News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
54 Guests, 0 Users

Krik voor een AK400 (1971)

Started by Erik1964, May 18, 2023, 07:24:43 AM

Previous topic - Next topic

Erik1964

Ik ben op zoek naar een krik voor mijn AK400. Misschien een rare vraag, maar waar berg je zo'n ding op? Ik neem aan dat de originele zo'n lange paal is, of kan het ook met een gewone krik? En waar zet je die dan precies neer? Ik hoor/lees graag jullie reactie. Graag in de buurt van Meppel, scheelt weer brandstof.
Een besteleend  restaureren? "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan."

Geert

De krik is dezelfde als een gewone eend. Je bergt hem op onder de reservewielklep, daar is een voorziening waar je hem zo kunt insteken. Links onder het reservewiel als je voor de klep staat. Achter de voorste dwarsbalk .
Je kunt zo´n krik vaak op 2CV onderdelen markten krijgen. De At/m ZX markt is altijd leuk om te bezoeken!
't is een kwestie van geduld........

Hans 250

Hallo Erik, welkom hier. Die krik is leuk om de auto compleet te maken maar erg geschikt zijn ze niet. Vaak beschadigen ze wel de dorpel of de deuren. Je kunt beter een klein garagekrikje kopen en de auto op te krikken onder de draagarm bij de wielnaaf. Met een paar bewegingen van de krik staat het wiel dan al vrij van de grond.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Geert

Ik heb de originele krik , die hoort erbij vind ik.
En ik heb nog een potkrik met wat houten blokken , om hoog genoeg te kunnen komen,  om de eend op te krikken .
't is een kwestie van geduld........

Tags: