News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
335 Guests, 0 Users

Versterkingen naast achterdeuren

Started by Eus van Lieshout, August 31, 2025, 14:30:33 PM

Previous topic - Next topic

Eus van Lieshout

Hoi, ik heb een 'nieuwe' AU uit juli 1952 in dat jaar was er een verandering van 0 naar 2 en daarna naar uiteindelijk 4 vlakjes naast de achterdeuren. Weet iemand wanneer de overgang was van 2 naar 4 vlakjes?
Groet Eus
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

Hans 250

AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Eus van Lieshout

Dank je Hans.. door deze site kom eigenlijk op mijn vraag😉 er staat dat er na Januari 1952 vier vlakjes zijn. De tussenfase van twee vlakjes is er zeker ook geweest maar ik weet niet wanneer en hoelang.. ik heb zeker vier fotos van verschillende AU's uit 1952 gezien met twee vlakjes
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

Eus van Lieshout


Op dit plaatje zie je de vlakke zijkanten naast de achterdeuren en de achterkant met twee vlakken naar de deuren bij de AU met bloemen..
( Ik hoop dat de link werkt😉)
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

CitroenAZU

Ik heb AU's gezien van 1952 zonder verstevigingsvlakken, net als model 1951, met twee en met 4.
Ik heb zelf het ID dat de viervlakjes versie het modeljaar 1953 is dus vanaf sept. 1952.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Eus van Lieshout

Jaa dat zijn goede fotos!
Mijn probleem is dat ik een AU heb gekocht uit Juni/juli 1952 (carte gris 2-7-52) met vier vlakjes achter.
De ramen zijn gedateerd (vooruit juni 1952 deurbovenraam beide juli 1952)
Hij lijkt erg onverprutst, behalve alle verflagen. Dus ik dacht misschien zijn ze van Citroën in Juli overgegaan van 2 naar 3...
Eus
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

Eus van Lieshout

Ik heb hier een daar mij licht opgestoken en ben er nu achter gekomen dat de overgang van twee naar vier vlakjes naast de achterdeuren van de AU op  1 juli is ingegaan👊
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

CitroenAZU

Dan heb je een van de eerste met vier vestevigingsdeuken!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Eus van Lieshout

Quote from: CitroenAZU on September 02, 2025, 11:47:27 AMDan heb je een van de eerste met vier vestevigingsdeuken!
Ja dat denk ik ook! Maar vooral fijn dat de koets na al die jaren weer klopt bij de papieren..
Ik was even bang dat ik hem naar tweevlaks moest ombouwen🙂
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

CitroenAZU

Ik moet zeggen dat ik die tweevlaks panelen wel toffer vind.
En dan weet je ook direct dat het een 52'er is...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Eus van Lieshout

Ja dat heb ik ook wel, het is bijzonderder en je komt het bijna nooit tegen. Ik heb het zelf alleen maar op fotos gezien..
Maar ik houd hem ook graag origineel..
Ik heb een motor uit de goede tijd en de originele versnellingsbak zat er nog in!
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

CitroenAZU

Ja snap ik.

Maar nog een vraagje over de carte grise; Als de deuren origineel zijn van de auto en als de stempels in de bovenraampjes al juli 52 aangeven dan lijkt het me toch onwaarschijnlijk dat de auto al op kenteken is gezet op 2 juli. De raampjes werden immers betrokken van een derde partij dus dat zou betekenen dat in die 2 dagen na de productie van die raampjes de auto al is afgeleverd...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: