News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
34 Guests, 0 Users

DN-14-79

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 00:59:26 AM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 400, AK400
bouwjaar; 1973, Datum eerste toelating   11-04-1973
kleur;
bijzonderheden;
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

deusjefoo

Zelf ben ik in het bezit van de DN-14-81.
Weet ook iemand wie de eigenaar van deze eend is?
Wel grappig, 2 kentekens die zo bijelkaar liggen.

mctommi

Nog "grappiger".....de DN-14-81 is van 5/10/1972 en de DN-14-79 is volgens de RDW van 11/4/1973 !!!!!
Heeft die laatste toch heel lang in de showroom gestaan !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

deusjefoo

Dat viel mij inderdaad ook al op :)

Punt is wel dat de apk-datum niet bekend is, dus vermoed dat deze een al heeeeel lang geen apk gehad heeft.
Hopelijk staat ie nog ergens in een schuur.

mctommi

Het wachten is op een foto  :-[
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

abr2cv

Deze AK400 staat bij mij in de schuur na een x aantal jaren in een hoekje bij een sloperij te hebben gestaan. Binnenkort ga ik beginnen met het lassen zodat de AK weer de weg op kan.
De originele kleur is wit/beige maar de AK is een keer overgespoten in donker rood, erg lelijk. De kleur die deze AK zal krijgen zal dicht bij de originele kleur liggen, een beige tint in ieder geval.
Ik heb een foto bijgevoegd van de AK. Nu ligt de AK helemaal uit elkaar voor een complete restauratie. Ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop van de restauratie.

mctommi

Bedankt voor de foto, ziet er op het eerste gezicht niet beroerd uit. Veel succes met de restauratie !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

abr2cv

Op de foto zijn een paar slechte plekken niet zichtbaar. De buitenspiegel zit net voor een roestgat naast de deur. Het voorruitframe is compleet weg en ook het plaatwerk rond de zijruitjes is erg slecht. Gelukkig is het chassis nog in goede staat, hiervan moet ik alleen een stukje bovenplaat vervangen omdat hier een vochte mat op lag.
Het 'regengootje' boven de achterdeuren is ook niet al te best, maar dat is makkelijk te verhelpen. Daarnaast zijn uiteraard de bodemplaten en voetenbak slecht.
Zodra ik wat gelast heb zal ik wel een paar foto's toevoegen.

mctommi

Als je nog advies nodig hebt, dan zijn je vragen hier altijd welkom :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

abr2cv

Het meeste is proplassen, dus dat is goed te doen. Het grootste probleem wordt denk ik het plaatwerk rond de zijramen en het voorruitframe, als ik daaraan toe ben open ik wel een nieuw topic. We moeten de rest van het forum ook een beetje vullen  ;).

björn

rond de zij ruiten is niet moeilijk

abr2cv

Zo tijd voor een update. Ondanks het koude weer ben ik de laatste tijd wel bezig geweest met de AK. Het chassis is weer helemaal gaaf nadat er een paar nieuwe stukken ingezet zijn. Na een anti-roest behandeling kan ik deze weer opbouwen, echter is het in de garage te koud geweest om een anti-roest behandeling goed te kunnen doen.
Daarnaast is nu het complete voorruitframe verwijderd, eronder zitten nog een paar slechte stukjes. Die stukjes moeten eerst gerepareerd worden en dan kan het nieuwe voorruitframe erin. Het nieuwe voorruitframe is al pas gemaakt dat ging op zich vrij vlot.
Ik zal binnenkort wel een paar foto's maken, want daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Het to-do lijstje met laswerkzaamheden is nog redelijk lang, maar dat komt allemaal wel goed. Ik zal proberen dit topic regelmatig te updaten.

deusjefoo

Hoi abr2cv,

Inmiddels al verder met de eend gekomen?
Hij is nog niet gekeurd zag ik :)

abr2cv

Zo tijd om ff een update te doen.
Ik heb geen tijd gehad om met de AK bezig te gaan. Inmiddels maar een week vrij genomen om het laswerk te doen. Vandaag voorruitframe afgelast, morgen is de bodem aan de beurt. Hopelijk krijg ik het laswerk voor een groot deel af deze week.
Binnenkort meer info en foto's.

abr2cv

Foto's:





Vandaag voetenbak en bodemplaten verwijderd, morgen het nieuwe plaatwerk erin lassen.

Tags: