News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 0 Users

AV-19-17

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 12:32:58 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Ik ga een deel donorscherm gebruiken denk ik, of ik gebruik delen van DS bodemplaten, die ribbels lopen gelijk met de ribbels in de achterschermen.

Vandaag niet heel veel gedaan, tank verwijderd en bekeken hoe slecht het RA scherm is. Zeer slecht dus...

Verder de laadvloer gerepareerd met stukjes donorblik.


002 (Kopie) by azu250, on Flickr

003 (Kopie) by azu250, on Flickr

006 (Kopie) by azu250, on Flickr

008 (Kopie) by azu250, on Flickr

011 (Kopie) by azu250, on Flickr

017 (Kopie) by azu250, on Flickr

020 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

RCUPPER

Leuk om dit hier dagelijks te volgen! Veel succes en voorspoed! ;)

P.s. waarom pak je Ava niet even van het chassis? (Vergeef mij mijn nieuwsgierigheid)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Dirk D

Martijn wil eerst de achterbalk pas maken nu de koets nog op het chassis staat.
Dat zit een beetje tegen....... ;)

Inderdaad leuk om dit van dag tot dag te volgen
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

Dat doe ik later als er weer wat verband in zit :-)
En nu is het wel makkelijk voor de maat ivm nieuwe achterbalk.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Goed idee Martijn, als je de koets eraf haalt en de balk erin last, dan zou het later weleens niet helemaal goed kunnen passen en dan heb je een probleem met de maatvoering, nu kun je alles precies pas maken :)
Goed bezig hoor ! Leuk dat de "collectie Rob van Wageningen" nog bij elkaar is :) Ava en de JB, together forever, hihihihi........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Leonairo

Quote from: CitroenAZU on March 11, 2014, 14:03:35 PM
Zo, vandaag de achterbalk eraf gehaald en het linker achterscherm. Dat kon ik er zonder slijpen gewoon vanaf trekken :-)
Nieuwe achterbalk past helaas niet die is voor een AK400 ook al staat er voor AZU & AK :-(
Ook zitten de gaten voor de buisbumpertjes te hoog dus dat gaat em niet worden. Maar eens kijken of ik iets anders kan verzinnen.

Ik was blij dat ik dit nog even las gezien ik dus ook zo'n achterbalk aan het monteren ben waar dus na controle de gaten ook te hoog zitten.
Ik heb echter deze balk maar onderhanden genomen en aangepast ik hoop deze morgen af te hebben zodat deze eronder kan.

( Die achterbalk die jij had geert, waren daar de gaten dan wel goed van ?  )

Vandaag nog even de ontbrekende beugels gemaakt, met lasbochten maar als ik nu jouw foto's bekijk dan vraag ik me af wat de diameter is van je beugels.
Tevens zie ik helaas dat de bochten nu wel wat scherper zijn dan de originele beugels... 


Geert

De gaten bij mijn achterbalk zitten wel goed .
Over die beugels: zaterdag a.s. is er a markt in Gemert N.Br. ,als je de gelegenheid hebt, kom er dan naartoe , dan kun je e.e.a. life zien, opmeten en vragen stellen én onderdelen halen !

't is een kwestie van geduld........

Leonairo

Quote from: Geert on March 16, 2014, 06:59:31 AM
De gaten bij mijn achterbalk zitten wel goed .
Over die beugels: zaterdag a.s. is er a markt in Gemert N.Br. ,als je de gelegenheid hebt, kom er dan naartoe , dan kun je e.e.a. life zien, opmeten en vragen stellen én onderdelen halen !

Hallo Geert, ik ga kijken of Gemert wat zal worden maar eigenlijk staan de weekenden in dit voor jaar in de planning voor werken aan de 2cv ( Gemert is voor mij niet naast de deur.. maar wel leuk natuurlijk )    ( zo nog even een bakkie en dan gaan we weer aan de slag, zal eind van de dag nog even een plaatje posten van wat ik nu heb gemaakt )

CitroenAZU

Helaas niet veel kunnen doen dit weekend.
Onderdelen gehaald voor de Ami en verder nog wat kleine dingetjes aan de AZU gedaan, achter kentekenplaatverlichting gedemonteerd, de knippers  en de kentekenplaat.
Daar stond een verrassing onder, de datum van de opknapbeurt bij de vorige eigenaar.
10 jaar later kocht ik de auto.
Verder de beugels achter ontdaan van overtollig blik zodat ze in de nieuwe achterbalk kunnen worden gelast. Beugels hebben diameter van 2,5cm overigens Leon...
Ook de aanhechting van het paneel naast de voordeuren hersteld.


007 (Kopie) by azu250, on Flickr

009 (Kopie) by azu250, on Flickr

010 (Kopie) by azu250, on Flickr

012 (Kopie) by azu250, on Flick

014 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Gisteren moest de rode eend voor APK bij de Eendenwacht (waar hij overigens zonder problemen door kwam)en daar kon ik direct de bestelde onderdelen als dorpels, voetenbak en bodemplaten voor de AZU meenemen.
Vandaag wilde ik verder aan de achterzijde van de AZU. Ik wilde het roestige deel tussen de twee verdikkingen van het paneel naast de linker achterdeur vervangen. Eerst wilde ik er alleen een nieuw strookje inlassen maar heb toch het hele deel maar vervangen. Helaas ging toen het gas op. Even een nieuwe fles halen dacht ik. Alleen was de firma waar dat kon overgenomen door Slager. Die had ze niet maar in de Waalhaven in Pietersen American cars zat nog een Slager filiaal dat wel nog een fles voor me had. Daar maar heen en daar bleek dat dit geen fles was van Supergas maar van een andere firma die mijn oude fles dus niet kon innemen. Even gebeld met Supergas en de dichtstbijzijnde zaak bleek Wiveco in Oud Beijerland te zijn. Dus daar maar heen geknort en dat is nu gelukt, we kunnen weer verder. Morgen naar de A-Markt nog wat onderdelen scoren en dan hoop ik zondag weer verder te kunnen lassen.


039 (Kopie) by azu250, on Flickr

040 (Kopie) by azu250, on Flickr


047 (Kopie) by azu250, on Flickr

048 (Kopie) by azu250, on Flickr

054 (Kopie) by azu250, on Flickr

055 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Dat is ook een manier om je lading te zekeren met twee reservewielen  :o
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert


En, goed gescored op de A markt ? Ik zag e.e.a. liggen in je oranje beest ! O.a. een spatbord
't is een kwestie van geduld........

siemenazu

als je een besteleend aan het restaureren bent kon je vandaag je geluk niet op bij de a markt!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Leonairo

Quote from: siemenazu on March 22, 2014, 19:52:20 PM
als je een besteleend aan het restaureren bent kon je vandaag je geluk niet op bij de a markt!

Helaas, gekozen om aan besteleend te werken...   ik wil er graag bij zijn in september en er moet toch nog wel wat gebeuren.


CitroenAZU

Gisteren op de A-Markt van Geert de achterbalk overgenomen dus die vandaag in elkaar gelast en hierna in de auto gelast. Een hoop passen en meten maar hij zit er in.
Alleen zit de plek/gat van de deurvergrendeling gespiegeld dus bij het rechter achterdeurtje ipv het linker. Dat moeten we nog even aanpassen dus.
Ook is de middenplaat 2cm te kort. Ik heb de omgevouwen rand recht gebogen en dat scheelt weer 1 cm. Met het balkje er straks op zie je er niets meer van.


004 (Kopie) by azu250, on Flickr

006 (Kopie) by azu250, on Flickr

009 (Kopie) by azu250, on Flickr

012 (Kopie) by azu250, on Flickr

016 (Kopie) by azu250, on Flickr

019 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: