu weer op een AZU te lijken!

Succes verder.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline Sjoerd

  • AK350
  • ***
  • Posts: 147
  • 2cv azu 1972
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #9 on: February 05, 2014, 16:59:25 PM »
Knappe werken!

Offline Geert

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1185
    • View Profile
Re: DA-14-76
« Reply #10 on: February 06, 2014, 12:48:57 PM »
Leuk werk ! Mijn handen beginnen alweer te jeuken als ik dit zo zie !
't is een kwestie van geduld.........

Ez a türelem kérdése.........

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #11 on: February 07, 2014, 20:58:49 PM »
Ja, mijn handen jeuken ook heel erg. Maar eerst een andere eend afmaken, dus niet zo heel veel tijd gehad deze week.
Gisterenavond nog even het schutbord ontvet. Onder de tectyl bagger bleek een superschoon schutbord te zitten. Wie had dat nu gedacht? ;D
Leuk detail is dat de initialen van de kwaliteitscontroleur er ook nog op staan. Dat gaan we even mooi conserveren dus om toch straks nog een beetje originaliteit aan de wagen te hebben. 8)
In ieder geval was de koets zo slecht dat er weinig plaatmateriaal nog af fabriek te noemen is. Wel bijna alles vervangen door NOS. Chassis was ook gaar, dus ook maar vernieuwd. Motor is alleen het carter nog origineel, de rest is nieuw gebouwd door Arnold. En een 533 cc!
Er zijn ook positieve punten te noemen, zoals de kabelboom is werkelijk als nieuw, de ruiten zijn allemaal nog de originele, en de originele kentekenplaten zijn er nog bij. Ze was eigenlijk helemaal compleet toen ik haar kreeg, een jaar of acht geleden.
Het lijkt me dat ik daar wel weer een authentiek wagentje van kan bouwen.

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #12 on: March 24, 2015, 20:52:06 PM »
inmiddels bijna klaar voor de verfbeurt. Spatbord linksvoor nog wat laatste laswerkjes en dan schuren.

Offline Hans 250

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #13 on: March 24, 2015, 21:01:22 PM »
deze kant ook nog even dan...

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: DA-14-76
« Reply #14 on: March 24, 2015, 21:15:48 PM »
Mooi werk Hans!

De AZU afbouwen is leuk werk, mooi dus dat je dat weer oppakt! ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967