News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
46 Guests, 0 Users

AM-06-51

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 00:50:57 AM

Previous topic - Next topic

Geert

't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Quote from: marcopr on January 05, 2013, 19:54:43 PM
Het spiegeltje op het spatbord is piece d'orgine, ook in 1958.

Is de binnenspiegel wel origineel ??? Ik heb wel eens begrepen dat de binnenspiegels er af fabriek niet op zaten ???

Een grotere carburateur kan vijf kilometer topsnelheid schelen wat op de snelweg je "veligheidsgevoel" kan vergroten.

CitroenAZU

Leuk Marco,

we horen wel of je nu een heuse race eend hebt :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

De carb19 zit erop, dat is nu ook niet zo een wereldklus.
Daarnaast direct het niet laden aangepakt. Dash uit elkaar, kabelboom geïnspecteerd, spanningregelaar, fan eraf en ja hoor draadje vanaf de dynamo doorgesleten door de fan.
Dat is tenminste een heldere probleeem analyse, Draad doogesleten = geen stroom transpoort. Daar heb je namelijk een gedloten stroomkring voor nodig.
Van de week de boel weer solderen en dichtschroeven.
Even wachten tot het pekelspook is verdwenen en dan werkelijk de proefrit.

Wat betreft alle spiegels; in juli 1958 was een binnen spiegel af Citroën normaal.

marcopr

Hij laad weer prima stroom, ook het rare dansen van de ampèremeter is over.

Er zit sluiting in de draadboom in de koplampbeugel. Vandaag geprobeert het probleem te tackelen, maar 1 draad vervangen was niet genoeg. Dan kan ik aan draad 2 beginnen, maar er zijn er maar drie ???.

Zal bij het eeec wel nieuwe stekkertjes en nieuwe lampfittingen bestellen. Lokaal wat draad en stof isolatietape kopen om za een nieuwe draadeeheid te produceren.

Eventueel de koplampen aan de binnenkant van roest ontdoen, nieuwe veertjes installeren voor de piefjes. Piefjes zitten nu vast met een totaal verroest restant van een veertje. Piefkjes dan nog wel even vrijmaken van een paar lagen verf. Heb wel nieuwe liggen maar die glimmen te erg :o.

marcopr

Nieuwe draadboom voor de koplampbeugel geknutseld. Nieuwe fittingen gemonteerd. Blijken die  alleen maar onderstebovente passen :-\. Staat BAS op en ik moet met MARÉCHAL erop hebben. Weer wat geleerd ::), wist niet dat het bestond. Zijn wel hele mooie nieuwe fittingen. Maar de sluiting is weg. Daar ging het om. Voorlopig rijdt ik, als ik in het donker rijdt, met groot licht op en de lampen wat naar beneden gedraaid. Nog geen seinende tegeliggers gehad, nu is die kans met twee van die gele olielampen niet zo groot. Ik loop vast wel eens tegen goede fittingen aan.
Koplamp aan de binnenkant ontroest en in de owatrol/loodmenie gezet. Piefjes geschuurd, alle verf en de verwering is eraf. Kijkt weer mooi oud.

En verder al een tank leeggereden met de gereviserde motor en de 19mm CArburateur. Wat rijdt dat ding lekker zeg. Pittig blok, boter zachte koppelkromme. Zeer tolerant in de versnellingen, maw weinig schakelen. Ik trek wel plankgas op, maar rijdt verder nog niet plankgas lange stukken.

Wordt vervolgd.

Al reed ik op een geleende tomtom wel al 82 :o, dat is op de teller nog sneller. En dit op een vlakke weg zonder wind. Nog nooitmeegemaakt. En er zat nog potentie in het wagentje. Laat de zomer maar komen.

Bertje Beige

Dat zijn goede berichten Marco, ben je komende zondag ook nog bij de EEEC rit?

marcopr

Nee, dat zal niet gebeuren denk ik. Eerlijk gezegd ga ik niet zo vaak naar evenementen.
Wel doe ik dinsdag mee met de plaatselijke Oranje oldtimer rit in het Dorp. Dan kmen altijd ruim 100-150 auto's (veel) ouder dan 20 jaar bij elkaar, staan we 2 uurtjes te pronk, verbruiken de gratis consumptiebonnen en lunchpakketten.

marcopr

Vandaag sigarettenaansteker ingebouwd op een onopvallende plek. Kan alles onderweg worden opgeladen, phones, tablets of tomtommen

CitroenAZU

Ja dat is best handig, ik heb ze ook overal inzitten...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Stelletje rokers :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

marcopr

Mijn linkerachterwiel dribbeld onophoudelijk tijdens het rijden.
Komt dit door een versleten Frotteur/batteur/kromme velg/ anders / of een combinatie van voornoemde gebreken?

engbokho

Duw bij stilstand even de auto in aan de achterkant, als ie meer dan 3 keer heen en weer veert dan is de frotteur versleten (of moet opnieuw worden afgesteld).
Als je een krik hebt kan je vervolgens het wiel even van de grond halen en ronddraaien. Kijk even of de band/velg een slag heeft. (zowel verticaal als horizontaal checken!)
Als dat het allemaal niet is kan je de batteur verwijderen en schudden. Dan hoor je het gewicht te voelen bewegen, zo niet vervangen of open maken en volgieten met olie.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

marcopr

Dat klinkt als een leuk klusje. Wordt aan gewerkt en vervolgt.

RCUPPER

Op de vooravond van de winter terugkijken op een zomer die zolang leek te duren! Het was mij een genoegen jou en je compaan te ontmoeten  ;)

Quote from: CitroenAZU on June 10, 2013, 22:50:45 PM



Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: