Author Topic: AM-06-51  (Read 16993 times)

Offline marcopr

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 300
    • View Profile
Re: AM-06-51
« Reply #45 on: April 24, 2016, 13:37:04 PM »
Bedankt Raoul!
Nu nog zelf wat foto's bijplaatsten. Gaat lukken.
De achterkant is inmiddels weer dicht. Momenteel wordt gewerkt aan een motorkap zonder scheuren en aan gordels.
« Last Edit: April 24, 2016, 18:45:52 PM by marcopr »

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2631
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: AM-06-51
« Reply #46 on: April 24, 2016, 16:57:12 PM »
goed bezig!!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline marcopr

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 300
    • View Profile
Re: AM-06-51
« Reply #47 on: April 24, 2016, 19:28:27 PM »
Onlangs begonnen met het opknappen van mijn besteller. Een vriend last voor mij, heel blij mee! Het voorwerk doe ik dan, soms  :D Voordat ik begon leek het heel wat. Maar als je het plaatwerk verwijderd blijkt het papierdun geroest. Nadat ik de eend kocht in 1991 heb ik al wel veel gedaan maar op een dag wil je gewoon rijden en heb ik enkele zaken laten zitten. Nu moeten ze echt wel. Als je die paar dingen op een rij zet is het een hele lijst.





Ingesmeerd met een mengesel van Owatrol en loodmenie. De zijstukken zijn vlgens de Burtonfolder voor een ak 400 maar ze passen prima. Alleen moet er een gat bijkomen voor het extra remlicht. Vanaf de fabriek had de azu in 1958 1 remlicht. Als concessie aan het beperkte waarnemingsvermogen van de hedendaagse automobilist heb ik er eentje bij gemaakt.



De middenplaat is prima, helaas zitten de gaten voor de beugels te hoog.  :o Opgelost met een ring. Nadeel van nieuw plaatwerk is dat het superstrak en best Wel dik is. MAW veels te strak, misschien moet ik met een bolhamer wat reliŽf ::) aanbrengen
« Last Edit: April 24, 2016, 19:37:46 PM by marcopr »

Offline Ad AZU

  • AK350
  • ***
  • Posts: 218
    • View Profile
Re: AM-06-51
« Reply #48 on: April 26, 2016, 18:09:54 PM »
goed bezig, man!

Offline marcopr

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 300
    • View Profile
Re: AM-06-51
« Reply #49 on: April 26, 2016, 18:39:27 PM »
Dank je AD! Ik zal je complimenten doorspelen, want aan het lassen heb ik niks gedaan. Een vriend is zo handig  ;D .

De achterdeurtjes waren nog lekker dans son jus. Scheuren, roest, krom en enorm rammelen onder het rijden. Alleen de buitenkant was geverfd. Ze zijn nu recht, scheuren zijn gelast en het rot is eruit. Dans son jus is leuk, maar het is een proces van voorschrijdend verval en dat is nu weer een paar jaar teruggezet.

rechterdeurtje;















De buitenkant krijgt een nieuwe laag verf en de binnenkant ook. Buiten grijs. Binnen is van oorsprong Ivoir AC 123, maar verkleurd naar dit eendeeigroen/geel. Wat te doe. Ivoir of op huidige kleur laten mengen?
« Last Edit: April 26, 2016, 18:51:43 PM by marcopr »

Offline marcopr

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 300
    • View Profile
Re: AM-06-51
« Reply #50 on: April 26, 2016, 18:44:41 PM »








Netjes nietwaar? Kan er weer jaren tegen! En het ketelorkest  ;D is weer wat stiller tijdens het rijden.

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2631
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: AM-06-51
« Reply #51 on: April 26, 2016, 21:21:59 PM »
Mooi werk!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline AZU-1965

  • AK350
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
    • Email
Re: AM-06-51
« Reply #52 on: April 26, 2016, 22:32:59 PM »
Ziet er goed uit! Veel werk!
AZU A 1965 - Mehari 1969

Offline Ad AZU

  • AK350
  • ***
  • Posts: 218
    • View Profile
Re: AM-06-51
« Reply #53 on: April 27, 2016, 09:42:20 AM »
chapeau !
mais oui,  c'est formidable ..

Offline Bertje Beige

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: AM-06-51
« Reply #54 on: April 28, 2016, 09:00:22 AM »
Goed bezig Marco :), ik zou voor de achterdeurtjes iets laten bijmengen wat lijkt op hoe het er nu uit ziet.

Offline marcopr

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 300
    • View Profile
Re: AM-06-51
« Reply #55 on: April 28, 2016, 14:21:26 PM »
Denk ik ook aan, voor het dans son jus gevoel  ;) is dat het beste.

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2631
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: AM-06-51
« Reply #56 on: May 15, 2016, 12:04:47 PM »
DSC_7309 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2631
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: AM-06-51
« Reply #57 on: September 25, 2017, 18:16:09 PM »
DSC_0899 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: AZU 1958