News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
54 Guests, 0 Users

Acadiane

Started by DriesH, November 17, 2021, 23:09:44 PM

Previous topic - Next topic

DriesH

Hoi allemaal, een goede kennis van me zoekt een Acadiane. Het zou een goede originele moeten zijn zonder werk. Prijsidee. Tussen €5000,00 en max. € 6000,00.
Indien iemand iets weet hoor ik het graag.
M.vr.gr.
Harry Driesen

RCUPPER

Buiten DirkD (en BertB) zijn er hier alleen maar Acadiane-haters op dit besteleendforum. Komst naar het BEM ligt eveneens gevoelig.

Maar goed, met dat behoorlijk prijsidee in het hoofd zal er vast wat voorbij komen op andere plekken!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Hans 250

 ;D
Een echt mooie en goede zonder werk voor dat bedrag, dat gaat vast moeilijk worden, ze zijn bijna zonder uitzondering opgereden, en meestal, zoals de meeste bedrijfswagens, is er niet zachtzinnig mee omgegaan. Een Acadiane is inmiddels zeldzamer dan een besteleend, maar meestal wel goedkoper, er is niet zo heel veel liefhebberij voor. En dat snap ik wel ;)
Maar een echt mooie, goede en originele is moeilijk te vinden...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Hans 250

Ja, die is netjes en redelijk geprijsd. Toch komen er nog wel wat kosten overheen, invoer, beurt en apk, reken op 8000 euro.
Ik zag deze. Als ik dan al een Aca zou willen (niet dus) zou ik voor zo 1 gaan! wat een mooie:
https://www.classic-trader.com/fr/voitures/annonce/citroen/acadiane/acadiane/1981/152004
Die foto onder de motorkap! :P
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Quote from: RCUPPER on November 18, 2021, 07:08:43 AM
Buiten DirkD (en BertB) zijn er hier alleen maar Acadiane-haters op dit besteleendforum. Komst naar het BEM ligt eveneens gevoelig.

Maar goed, met dat behoorlijk prijsidee in het hoofd zal er vast wat voorbij komen op andere plekken!

Wat een gelul!

MarcoAZU

Quote from: Hans 250 on November 18, 2021, 21:32:20 PM
Ja, die is netjes en redelijk geprijsd. Toch komen er nog wel wat kosten overheen, invoer, beurt en apk, reken op 8000 euro.
Ik zag deze. Als ik dan al een Aca zou willen (niet dus) zou ik voor zo 1 gaan! wat een mooie:
https://www.classic-trader.com/fr/voitures/annonce/citroen/acadiane/acadiane/1981/152004
Die foto onder de motorkap! :P

Wat een pracht! Het moet wel goedkoper kunnen! Feit is dat er meer Besteleenden zijn dan Aca's. Feit is dat een ACA meer comfort biedt dan een besteleend.
feit is ook dat onze AMI NoordHolland is binnengerold vanmiddag. Foto's? Echt niet, ben klaar met het gezeik!

Hans 250

ook weer typisch, 'het moet goedkoper kunnen'. Tuurlijk, maar in deze staat zelden te vinden. En daar ging het om.
Een Aca meer comfort dan een besteleend? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken...wel meer roest, want ook meer staal.
En die Ami zal dan wel een lekker gebakje zijn als je de foto's niet hier durft te plaatsen.  ;D
Liever ook niet, daar zijn weer andere fora voor.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Dirk D

Heren, Heren toch.

Gun een ieder zijn eigen smaak en voorkeur. Laten we het gezellig houden op dit forum. Er is al genoeg tweespalt in de wereld, daar hoeven wij echt niet verder aan bij te dragen.

Einde preek.  :)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Precies dat Dirk :)

Zelf een Acadiane gehad. Reed goed en nauwelijks problemen mee gehad. Zelfs de Noordkaap mee aangedaan en de besteleendenmeeting  8)

Roest is net als de besteleenden wel een punt. O.a. voorruitframe, bodem achter de voorstoelen zijn enkele aandachtspunten. Doordat de dyane en Acadiane wat meer gewaardeerd worden zijn er nu ook meer vervangingsdelen beschikbaar.

Houd naast de bekende garages ook marktplaats en wellicht leboncoin.fr in de gaten.
Liever een hard Franse met brakke techniek dan een Nederlandse met goede techniek. Die laatste ben ik vaak gaan bekijken in mijn zoektocht maar vielen af door te veel roest aangelengd met brakke reparaties.

MarcoAZU

#10
Quote from: Dirk D on November 19, 2021, 14:58:04 PM
Heren, Heren toch.

Gun een ieder zijn eigen smaak en voorkeur. Laten we het gezellig houden op dit forum. Er is al genoeg tweespalt in de wereld, daar hoeven wij echt niet verder aan bij te dragen.

Einde preek.  :)

Sluit mij hier geheel bij aan! Groet Marco.

MarcoAZU

Quote from: azurblade on November 19, 2021, 19:12:15 PM
Precies dat Dirk :)

Zelf een Acadiane gehad. Reed goed en nauwelijks problemen mee gehad. Zelfs de Noordkaap mee aangedaan en de besteleendenmeeting  8)

Roest is net als de besteleenden wel een punt. O.a. voorruitframe, bodem achter de voorstoelen zijn enkele aandachtspunten. Doordat de dyane en Acadiane wat meer gewaardeerd worden zijn er nu ook meer vervangingsdelen beschikbaar.

Houd naast de bekende garages ook marktplaats en wellicht leboncoin.fr in de gaten.
Liever een hard Franse met brakke techniek dan een Nederlandse met goede techniek. Die laatste ben ik vaak gaan bekijken in mijn zoektocht maar vielen af door te veel roest aangelengd met brakke reparaties.

Er staan in Wormer een aantal prachtige Aca's voor relatief weinig geld!


MarcoAZU

#12
Quote from: Hans 250 on November 19, 2021, 08:45:59 AM
En die Ami zal dan wel een lekker gebakje zijn als je de foto's niet hier durft te plaatsen.  ;D
Liever ook niet, daar zijn weer andere fora voor.
Ik ga volgende week met Marieke, mijn dochter, de Ami gangbaar maken. Daar is niet veel voor nodig! Het is een geweldig ding uit 1967! Er is al iemand die een plaatje gezien heeft, die mag straks foto's maken 8)

RCUPPER

Quote from: Dirk D on November 19, 2021, 14:58:04 PM
Heren, Heren toch.

Gun een ieder zijn eigen smaak en voorkeur. Laten we het gezellig houden op dit forum. Er is al genoeg tweespalt in de wereld, daar hoeven wij echt niet verder aan bij te dragen.

Einde preek.  :)

Hè hè eindelijk iemand die de woorden in de mond neemt. Op de manier hoe het nu gaat in verschillende topics is deze magische besteleenden-plek echt ten dode opgeschreven. Als acadiane-grapjes nog niet meer mogen, als woorden moeten worden gewogen en als zinnen worden verzwegen uit angst voor "gelul"..

Houd je fatsoen, wees aardig tegen de medemens en zorg dat je bijdrage leuk is en blijft. Samen maak je een forum, samen beleef je een hobby. Alleen Mozes ging in zijn eendje de berg op!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

Quote from: RCUPPER on November 20, 2021, 08:57:40 AM
Quote from: Dirk D on November 19, 2021, 14:58:04 PM
Heren, Heren toch.

Gun een ieder zijn eigen smaak en voorkeur. Laten we het gezellig houden op dit forum. Er is al genoeg tweespalt in de wereld, daar hoeven wij echt niet verder aan bij te dragen.

Einde preek.  :)

Hè hè eindelijk iemand die de woorden in de mond neemt. Op de manier hoe het nu gaat in verschillende topics is deze magische besteleenden-plek echt ten dode opgeschreven. Als acadiane-grapjes nog niet meer mogen, als woorden moeten worden gewogen en als zinnen worden verzwegen uit angst voor "gelul"..

Houd je fatsoen, wees aardig tegen de medemens en zorg dat je bijdrage leuk is en blijft. Samen maak je een forum, samen beleef je een hobby. Alleen Mozes ging in zijn eendje de berg op!

Dan vraag ik mij af wie hier onfatsoenlijk is! Ik maak vaak grapjes, soms bij het onfatsoenlijke af 8)
Wat is er mis met het woord "gelul"? Dat is wat er vaak van komt!
Ik heb helemaal geen zin om een fotootje te maken van het autootje, daar heeft iemand anders lol in. Bovendien heeft diegene er ook nog een bescheiden boterham van ook.
En als je wilt weten waar ik mee bezig ben? Dan ben je meer dan welkom in het "Rijk der Duizend eilanden", er staat zelfs een bed voor je klaar.
Het spijt mij als ik soms wat onduidelijk ben of cryptisch maar zo ben ik  ;)

Marco, tijdens de intocht van Sinterklaas!

Tags: