Author Topic: AN-56-36  (Read 3530 times)

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
AN-56-36
« on: September 06, 2009, 19:30:31 PM »
Type; AZU serie B
bouwjaar; 1970, Datum eerste toelating   04-06-1970
kleur; blauw
bijzonderheden; Belgische productie
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline AZL57

  • AZU
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: AN-56-36
« Reply #1 on: January 11, 2010, 22:00:39 PM »
Deze hebben wij bij een loodgieter uit Eijsden uit de schuur getrokken. De neus had wat geleden omdat ie bij de poort stond. De bak had wat scheurtjes vanwege een te zware imperial. Voor de rest in een prima conditie, is nog meegeweest naar de wereld meeting in Zwitserland. Halverwege de pas hield ie ermee op. Oorzaak was dat rubberdeeltjes van de vergane benzine leiding de klepjes van de benzinepomp verstopten. Na demontage weer prima onderweg  ;D

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: AN-56-36
« Reply #2 on: January 11, 2010, 22:45:31 PM »
Hé, dat is wel een goede tip.....heb een 66-er AZAM, die sinds de aanschaf in 2004 niet fatsoenlijk wil lopen, misschien eens de pomp openmaken. De carburateurs is a vele keren uit elkaar geweest. En de ontsteking uiteraard ook nagekeken en afgesteld.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline AZL57

  • AZU
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: AN-56-36
« Reply #3 on: January 12, 2010, 17:15:12 PM »
Ja en denk ook aan de filter in de tank. En je slangen mar dat spreekt vanzelf  :D

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: AN-56-36
« Reply #4 on: January 12, 2010, 19:54:26 PM »
Ja en denk ook aan de filter in de tank. En je slangen mar dat spreekt vanzelf  :D

Filters zijn al gebeurd, slangen ook..carburateur al 20 keer gereinigd.....:-(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline jornmetten

  • AK350
  • ***
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: AN-56-36
« Reply #5 on: June 12, 2016, 19:54:17 PM »
Dit geweldige bestellertje staat nu op marktplaats. 21pk, origineel Nederlands en voor mij ooit de reden om een besteleend te moeten hebben..

Offline AZU-1965

  • AK350
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
    • Email
Re: AN-56-36
« Reply #6 on: June 12, 2016, 21:46:52 PM »
Zag em net staan  ;D
AZU A 1965 - Mehari 1969

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: AN-56-36
« Reply #7 on: June 13, 2016, 08:25:28 AM »
Schitterend wagentje!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline azurblade

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1278
    • View Profile
    • Email
Re: AN-56-36
« Reply #8 on: June 16, 2016, 18:40:35 PM »
Mooie uitvoering in fris kleurtje.

Van eigenaar verwisseld.

Tags: AZU 250  blauw 1970