News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
111 Guests, 0 Users

24h Spa-Francochamps 20-22 oktober 2017

Started by Dirk D, September 25, 2017, 15:59:23 PM

Previous topic - Next topic

Dirk D

http://24h2cv.be/01accueilnl.htm

2pk meeting: De "afspraak" met de gepassioneerden !!!
's Werelds mooiste autoracecircuit maakt zich op om Uw 2CV's sfeervol te verwelkomen ter gelegenheid van de 24H02CV van Spa-Francorchamps. Een ploeg zal U ter plaatse gidsen en alle nodige inlichtingen bezorgen opdat U een uiterst aangenaam week-end zou kunnen doorbrengen. U kunt beschikken over een camping-zone, met WC en warme douches, alsook brandhout om een gezellig kampvuur in te richten. Een wisselstukkenbeurs zal plaatsvinden aan de "Shopping-parking".

MAAR ook Uw 2CV kan op het circuit rijden ! Alle "Deuchisten" zullen opnieuw nadrukkelijk in de belangstelling staan wanneer zij tesamen (> 250 wagens ?!) een rondje zullen rijden, net voor de start van de race.

Na afloop hiervan stellen wij voor, te verzamelen op de "Parking P2", waar U de start en de eerste passage van de racewagens op de "Raidillon" kunt beleven. De dappersten zullen er nog zo'n 400 maal voorbijzoeven vooraleer de zwart/wit geruite vlag gehandteerd wordt op zondagmiddag. 'We wensen jullie een leuke week-end.

De "welcome" wordt doorloppend bemant tussen Vrijdag 15 uur tot en met Zondag 18 uur

Camping P2 + ronde van circuit 25€

Samenkomst vanaf 11u00
Start van de RONDE om 11u30

Parking P2 + ronde van circuit 10€

Indien u contact wens te nemen met de organisatie van de meeting : concentre@2cvracingteams.be
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

De Dyane van het DDRT wordt weer geprepareerd zag ik vandaag in Den Hoorn. Nieuwe maxxis bandjes voor 24 uur raceplezier!
Afgelopen weekend een aantal besteleenden chauffeurs gesproken die serieus zin hebben in Spa.
Komt natuurlijk door de grandioze BEM 2017 :)
Als het een beetje weer is gaat de beige Acadiane er ook heen. (De mijne bedoel ik, Bert)  ;)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

RCUPPER

Ik zal er ook bij zijn wanneer het niet sneeuwt of plenst. Bij goed weer zal ik de 24h volmaken op de camping.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

#3
Leg mij Spa nog eens uit Dirk! Ik verwacht dat wij zaterdag rond 11.00 uur aankomen, Teun en ik. Met of zonder AZU of AK, dat hangt van het weer af  ::)
Wat kunnen wij verwachten? De omgeving, Spa, is prachtig daar kan zelfs Leersum niet aan tippen! En verder? Mensen die vierhonderd keer het zelfde rondje rijden?  8)

Geert

Quote from: MarcoAZU on October 11, 2017, 21:45:47 PM
Mensen die vierhonderd keer het zelfde rondje rijden?  8)
Dat is het zo'n beetje
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Quote from: Geert on October 11, 2017, 22:06:04 PM
Quote from: MarcoAZU on October 11, 2017, 21:45:47 PM
Mensen die vierhonderd keer het zelfde rondje rijden?  8)
Dat is het zo'n beetje

Ik denk dat 95% van de mensen niets van de race zien. Die hebben zo'n dorst na de rondrit... ;D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

Quote from: RCUPPER on October 12, 2017, 06:51:43 AM
Quote from: Geert on October 11, 2017, 22:06:04 PM
Quote from: MarcoAZU on October 11, 2017, 21:45:47 PM
Mensen die vierhonderd keer het zelfde rondje rijden?  8)
Dat is het zo'n beetje

Ik denk dat 95% van de mensen niets van de race zien. Die hebben zo'n dorst na de rondrit... ;D

Is het echt zo'n soort droevig feestje? Dan weet ik niet of ik wel kom!

azurblade

Ik vond het niet heel spectaculair.
De foto's die ik er altijd van zag waren veelbelovend maar ter plekke viel het tegen. Ritje op circuit was een half rondje en rondom het circuit niet veel te beleven.

Dirk D

Wat ik leuk vind aan Spa,
Zelf het circuit op, stukje rijden, stoppen, kijken naar de andere citroen's , stukje rijden.
Het verzamelen vooraf is al leuk, rondlopen, auto's kijken.
Er is een onderdelen markt (tje)
Koek en zopie
Kamperen op het terrein
En veel auto's kijken
En natuurlijk af en toe naar het circuit om te kijken naar die dappere coureurs
Tegenover de pitstraat kun je goed zien wat daar allemaal gebeurt
Vorige keren konden we zelfs de pitstraat in als er niet teveel publiek was
En natuurlijk allemaaal leuke mensen daar!

Kosten, volgens mij 25 euro voor kamperen en het rondje.
En zoals op elke meeting, je moet er zelf natuurlijk wat van maken!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Hans 250

Helemaal mee eens Dirk, ik vind het na de BEM één van de leukste meetings.
Het is natuurlijk wel laat in het jaar en het kan daar ook lekker regenen. Ooit eens in november  geweest, tentje opzetten in de sneeuw...
Maar dat hoort er allemaal bij, met een wat leuke mensen maak je er al snel een topmeeting van! Bovendien mag je met je eend over een formule 1 circuit, ik blijf het leuk vinden... 8)
Ik kan me niet vinden in de negatieve reacties over Spa, ben er al vaak geweest...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Bertje Beige

Spa is geweldig, door de pits lopen, auto's kijken, het onderdelenmarktje, het rondje over het circuit en vooral de sfeer. De hele nacht (tenzij het mistig word) het geluid van de racende 2pitters tussen de bergen, heerlijk.
Ik heb de maandag vrij genomen; ik wil de finish nu ook wel eens meemaken.
Maar ik ben eerlijk; het moet wel wat redelijk weer zijn, anders ga ik niet.

MarcoAZU

Teun en ik komen gewoon, dat is zeker! Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer en hoe de start nou verloopt maar het zal ook wel!
Azijnpissers of niet wij komen  ;D  :o

RCUPPER

Je moet het zelf leuk maken. En bij "goed weer" kan het nog overleven zijn in die onvoorspelbare Ardennen, en dat maakt het zo leuk!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

Quote from: Geert on October 11, 2017, 22:06:04 PM
Quote from: MarcoAZU on October 11, 2017, 21:45:47 PM
Mensen die vierhonderd keer het zelfde rondje rijden?  8)
Dat is het zo'n beetje
Wat je met één kort zinnetje een hoop reacties kunt losmaken verbaast me ieder keer weer . :)
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Inderdaad waar. JE moet er zelf wat leuks van maken en dat deden we. Leuke dag gehad in en rondom Spa.

Tags: